medisch gereedschap is zender

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Bericht
Auteur
sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: medisch gereedschap is zender

#16 Bericht door sottezero »

straks krijg je mensen die willen dat de 5G mast eruit gaat en de 11m 'amateur' er voor terug komt...
vroegah was alles beter.., ook de straling, radiogolven, enz. :mrgreen:

pe1mix
Berichten: 473
Lid geworden op: 12 mar 2012, 08:40
Roepletters: PE1MIX

Re: medisch gereedschap is zender

#17 Bericht door pe1mix »

PA3CQN schreef: Dit wordt heel erg Off .. meer theekransje.
Dat het warmte opwekt is wel duidelijk, maar zo bedoelde ik dat niet.
Het therapeutisch effect is omstreden, zie publicaties/metastudies her en der.
( en nee, ik ben zelf geen FT maar regel wel de IT/Techniek )
Theekransjes kunnen ook leerzaam zijn en de moderator trapt wel op de rem als het niet meer kan :wink:
Ik denk dat je er ook heel lastig een puur therapeutisch effect aan kan hangen.
Zoals ik het zie, vanuit werk en eigen ervaring, is (was) het toch meer aanvullend.
Als weefsel beter is doorbloed of spieren warmer zijn dan kan er b.v. makkelijker gemanipuleerd of geoefend worden.
Verder kunnen dingen werken maar men weet (nog) niet waarom.
Dat was in het begin ook met de TENS therapie voor pijnbestrijding.
Het werkt vreselijk goed (ook uit eigen ervaring; hard op stuitje gevallen en vlak daarna met de bus naar Spanje moeten :cry: ) maar men had nog geen idee waar het ergens op ingreep.
Ik heb het niet meer gevolgd maar daar zullen ze nu onderhand toch wel achter zijn.
Het is lang geleden dat ik ook het onderhoud en de reparatie van fysiotherapie apparatuur tot mijn taak mocht rekenen.
Was trouwens alleen bij mij gedropt omdat ik een machtiging had, hij is radioamateur dus zal dat wel kunnen :lol:

Groeten Eric PE1MIX.

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: medisch gereedschap is zender

#18 Bericht door PA3CQN »

pe1mix schreef: Was trouwens alleen bij mij gedropt omdat ik een machtiging had, hij is radioamateur dus zal dat wel kunnen :lol:
Groeten Eric PE1MIX.
Dat komt me heel bekend voor.

TENS is eigenlijk al heel oud. Ken het nog van stage in de jaren 80 bij pijn-onderzoek ( vanuit het E-lab ).
Ook daar is nog steeds veel onduidelijk. Maar dan kom je ook op het terrein van placebo-werking:
als iets via het placebo-effect werkt is het dan wel of niet zinvol. En kun je wel meten of iets daadwerkelijk
fysiek werkt of een placebo-effect is.
Ik leerde al van mijn vader, schoenhandelaar, in de jaren 70: als je iemand steunzolen aanmeet met een witte jas aan werken ze beter.

Overigens gaat dit niet op voor de coagulator. Die doet het echt. Dat weet iedere amateur die het eind van de antenne vasthield terwijl het vriendje
binnen de sleutel induwde.

Groet

Henk
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: medisch gereedschap is zender

#19 Bericht door PA3DJS »

PA3CQN schreef:
TENS is eigenlijk al heel oud. Ken het nog van stage in de jaren 80 bij pijn-onderzoek ( vanuit het E-lab ).
Ook daar is nog steeds veel onduidelijk. Maar dan kom je ook op het terrein van placebo-werking:
als iets via het placebo-effect werkt is het dan wel of niet zinvol. En kun je wel meten of iets daadwerkelijk
fysiek werkt of een placebo-effect is.
Ik leerde al van mijn vader, schoenhandelaar, in de jaren 70: als je iemand steunzolen aanmeet met een witte jas aan werken ze beter.

Overigens gaat dit niet op voor de coagulator. Die doet het echt. Dat weet iedere amateur die het eind van de antenne vasthield terwijl het vriendje
binnen de sleutel induwde.

Groet

Henk
Ook even OT: TENS is best populair binnen het BDSM spel.

De coagulator voorbij
Ik had een keer een tunertje gebouwd voor 80 m met een tandwieloverbrenging. Dat tandwiel was best duur. Het grote tandwiel zat op de hete as van de condensator. Even grof instellen, tandwiel beetpakken met twee vingers, power on en instant rook/damp van mijn twee vingers (met 60W uit de TRX). Het bleek een carboncomposiet tandwiel (foutje dus). Dat viel duidelijk niet onder het gebruik in de alinea ervoor.

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: medisch gereedschap is zender

#20 Bericht door PA3CQN »

PA3DJS schreef: Ook even OT: TENS is best populair binnen het BDSM spel.
Ik dacht dat die ouderwetse elektrostimulatie dingen waren met die glazen bolletjes. Prachtige dingen om te zien trouwens.
Je denkt dat ieder moment Frankenstein om de hoek komt kijken.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: medisch gereedschap is zender

#21 Bericht door PA3DJS »

PA3CQN schreef:
PA3DJS schreef: Ook even OT: TENS is best populair binnen het BDSM spel.
Ik dacht dat die ouderwetse elektrostimulatie dingen waren met die glazen bolletjes. Prachtige dingen om te zien trouwens.
Je denkt dat ieder moment Frankenstein om de hoek komt kijken.
Ja die heb je ook, zoek maar eens op violet wand. Mensen zijn daar aardig creatief mee. Als het glas breekt op de verkeerde plek (lees holte) heb je een serieus probleem.

Plaats reactie