Het valt mij op dat er relatief goedkoop de HP 432a vermogensmeter wordt aangeboden. Maar in de meeste gevallen zonder kabel of bijbehorende sensor. Ik ga er toch van uit dat deze meters met minimaal 1 kabel en sensor verkocht zijn.
Gaan deze sensoren vaak kapot of wat is de reden dat deze zo duur en zeldzaam aangeboden worden?
HP 432a
Re: HP 432a
Ga er maar van uit dat deze stuk zijn gegaan door ondeskundig gebruik.
Zo gaan ook de meeste SA stuk
Theo
Zo gaan ook de meeste SA stuk

Theo
Ik vond het eerlijk gezegd wel vreemd dat er met regelmaat zulke meters voor een prima amateurprijsje worden aangeboden. Maar toen kwam ik erachter wat de sensor kostte.
Erg jammer want het zijn best leuke meters.

Erg jammer want het zijn best leuke meters.
-
- Roepletters: pe1cmo
- Contacteer:
inderdaad, de sensor is belangrijk en mag maar 10mWatt hebben. Kabel kan je met symmetrische audio kabel (XLR kabel) maken.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España
Ayamonte España
Die sensors gaan inderdaad snel defect door onoordeelkundig gebruik.
Even wat vermogen meten en een te lichte demping ertussen en het is gebeurd.
Reparatie is vrijwel niet mogelijk zonder de originele Keysight onderdelen en die zijn uiteraard super prijzig.
Overigens zou ik eerder de 436A kiezen met zijn digitale uitlezing + analoge meter om makkelijker een vermogen op een bepaalde waarde af te regelen.
Zelf gebruik ik een 8481A sensor met een 435B power meter maar dat terzijde.
Even wat vermogen meten en een te lichte demping ertussen en het is gebeurd.
Reparatie is vrijwel niet mogelijk zonder de originele Keysight onderdelen en die zijn uiteraard super prijzig.
Overigens zou ik eerder de 436A kiezen met zijn digitale uitlezing + analoge meter om makkelijker een vermogen op een bepaalde waarde af te regelen.
Zelf gebruik ik een 8481A sensor met een 435B power meter maar dat terzijde.