prijs?

Voor het particulier aanbieden of zoeken van radioamateur gerelateerde zaken. Ook voor onderdelen is dit de juiste plek.
Bericht
Auteur
PE1PQX
Roepletters: PE1PQX
Contacteer:

Re: prijs?

#16 Bericht door PE1PQX »

Ik denk dat er afgedwaald wordt van hetgeen de OP vraagt.... Hij wil gewoon weten wat een schappelijke verkoop prijs is van zijn spullen en aan de hand daarvan zal hij wellicht verkoop overwegen.
Geen enkele vraag over garantie e.d.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA3DAT
Roepletters: PA3DAT
Contacteer:

#17 Bericht door PA3DAT »

Ik denk dat de oorspronkelijke vraag al ruimschoots is beantwoord, beste hulpmoderator (grapje André) :D
Bovendien schreef topicstarter zélf:
PD9FVH schreef: 19 jul 2021, 21:43 Vooral ook omdat er nog 1,5 maand garantie op zit.
Nog één poging dan: 60-70% van de actuele verkoopprijs in de winkel/webshop.
Te koop zetten, bijv. hier én op Marktplaats en dan zie je aan de reacties (of het uitblijven ervan) wel of je goed zit met de prijs.
En relatief hoog beginnen, zakken kun je altijd nog.
73 de Aloys PA3DAT / 5P4W

PE1PQX
Contacteer:

#18 Bericht door PE1PQX »

Daarom dus mijn opmerking Aloys, als je off-topic gaat verzuipt de oorspronkelijke vraag.

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"

PA3HMP
Contacteer:

#19 Bericht door PA3HMP »

PA3DAT schreef: 21 jul 2021, 08:59 De koper waarover wordt gesproken is volgens mij de 1e koper, niet de 2e koper die tweedehands iets aanschaft.
Het kopen van een tweedehands product wordt hier niet genoemd, hier wordt de koper beschermd wat (mijns inziens) niet automatisch inhoudt dat de tweede koper die rechten niet zou hebben.

En voor de duidelijkheid: verkoper in dit verhaal is de winkelier, niet degene die het artikel tweedehands aanbiedt.

Over het aanschaffen van een tweedehands product wordt hier helemaal niet gesproken. Even verder zoeken, misschien is er nog een ander wetsartikel waarin het wél staat... :wink: :D

Wat leesvoer: https://www.consuwijzer.nl/garantie-rep ... t/garantie

Een discussie hierover bij de Consumentenbond: https://community.consumentenbond.nl/co ... baar-19520

En een quote hieruit: "Als het product van eigenaar verwisselt, verhuist de wettelijke garantie en de extra garantie van de verkoper (voor de overgebleven duur) in principe mee naar de nieuwe eigenaar. Voor fabrieksgarantie kan dat anders zijn: raadpleeg de garantievoorwaarden van de fabrikant."
Tenzij de koper van het 2e hands product met de verkoper (zijnde dus niet de winkel waar de eerste koper het gekocht heeft) garantie afspraken gemaakt heeft heb je dus geen garantie en bij consumenten verkoop heb je wettelijk geen enkele garantie tenzij anders overeen gekomen, dus overgeleverd aan de goodwil van de winkelier waar het gekocht is en de 2e hands koper is geen klant bij hem.

Maar hoog beginnen zie je wel vaker, onlangs nog een banaan naar bnc 2e hands voor 20 euro gezien terwijl die dingen ongeveer 2 euro doen op de vlooienmarkt, maakt mijn dag weer goed want ik lach me een bult.

Steef

#20 Bericht door Steef »

Gert_PA2LO schreef: 20 jul 2021, 14:19 De IC-7300 was deze maand nieuw te verkrijgen bij Wimo voor € 949,-.
Was dat niet een 2e kans apparaat (nieuw/ongebruikt terug gestuurd door een klant)?

Want op de website zijn ze nu gewoon € 1179,-
Wie praat luistert niet

Gert_PA2LO
Roepletters: PA2LO

#21 Bericht door Gert_PA2LO »

Was dat niet een 2e kans apparaat (nieuw/ongebruikt terug gestuurd door een klant)?
Want op de website zijn ze nu gewoon € 1179,-
Nee. Het was een van de "beursaanbiedingen" tijdens de virtuele Ham Radio Friedrichshafen.

DK1NL
Roepletters: DK1NL
Contacteer:

#22 Bericht door DK1NL »

Ik wil toch nog iets schrijven m.b.t. overdraagbare garantie.
Mijn 7300 heb ik 2ehands gekocht, set was nog geen half jaar oud.
De rekening van Jacobs in Breda staat helemaal niet op naam van de vorige eigenaar dus garantie was geen probleem voor mij.
Inmiddels is de set 3 jaar oud en garantie is nu verlopen.
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

pa0fmy
Roepletters: PA0FMY
Contacteer:

#23 Bericht door pa0fmy »

Als je op Marktplaats reactie krijgt van "Is het nog te koop", "Wat is de minimum prijs", "Wat wil je er voor hebben", "Voor .... euro kom ik het direct ophalen". "Ik wil het wel kopen voor ......" of alleen een getal met een vraagteken dan is reageren zinloos. Aan deze klanten nog nooit iets aan verkocht. Het lijken voorgeprogrammeerde zinnen in een app omdat ik dit vaak voorbij zie komen. Kopers die moeten "nadenken" kopen ook nooit iets. Er zijn trucs in het verkoopgesprek om ze over de streep te trekken maar dat werkt maar zelden. Heb je een deal gesloten handel dan zo snel mogelijk, men praat er over op b.v. een verjaardag en iemand heeft wel zo'n ding op zolder staan en jouw verkoop wordt geannuleerd. Ook het aanvinken van een biedmogelijkheid heeft weinig zin. Werkt alleen op zeldzame verzamelaars objecten. Zoals vorig jaar een geslaagde verkoop van een kristalontvanger met echt stukje kristal. Hoop dat je aan deze tips wat hebt en het apparaat kunt verkopen. Succes ! Frans.

PA3GNZ, Tjeerd
Roepletters: PA3GNZ
Contacteer:

#24 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

pa0fmy schreef: 24 jul 2021, 12:25 Als je op Marktplaats reactie krijgt van "Is het nog te koop".....
Dit vind ik geen gekke vraag. Als je ziet dat iets na enkele maanden nog aangeboden wordt.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514

https://www.pa3gnz.nl

pa0fmy
Roepletters: PA0FMY
Contacteer:

#25 Bericht door pa0fmy »

Als het verkocht is is de advertentie er af dus hoef je niet naar te vragen.

PE1KEL

#26 Bericht door PE1KEL »

PE1PQX schreef: 21 jul 2021, 09:52 Ik denk dat er afgedwaald wordt van hetgeen de OP vraagt.... Hij wil gewoon weten wat een schappelijke verkoop prijs is van zijn spullen en aan de hand daarvan zal hij wellicht verkoop overwegen.
Geen enkele vraag over garantie e.d.
Om on-topic te zijn: ik denk dat de garantie wél meetelt in de prijs van een tweedehands apparaat wat je wilt verkopen.
Mocht er nog gewoon wel wettelijke garantie opzitten lijkt mij een produkt meer waard te zijn dan zonder.

Maar hoe zit het dan als ik mijn vader, ook zendamateur, een mooie HF-doos wil geven met zijn verjaardag?

PE1PQX
Contacteer:

#27 Bericht door PE1PQX »

De garantie in Nederland staat niet op naam maar op verkoop-bon. Heb nog nooit in een winkel mijn naam hoeven geven als ik een apparaat kocht; gewoon aftikken, de bon mee en klaar.

Geef je je vader een mooie tranciever nieuw te koop, geef je gewoon de bon er bij. Je vader zal best weten wat zoiets ongeveer kost.

Plaats reactie