@PA1AIS: Even geleden was er wel een groot probleem (na 1491), dat heeft Youssef goed opgelost. De truuk is dat je de complete installatie moet updaten bij een nieuwe versie, dus ook de plug-ins die je gebruikt. Ik kwam daar ook enkele maanden geleden pas achter en inmiddels is alles hier weer op de rit. Ik luister nu weer regelmatig naar de rondes (Deventer, Zutphen, Apeldoorn), vliegtuigverkeer en 70 cm (Holten).
Ik zal je zipje nog even bekijken, morgen tijdens de rondes..

@Aloys:
Ik heb sinds enkele dagen de v3 in huis, in grote lijnen hetzelfde als de goedkope versies. Echter super stabiel!! op -0,5 ppm en door zijn koeling gaat hij niet verlopen na een tijdje, dat doet de goedkope wel. Er is wat minder rommel in de ondergrens aanwezig. HF niet getest. Kortom, voor 20 Dollar een leuk ding!
Alleen…
Het probleem dat ik beschrijf heeft mogelijk weinig te doen met de stick zelf. Die doet het prima icm de SDR# software, draaiend op een W10 laptop (Core2 CPU, 2GB geheugen).
Ik wil alleen geen lange USB kabel gebruiken, maar een OrPi die het signaal op het netwerk zet (eventueel via Wifi) en dat ik willekeurig waar op het netwerk kan meeluisteren, ook handig bij de JOTA. Dat gaat dus wel, en SDR# is op RTL-TCP ingesteld ipv een USB stick.
Ik heb de USB-sticks in verschillende soorten, ook de V3, de plastic blauwe en de plastic zwarte op de OrPi aangesloten en dat geeft geen verschil. Het lijkt er bij mij op dat er vreselijk veel data uitgewisseld wordt en daardoor de boel haperend weergegeven wordt.
Alvast dank voor jullie reacties en meedenken.