Museum Jan Corver moet sluiten

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA1Bj
Berichten: 450
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:45
Roepletters: PA1BJ
Locatie: JO22XF
Contacteer:

Museum Jan Corver moet sluiten

#1 Bericht door PA1Bj »

Ik kwam dit tegen:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20201211_92673985
Heel jammer van dit museum en die mooie spullen.

Gebruikersavatar
PA1Bj
Berichten: 450
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:45
Roepletters: PA1BJ
Locatie: JO22XF
Contacteer:

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#2 Bericht door PA1Bj »


Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 973
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#3 Bericht door PA0BAK »

PA1Bj schreef:Heel jammer van dit museum en die mooie spullen.
Ligt hier niet een mooie taak voor één van de verenigingen, of een mogelijkheid tot samenwerking van de verenigingen?
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#4 Bericht door pc1mb »

Lag. De oproep tot opvolging is lang genoeg geleden geplaatst... Al jaren was hij op zoek. Misschien lag de lat te hoog, ik weet het niet.

PE1RTC
Berichten: 256
Lid geworden op: 09 apr 2018, 20:41
Roepletters: pe1rtc

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#5 Bericht door PE1RTC »

Tja, ik zou het best voort willen zetten, maar moet nog 20 jaar werken :D
En daarnaast: je moet een aardige tuin hebben om die "Neeltje Jans" keet neer te zetten dus dan zal je algauw op een boerderij uitkomen.
Ik las dat alleen de fabrieksapparatuur uit het museum naar een stichting gaat die het weer verkoopt.
Voor de, vaak heel mooie, zelfbouw spullen is kennelijk geen plek.
Misschien heeft Cor nog wel een mooie zelfbouw kortegolfzender die ik op de zondagmorgen in AM op 3705KHz kan gebruiken..
73's Gert PE1RTC

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1249
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#6 Bericht door PA9X »

Een paar jaar geleden kwam dit bij het hoofdbestuur van de VERON op tafel te liggen. Conclusie was dat er geen vrijwilligers waren te vinden die bereid waren om hier tijd in te steken.

Kortom iedereen vindt het jammer, maar niet jammer genoeg om iets (namens een vereniging, club of stichting) te ondernemen.
pa0bak schreef:
PA1Bj schreef:Heel jammer van dit museum en die mooie spullen.
Ligt hier niet een mooie taak voor één van de verenigingen, of een mogelijkheid tot samenwerking van de verenigingen?

SWL NL5321 - 1965
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 mar 2018, 15:53

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#7 Bericht door SWL NL5321 - 1965 »

Het is weer van de sotte

Wat een reacties

De 83 jarige wordt hier zeker niet mee geholpen

Cor verdient deze gang van zaken en de daarop getoonde respons niet

Heeft een der besturen van de Zendvereniging die veel geld in kas hebben al overwogen om de echte radiozendamateur spullen in beheer te nemen en dan visa versa aan de leden te koop aan te bieden?

Heeft de laatst genoemde zendamateur uit Vlaardingen al overwogen om een kijkje bij Cor te gaan nemen om zijn wetenschap aan te reiken via de Gooise afdeling

Allemaal zaken die een goed beleid en uitvoering voor deze afwikkeling ten grondslag liggen

Het is triest dat de aldaar aanwezige communicatie apparatuur bij het grofvuil wordt gedeponeerd.

******************************************************************************



Ondanks het boven gestelde

73

en prettige feestdagen en jaarwisseling

Roelof

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#8 Bericht door PA0LMD »

...en wat doet gaat Roelof daar zelf aan doen ??
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#9 Bericht door Juul - PE0GJG »

Leo,

Ik denk, Roelof een beetje kennende dat hij fysiek niet in staat is om e.e.a te regelen.....................

Jij misschien?...........................hi
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#10 Bericht door PA0ETE »

Het heeft niet zoveel zin om te roepen dat "de verenigingen" het moeten oppakken. Het lijkt door zo'n uitspraak net alsof de verenigingen een soort overheid zouden zijn die een zorgplicht hebben naar de amateurs. Dat is niet zo: die verenigingen zijn wij zelf, en die hebben vaak moeite om mensen te vinden die in de besturen gaan zitten of om anderszins taken uit te voeren.

Ik heb zelf een moment zitten denken, Ik heb in het verleden wel eens wat zaken opgepakt, waar op dat moment niemand belangstelling leek te hebben om dat te doen (dit forum is daar een voorbeeld van). Maar voor mij is dat ook gewoon veel teveel werk, zelfs als de ruimte waar alles staat gesponsord zou worden en bij mij in de straat zou komen te staan.

Het blijft inderdaad heel erg jammer van de zelfbouwapparatuur. Het is wel goed dat er naar mogelijkheden voor verkoop wordt gekeken van de zaken die iets waard zijn.

Tenzij er een groepje amateurs is die het museum willen gaan runnen, en dat niet voor een paar jaar, is er denk ik gewoon geen oplossing. Naar anderen roepen dat zij het dan maar moeten doen zal daar niet zoveel aan helpen denk ik.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#11 Bericht door pc1mb »

De mooiste stukken vinden echt wel een plekje.

Het was mooi dat het er was, maar er is schijnbaar niet genoeg draagvlak om het zelfbouw gedeelte op deze schaal in de lucht te houden. Als iedereen naar een ander wijst gebeurt er niets. Ook de verenigingen moeten moeilijke keuzes maken waar ze hun tijd en middelen in steken, en in ons landje kost zelfs ruimte veel geld.

Ik vind het ook een gemis, maar ook ik vond het gemis niet zó groot, dat ik er zelf iets aan ging doen, toen járen geleden de eerste oproepen tot opvolging breeduit in de verenigingsbladen gepubliceerd werden.

Ook verenigingen kunnen niet toveren - je hebt hier fors mensen en middelen voor nodig en die haal je dan bij andere activiteiten van de vereniging weg. Dan moet je kiezen wat belangrijker is.

Je kunt ook niet álles bewaren: we hebben lang van deze collectie kunnen genieten, nu zal een beperktere voortbestaan, naar waar mensen tijd in willen steken. Dat wordt krenten uit de pap pikken genoemd, maar misschien is het wel gewoon uitdunnen naar behoefte. Als die behoefte zo groot was had zich wel een opvolger gemeld. Kansen genoeg geweest.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#12 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA0ETE schreef:Het heeft niet zoveel zin om te roepen dat "de verenigingen" het moeten oppakken. Het lijkt door zo'n uitspraak net alsof de verenigingen een soort overheid zouden zijn die een zorgplicht hebben naar de amateurs. Dat is niet zo: die verenigingen zijn wij zelf, en die hebben vaak moeite om mensen te vinden die in de besturen gaan zitten of om anderszins taken uit te voeren.

Ik heb zelf een moment zitten denken, Ik heb in het verleden wel eens wat zaken opgepakt, waar op dat moment niemand belangstelling leek te hebben om dat te doen (dit forum is daar een voorbeeld van). Maar voor mij is dat ook gewoon veel teveel werk, zelfs als de ruimte waar alles staat gesponsord zou worden en bij mij in de straat zou komen te staan.

Het blijft inderdaad heel erg jammer van de zelfbouwapparatuur. Het is wel goed dat er naar mogelijkheden voor verkoop wordt gekeken van de zaken die iets waard zijn.

Tenzij er een groepje amateurs is die het museum willen gaan runnen, en dat niet voor een paar jaar, is er denk ik gewoon geen oplossing. Naar anderen roepen dat zij het dan maar moeten doen zal daar niet zoveel aan helpen denk ik.

Inderdaad John,

Zendamateurs zijn mensen die op hun zolder bezig zijn...............(uitzonderingen daar gelaten)

Hadden wij met ons museum in Nijkerk ook, veel oud collega's "waren druk' maar bij de opening stonden ze voor aan.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pd2ez
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 jun 2009, 16:44

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#13 Bericht door pd2ez »

goedendag,is misschien inpassing bij het radio en tv museum in Hilversum iets? nee heb je , vragen kan altijd en dat er een mooie oplossing komt voor de spullen.
73 pd2ez

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#14 Bericht door pa1bvm »

Ik was van de zomer nog bij radio kootwijk .. dat is best een leuk gebouw voor een radio museum
Het zal ook nog best een uitdaging worden om al die spullen te gaan verkopen ..
heb zelf een wat oudere vhf set te koop staan .. loopt nou niet precies storm .. ondanks Mutek front-end :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Douwe Bakker
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 dec 2017, 16:45
Roepletters: PA0DBA
Locatie: Vledder

Re: Museum Jan Corver moet sluiten

#15 Bericht door Douwe Bakker »

Het zal heel moeilijk worden. Vind maar een onderkomen en voldoende vrijwilligers waar je van op aan kunt.
En wat denk je van de kosten voor huur energie en onderhoud.
De eisen die gemeenten en overheid stellen aan veiligheid en dergelijke liegen er tegenwoordig ook niet om.
En dat allemaal voor een enkele verdwaalde zendamateur die het gaat bezoeken?
Ik zie het niet zitten.
Douwe Bakker

Plaats reactie