PE2AAB schreef:
Classic verkoopt ze o.a. nog.
https://www.classicinternational.eu/ant ... n-ar-500x/Ze zijn nu gebrand onder HyGain en de controller is digitaal geworden. Daarmee is ook de prijs tot een haast onaanvaardbaar niveau gestegen. Die dingen heb ik een aantal gekocht voor JOTA. Leuk voor een weekend waar de openingshoek van de beam niet zo nauw komt. (na een aantal keren gedraaid te hebben wijken die rotoren behoorlijk af en moet je ze weer uitnullen).
Waar ik het meeste van opzie is de prijs. Deze rotoren kocht je bij Conrad voor zeg max. € 45,00 en nu zijn ze bijna 200. Helaas.
Vergelijkbare rotor heb ik 2 jaar geleden nieuw via ebay gekocht in US, heb toen 88 euro betaald inclusief verzendkosten en invoer rechten, moest daarna nog wel een omvormer erbij kopen van 110V - 230V. (Omvormer was dacht ik iets van 20€, gewoon in NL gekocht)
Deze heb ik ook bij de jota gebruikt, werkte toen prima met een portable 2m/70cm beampje..
Model wat ik hier heb is RCA VH226
Maar ook deze blijken helaas duurder geworden te zijn.
(Goedkoopste die ik nu tegenkom op ebay is 130€ incl,verzending/invoer vanuit US, en dan heb je ook nog omvormer nodig, dus niet echt voordeliger meer)