Tja en zo blijven we bezig met onze hobby. Vind ook dat je er wel een paar rare pieken in hebt, misschien dat de kristal matching niet optimaal is.
Heb ook eens gekeken naar dishal. Das een mooi stukje software waar ik eens mee aan de gang ga. Wat me wel opviel is dat de software er vanuit gaat dat de kirstallen allemaal precies de zelfde waardes hebben. Of er moet een optie zijn die ik nog niet heb gevonden zodat dat je individueel kunt invoeren.
Hoe dan ook, meten en uitsorteren is wel een must dus.
Die hycas IF versterker heb ik gebookmarked, is interessant ontwerp en leent zich prima voor module experimenten.
Wat betreft je BFO signaal, je kristallen niet mishandelen met harde signalen (max -10dBm) ze gaan schuiven en kunnen hele rare dingen doen of zelfs beschadigen (helaas zelf ondervonden).
Met betrekking tot de adapter kan ik het volgende melden, ik heb er 3 gebouwd en allen tonen ze resultaten naar verwachtingen.
Een OM in de UK waar ik regelmatig contact mee heb, heb ik een setje componenten gestuurd en die gaat hem bouwen aan de hand van de handleiding en zal daarop zijn feedback geven. Ben benieuwd of hij nog spannende dingen gaat vinden (behalve dan gramatica en taal foutjes)
Ook heb ik deze week nog de hand kunnen leggen op een partij HC49/HC18 originele kristal voeten.
Bijlage:
nanovna_xtal_025.jpg [ 59.28 KiB | 1781 keer bekeken ]
Waardoor het geheel nu echt af lijkt te zijn.
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Adapter in de final vorm.
nanovna_xtal_022b.jpg [ 78.6 KiB | 1781 keer bekeken ]
Vandaag komen hopelijk de laatste onderdelen binnen (mijn SMD strips verzameling begon leeg te raken) en kan dan van de rest printen een aantal bouwpakketjes samen stellen voor de geintereseerden.
Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: De verzameling onderdelen om het te maken.
nanovna_xtal_023b.jpg [ 91.49 KiB | 1781 keer bekeken ]
Kosten van dit bouwpakketje (SMD componenten reeds bestukt) zal euro 17,00 zijn excl verzending a euro 3,20 (3 postzegels + nieuwe bubbel envelop).