Ik doe niet mee met die haastige babbeltjes ('not my cup of tea'), maar ieder zijn hobby en het is altijd goed om eens even wat spullen te testen.
Mijn Engels kan ik ook niet bijspijkeren, je hoort dan ook maar weinig nieuwe woorden of uitspraken...
(cq, contest, again, repeat your call, question mark, roger, you are, five nine kilowatt, thank you, good luck, seventy tree, from, anyone, thank you, qrz.)

Ondanks dat het niet kan (en van SDR-Sharp ontwikkelaar Youssef ook zeker niet mág) heb ik de RSP1a prima werkend onder SDR-Sharp versie 1732.
Nou heb ik wel eens zomaar geluisterd naar de 'supposed to be Russian communication' frequenties en daar een lange SDR-Sharp frequentielijst van gemaakt. Dat ontvangen gaat dus ook prima op de lagere banden dan 20m en mijn GP doet prima zijn werk en ik heb best wel leuk resultaat.
Deze omgebouwde army-GP voor 20m is inmiddels wel vastgeroest in zijn huidige vorm, hij kan niet meer gedemonteerd worden na 2 jaar buiten te hebben gestaan. Alleen de volledige lengte buizen kan ik nog uit de basis schroeven, maar eigenlijk is dat ook wel genoeg. De buizen bestaan uit verkoperd staal en dat roest in het schroefdeel vast, zonder brander en bankschroef (uit eerdere ervaringen) is dit niet los te krijgen.
De truuk (wéér een) die ik gebruik voor het bijhouden van frequentielijsten is, dat ik ook individuele amateurverbindingen opneem in mijn SDR-Sharp frequentie- en groepenlijst. Daar gebruik ik binnen SRD-Sharp een externe plugin voor, want de ingebouwde manager is niet handig genoeg. TheWraith2008 doet het goed: https://forums.radioreference.com/threa ... ed.418242/
Als je dan op zo'n voorkeuze klikt, zijn alle instellingen alvast aangepast aan de bandsectie waar je wilt luisteren.
Ook scannen gaat daarmee erg leuk. Die 1732 versie doet het ook prima, ben er nog steeds erg blij mee.
Mijn joystickbediening voor SDR heb ik er ook maar eens bijgepakt (na ombouw, die was eerst voor HDSDR) en nu vlieg ik over de 20m band!
Mijn bediening gaat als volgt: naar links: 5-stappen lager, rechts: 5 stappen hoger, op: 1 stap hoger, neer: 1 stap lager.
(https://www.google.com/search?client=op ... eld+pinout)
Zo snel kan ik met de muis bijna niet werken, want daarmee schuiven/klikken/rollen en bijstemmen tegelijk is ook een intensieve bezigheid.
Gisteravond ook nog even een piraat ontvangen: 1671 kHz en 15 kHz breed...

Bijgaand een screendump.
Daarna heb ik nog op wat andere niet door mij gedefinieerde banden gekeken en daar kwam ik een flink aantal digitale signalen tegen, de meesten waren 3,25 kHz breed. Bijgaand vind je een deel van het lijstje.