Morse cursus - ook online te volgen in Nederland
Morse cursus - ook online te volgen in Nederland
Bij deze neem ik de pen ter hand om jullie op de hoogte te brengen van deze welliswaar in Belgie ingerichte cursus ONLINE te volgen.
Gaat trouwens perfect dat online gedoe
Gebeurtenis (details)
Date
05.11.2024 - 02.09.2025 , All day
Section
GBN - Geraardsbergen
Plaats
UBA-GBN,Moenebroekstraat 84,9506 SchendelbekeBelgië
Extra info
Tommy Michiels, ON8TB
We starten met onze lesgever ON5XY Peter Roosens, een nieuwe CW cursus vanaf 5 november 2024 tot 2 september 2025, elke dinsdagavond van 19u30 tot 21u00. De cursus kan zowel online als fysiek in ons clublokaal gevolgd worden. De duur van de lessen is natuurlijk afhankelijk van de snelheid van de cursisten, kan perfect zijn dat de cursus sneller geëindigd wordt dan de voorziene einddatum. Maar we ijveren er wel voor dat iedereen mee is met de les, indien iemand het moeilijk heeft dan zullen we herhalen tot hij terug mee is met de groep, wij laten niemand achter tijdens de cursus.
Het doel van deze cursus is om je voor te bereiden op het CW examen, en we zullen er alles aan doen om iedereen klaar te stomen voor een succesvolle afronding.
Inschrijven of meer info? Je kunt zowel online als fysiek in het clublokaal deelnemen, afhankelijk van je voorkeur.
Schrijf je nu in!
https://forms.gle/JRFyv5d6gf2Mumpb9
Dit kan zonder in te loggen op Google, je krijgt automatisch een bevestigingsmail ervan.
Gaat trouwens perfect dat online gedoe
Gebeurtenis (details)
Date
05.11.2024 - 02.09.2025 , All day
Section
GBN - Geraardsbergen
Plaats
UBA-GBN,Moenebroekstraat 84,9506 SchendelbekeBelgië
Extra info
Tommy Michiels, ON8TB
We starten met onze lesgever ON5XY Peter Roosens, een nieuwe CW cursus vanaf 5 november 2024 tot 2 september 2025, elke dinsdagavond van 19u30 tot 21u00. De cursus kan zowel online als fysiek in ons clublokaal gevolgd worden. De duur van de lessen is natuurlijk afhankelijk van de snelheid van de cursisten, kan perfect zijn dat de cursus sneller geëindigd wordt dan de voorziene einddatum. Maar we ijveren er wel voor dat iedereen mee is met de les, indien iemand het moeilijk heeft dan zullen we herhalen tot hij terug mee is met de groep, wij laten niemand achter tijdens de cursus.
Het doel van deze cursus is om je voor te bereiden op het CW examen, en we zullen er alles aan doen om iedereen klaar te stomen voor een succesvolle afronding.
Inschrijven of meer info? Je kunt zowel online als fysiek in het clublokaal deelnemen, afhankelijk van je voorkeur.
Schrijf je nu in!
https://forms.gle/JRFyv5d6gf2Mumpb9
Dit kan zonder in te loggen op Google, je krijgt automatisch een bevestigingsmail ervan.
Re: Morse cursus - ook online te volgen in Nederland
Info gevraagd.
Dit kan mij mss net dat ene zetje geven om door te pakken.
Thx.
Dit kan mij mss net dat ene zetje geven om door te pakken.
Thx.
73, Peter.
Je moet het nog altijd zelf willen leren.
En dat online gebeuren is via ... het ontglipt me... in elk geval met beeld en geluid
Ik geef een stukje tekst mee dat de lesgever gisteren via whatsapp schreef (on5xy Peter)
Begin citaat:
Even al een voorsmaakje. We zullen de cursus beginnen met de moeilijkste karakters zodat die sinds het begin altijd mee kunnen geoefend worden.
Beginnen met E i s h 5 is niet echt een goede manier om cw te leren. Zeker niet voor ontvangst.
De eerste les die we op 5 november zullen beginnen zal starten met het vraagteken, de schuine streep en het punt.
Di di dah dah dit dit is ? Dah di di dah dit is schuine streep en het punt is di dah di dah didah. Op de 2e les gaan we ook het vraagteken al omdraaien en komt de komma tevoorschijn, dah dah di di dah dah. Op het eerste gezicht lijkt dit moeilijk maar u zal zien hoe snel dit onder de knie is. Als er vragen zijn , vuur maar af. Mag ook in cw. Gr
Peter
Einde citaat.
Ik ben er ver mee geraakt tot 10Wpm alle tekens.
Maar ik ben een angsthaas die op het einde te veel morse stress kreeg en dus zeker ook geen cw proef heeft afgelegd.
En ja ik gebruik mijn dyslextisch denken als excuus.
Maar ik heb me alvast terug ingeschreven voor de online versie. Ik woon op 20km van de lesgever maar ik ben liefst ergens in het zonnige zuiden. (Nu eventjes niet).
En ja er was verleden jaar ook een nederlander die mee de lessenreeks volgde.
En dat online gebeuren is via ... het ontglipt me... in elk geval met beeld en geluid
Ik geef een stukje tekst mee dat de lesgever gisteren via whatsapp schreef (on5xy Peter)
Begin citaat:
Even al een voorsmaakje. We zullen de cursus beginnen met de moeilijkste karakters zodat die sinds het begin altijd mee kunnen geoefend worden.
Beginnen met E i s h 5 is niet echt een goede manier om cw te leren. Zeker niet voor ontvangst.
De eerste les die we op 5 november zullen beginnen zal starten met het vraagteken, de schuine streep en het punt.
Di di dah dah dit dit is ? Dah di di dah dit is schuine streep en het punt is di dah di dah didah. Op de 2e les gaan we ook het vraagteken al omdraaien en komt de komma tevoorschijn, dah dah di di dah dah. Op het eerste gezicht lijkt dit moeilijk maar u zal zien hoe snel dit onder de knie is. Als er vragen zijn , vuur maar af. Mag ook in cw. Gr
Peter
Einde citaat.
Ik ben er ver mee geraakt tot 10Wpm alle tekens.
Maar ik ben een angsthaas die op het einde te veel morse stress kreeg en dus zeker ook geen cw proef heeft afgelegd.
En ja ik gebruik mijn dyslextisch denken als excuus.
Maar ik heb me alvast terug ingeschreven voor de online versie. Ik woon op 20km van de lesgever maar ik ben liefst ergens in het zonnige zuiden. (Nu eventjes niet).
En ja er was verleden jaar ook een nederlander die mee de lessenreeks volgde.
Google meet gebruiken we en een camera is niet nodig.
Gebruikte programma is G4FON versie 10 draait op windows
Zelf prefereer ik iets op mijn samsung gsm.
Vroeger was dat KMT PRO daar had ik een betaalde versie van maar die werkt dus niet meer.
Ben nog op zoek naar een goed alternatief.
Gebruikte programma is G4FON versie 10 draait op windows
Zelf prefereer ik iets op mijn samsung gsm.
Vroeger was dat KMT PRO daar had ik een betaalde versie van maar die werkt dus niet meer.
Ben nog op zoek naar een goed alternatief.
https://www.g4fon.net/CW%20Trainer2.php#Download
Wel eerst je call invullen (of je naam)
Wel eerst je call invullen (of je naam)
Ben geen super cw´er maar kan mee tot aan 23 wpm.
G4FON
Niet versie 10 want daar zit een snelheidsfout in.
Dus versie 9.
Niet versie 10 want daar zit een snelheidsfout in.
Dus versie 9.
Over welke versie 10 van de F4FON en welke snelheidsfout gaat het.
Zie Website https://www.g4fon.net/ Er staat een behoorlijk lange lijst met revisies tot de laatste revisie op "Version 10.8.1 released 21 March 2021"
Versie 9 kon ik daar trouwens niet meer downloaden.
73, Nico PH7TPW.
Zie Website https://www.g4fon.net/ Er staat een behoorlijk lange lijst met revisies tot de laatste revisie op "Version 10.8.1 released 21 March 2021"
Versie 9 kon ik daar trouwens niet meer downloaden.
73, Nico PH7TPW.
- pa3met
- Roepletters: PA3MET
- Contacteer:
google play:
IZ2UUF is een alternatief
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100
- pa3met
- Roepletters: PA3MET
- Contacteer:
google play:
IZ2UUF is een alternatief
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100
Opgelet ...
Ondanks eerdere berichten gaan we versie 9 NEGEN moeten gebruiken.
In versie 10 zit een fout in die er voor zorgt dat je geen lage snelheid kunt kiezen.
Toevallig had ik nog een installatie bestand voor versie 9 .
Deze is te vinden op: www.clauw.be/cw-gbn
(Laat dat toevallig ook mijn eigen webruimte zijn)
Ondanks eerdere berichten gaan we versie 9 NEGEN moeten gebruiken.
In versie 10 zit een fout in die er voor zorgt dat je geen lage snelheid kunt kiezen.
Toevallig had ik nog een installatie bestand voor versie 9 .
Deze is te vinden op: www.clauw.be/cw-gbn
(Laat dat toevallig ook mijn eigen webruimte zijn)