Implementatie herijking Novice

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Implementatie herijking Novice

#166 Bericht door PA3DAT »

DK1NL schreef: 23 jun 2021, 10:54 Wat een zinloze discussie dit….
Waarom zinloos?
Ik ben een liefhebber van CW, wanneer iemand op onjuiste gronden begint te roepen dat daarvoor een té groot deel van het spectrum is gereserveerd, dan schiet ik even in de verdediging! :D
Zonder tegengas gaat die kreet straks wellicht rondzingen en krijgt volgers, typisch voor "sociale media".
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: Implementatie herijking Novice

#167 Bericht door DK1NL »

Dit topic gaat over de herijking van Novice en niet over de indeling van het bandplan.

Iedereen beleefd deze hobby op zijn eigen manier, mooi toch?
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

Gebruikersavatar
PA1EJO
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 feb 2016, 08:28
Roepletters: PA1EJO
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Implementatie herijking Novice

#168 Bericht door PA1EJO »

Laten we het erop houden dat een kwart van het spectrum voor CW and driekwart van het spectrum voor SSB en de rest geclaimd worden (omdat het inefficiente modulatie technieken zijn) terwijl we weten dat het met digitale modulatie in minder dan 2 procent van spectrum gedaan zou kunnen worden. Maar ieder zijn ding.
Zelden aanwezig op deze website vanwege de onzichtbare censuur
73 Ernst, PA1EJO

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Implementatie herijking Novice

#169 Bericht door elsinga »

Laten we het een beetje vriendelijk houden... Dank!

Verder denk ik dat te veel roepen dat we het met 2% van ons spectrum wel kunnen gevaarlijk kan zijn... Dus laten we vooral iedereen leuk gebruik laten maken van het spectrum dat we nu hebben. En zaken als (de ontwikkeling en gebruik van) FT8 zien als de experimenten waarvoor we dat spectrum in de eerste plaats hebben.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
johnp
Beheerder
Berichten: 75
Lid geworden op: 16 nov 2008, 14:52

Re: Implementatie herijking Novice

#170 Bericht door johnp »

Ik heb al een keer gewaarschuwd dat de topic te vaak tot problemen leidt. Ik sluit het hierbij af.

Het is niet toegestaan om, tenzij er iets echt op dit gebied verandert opnieuw een topic over dit onderwerp aan te maken.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gesloten