Binnenkort volgende morse cursus aan boord van de SS Rotterdam

Alles over morse.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA1GVZ
Berichten: 353
Lid geworden op: 25 nov 2012, 19:33
Roepletters: PA1GVZ

Binnenkort volgende morse cursus aan boord van de SS Rotterdam

#1 Bericht door PA1GVZ »

Beste OM's

Dit jaar start de tweede ronde van de morse cursus op de SS Rotterdam. Zelf heb ik deze ook gevolgd en kan ik iedereen aan raden! Gezellig en erg leerzaam. In de bijgevoegde flyer meer informatie. Op 3 februari is er een introductiedag gepland voor dit cursus jaar.

https://www.pi4hal.nl/cms2/category/morse-academy-nl/
flyer morse academy 2024.pdf
(2.65 MiB) 72 keer gedownload
73, Gert PA1GVZ

PA1GVZ
Berichten: 353
Lid geworden op: 25 nov 2012, 19:33
Roepletters: PA1GVZ

Re: Binnenkort volgende morse cursus aan boord van de SS Rotterdam

#2 Bericht door PA1GVZ »

En hier nog wat resultaten van deze opleiding:

https://www.veron.nl/nieuws/morse-strai ... enge-2023/
https://www.veron.nl/nieuws/kort-radioa ... rseAcademy

Als je graag morse wilt leren ga dan zeker naar deze introductiedag, je kan nog altijd het besluit nemen om je wel of niet aan te melden voor deze cursus. Via verschillende repeaters zijn er inmiddels ook een aantal morse trainingen gestart maar neem van mij aan dat een opleiding fysiek op deze unieke locatie enorm motiveert om door te zetten. En daarnaast leer je hier ook seinen met de straight key van ervaren marconisten!

0003
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2024, 20:13
Roepletters: PA5E

Re: Binnenkort volgende morse cursus aan boord van de SS Rotterdam

#3 Bericht door 0003 »

'n update:

Inmiddels al enkele lessen gevolgd op de cursusloc. SS Rotterdam. Ondanks, mn reistijd (2x p/wk zaterdag al om 06:00 uur de deur uit, om zeker op tijd aanwezig zijn aanvang) is dit een pre. Uiterst gedreven docenten, ex-marconisten die dit toch maar even doen in hun vrije tijd en een zeer gemotiveerde club beginners (de meerderheid al met eerder opgedane kennis ..daar moet ik wel tegen opboksen).

Als pure beginner gaat het me tot nu toe vrij makkelijk af. Tot nu toe alleen opnemen diverse tekens, laag tempo 12/5. Pijnig mezelf al tussendoor met hogere snelheid om de 'klank' eigen te maken, door niet na te denken.
M'n streven, probleemloos 12/12 opnemen /seinen (straight key) onder de knie krijgen! Gaat dit lukken, JA!

cw included op je licentiepasje is niet m'n doel. Het beoefenen van morse, verbindingen ermee kunnen maken wel!

cw /morse, eigenlijk zou dit weer een verplicht item moeten worden in je radio opleiding ..of zeg ik hier iets verkeerds? :mrgreen:



---
info: Examen Belgie, Diest: https://www.on4dst.be/cw_proef_2023.html
qrz.c/db/PA5E

PA1GVZ
Berichten: 353
Lid geworden op: 25 nov 2012, 19:33
Roepletters: PA1GVZ

Re: Binnenkort volgende morse cursus aan boord van de SS Rotterdam

#4 Bericht door PA1GVZ »

Leuk om te horen :D, als je maar wilt. Het is niet gemakkelijk maar oefening baart kunst. De ene pakt het nu eenmaal wat sneller op dan de ander. Ik ben zelf nu ook gestart bij de gevorderde groep als 2e jaars. Helaas moet ik deze periode wat lessen missen maar dan merk je dat je de stok achter de deur toch snel kwijt raakt, gelukkig kan ik vanaf mei weer elke les aanwezig zijn.

Succes! Je gaat je doel vast wel halen met deze spirit!

PH7R
Berichten: 1148
Lid geworden op: 26 jan 2020, 16:50
Roepletters: PH7R
Locatie: Veenendaal

Re: Binnenkort volgende morse cursus aan boord van de SS Rotterdam

#5 Bericht door PH7R »

Voor de Veron Verenigingsraad is er een voorstel van afd Leiden om morse examen weer mogelijk te maken in Nederland. Er wordt aangegeven van HB Veron dat “morse vaardigheid in Nederland niet vereist is voor het verkrijgen van een registratie, zodat voor morse examens geen wettelijke grondslag is. RDI kan daar dus niet aan meerwerken (ie organiseren van een examen)”. Het voorstel is al bij RDI besproken en niet definitief niet mogelijk.

Wat ik dan niet begrijp onder welke wettelijke regeling RDI dan wel bevoegd is het Belgisch examen te erkennen en daarmee een CW included als registratie af te geven? En welke instanties / landen nog meer door RDI worden erkend?
De wereld is vol van idioten die niet snappen wat belangrijk is
Normal is an illusion. What normal is for the spider is chaos for the fly


Plaats reactie