Lees dit met belangstelling.
Een oud analoog 20MHz scope hier is aan zijn einde.
In de markt nu voor een nieuwe, digitale. Als echte hf-boer als het gaat om het prutswerk hier, en een enkele stap naar 6m en 2m heb ik mijn oog laten vallen op een hantek DSO 2D15.
Iemand die hier iets over dat ding te zeggen heeft?
Bij voorbaat dank.
Tip: Een leuke en goedkope oscilloscoop
- PE9ZZ
- Roepletters: PE9ZZ
- Contacteer:
Re: Tip: Een leuke en goedkope oscilloscoop
Hantek ben ik geen fan van. Ik had een Hantek USB scoop. Draak van een ding zelfs met de vervangende software om hem te gebruiken. Standalone scoop weet ik niet. Ben re-de-lijk tevreden over mijn Sigslet SDS-1202X. Euh... Siglent. Zitten wat bugs in die maar niet worden gefixt. Zoals stop een USB stick erin en ros op PRINT. Scoop hangt soms en moet dan gepowercycled worden. Of doe roll display. Trace reset om de haverklap bij bepaalde snelheden. Of doe roll display. Ros op PRINT, trace reset in plaats van gaat gewoon door. Geen ervaring met andere Chinese DSO's zoals Rochol, Nowo en dergelijke. Grootste pluspunt van die slet is dat-ie veel opties ingebouwd heeft. I2C decoder heb ik heel veel gebruikt. De grote geheugendiepte is dan ook erg fijn. RMS waarde van een signaal (en allerlei andere meetwaarden) is ook errug handig. En meer van dat soort dingen die ik met mijn PM3055 niet voor elkaar krijg. Zit zelfs een spectrum analyzer in maar die werkt voor geen meter.
Tjerk, 9ZZ
Heb ook een Siglent SDS1202X, met 8 bit resolutie.
Na alle goede ervaringen met het beeld van analoge oscilloscopen en de minder goede met gewicht en volume; heeft iemand ervaring met de instap modellen van Siglent SDS800 en Rigol DHO800 met 12 bit resolutie?
Jaap
Na alle goede ervaringen met het beeld van analoge oscilloscopen en de minder goede met gewicht en volume; heeft iemand ervaring met de instap modellen van Siglent SDS800 en Rigol DHO800 met 12 bit resolutie?
Jaap
- coolepascal
- Contacteer:
Mee eens Theo, maar probeer maar eens voor een redelijke prijs een fatsoenlijke 4 kanaals 100MHz analoge scoop te vinden.
Ik heb er een, stuk... schiet ook niet op... dus dan toch maar een Chinees prutsding op tafel gezet.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.
- PE9ZZ
- Roepletters: PE9ZZ
- Contacteer:
Ik heb een Tek 7704 staan. Geweldige machine. Dit monster is gratis af te halen te Amsterdam. Graag verder met PM indien insteresse.coolepascal schreef: ↑01 jun 2024, 22:25maar probeer maar eens voor een redelijke prijs een fatsoenlijke 4 kanaals 100MHz analoge scoop te vinden.
Tjerk, 9ZZ
Er is iemand bezig de Fnirsi 1014 uit te pluizen. Dezelfde persoon heeft alternatieve software voor de Fnirsi 1013 geschreven.
https://www.eevblog.com/forum/projects/ ... rsi-1014d/
Jaap
https://www.eevblog.com/forum/projects/ ... rsi-1014d/
Jaap
- Paula Bean
Hier is een filmpje van iemand die kritisch is op deze oscilloscoop:
youtu.be/yQKuHJELEOs
De scoop wordt geadverteerd als hebbende een bandbreedte van 100MHz, maar in de praktijk blijkt hij boven de 30Mhz problemen te vertonen, zoals het niet goed kunnen bepalen van de amplitude van het signaal (dat wordt kleiner naarmate de frequentie toeneemt).
youtu.be/yQKuHJELEOs
De scoop wordt geadverteerd als hebbende een bandbreedte van 100MHz, maar in de praktijk blijkt hij boven de 30Mhz problemen te vertonen, zoals het niet goed kunnen bepalen van de amplitude van het signaal (dat wordt kleiner naarmate de frequentie toeneemt).