Ik zat hier nog een beetje over na te denken Ik kan niet de morse van de lampen bijv. bij de marine opnemen. Tenminste ik heb die wel eens op tv gezien, en dat gaat niet.
Gek genoeg kan ik het wel als ik een LEDje hier voor me heb. Dat heb ik wel eens geprobeerd. Ik weet niet hoe dat dan werkt. Ik stel me wel voor in gedachten dat het groene licht van het ledje met een toon gepaard gaat, maar het is alleen licht wat ik zie. Het is een interessant fenomeen, want de kleur blijkt ook uit te maken, met rood is het moeilijker dan met groen.
Mijn brein is hierin wel ook wel wat ongebruikelijk in de zin dat ik dingen die uit verschillende luidsprekers komen beide kan volgen. Mogelijk een gevolg van lange tijd altijd een politiescanner op de achtergrond aan hebben staan
Grappig genoeg gaat het tegelijk verstaan van dingen niet vanuit één speaker. Ik heb het echolink-programma Qtel, dat echt superieur is. Een van de dingen die je ermee kunt is meerdere repeaters tegelijk beluisteren. Die hebben dan elk een eigen popupschermpje met elk een eigen PTT-knop om te zenden. Het audio daarvan, allemaal uit dezelfde speaker kan ik niet uit elkaar houden. Ook al omdat ik het volume van de vensters niet afzonderlijk kan instellen. Het moet dus uit verschillende speakers komen.