Examens voor radiozendamateurs en marifonie naar CBR

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4528
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Examens voor radiozendamateurs en marifonie naar CBR

#46 Bericht door PE1PQX »

pd1ahm schreef: 20 mei 2023, 18:49 Gert bedoeld dat je wel nog examen in morse kunt doen in België. Dit is in Nederland al verschillende jaren niet meer mogelijk.

Normaliter ook niet erg omdat het in de meeste landen ook niet meer verplicht is. Maar ik kan mij vaag nog een topic herinneren waarin geschreven werd dat je als gast in Frankrijk “cw included” moet hebben om op hf qrv te mogen zijn. Dan is het wel handig dat er in een buurland nog een mogelijkheid is.
In Frankrijk mag je zonder "CW included" gewoon op HF uitkomen, alleen niet in..... CW. Dat verhaal heb ik inmiddels ook meermalen voorbij horen komen.
Volgens mij is dit allemaal al anders... Gewoon je ding doen volgens de geldende regeltjes al daar.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Examens voor radiozendamateurs en marifonie naar CBR

#47 Bericht door PA2RU »

Mag wel...als je die aantekening niet hebt mag je enkel CW doen met een computer (A1B)
Alleen valt dat niet te handhaven...
73 René PA2RU

Plaats reactie