Repeaterbook CSV-files download

Allerlei informatie en nieuwtjes over de diverse repeaters.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PH2X
Roepletters: PH2X

Repeaterbook CSV-files download

#1 Bericht door PH2X »

Hallo allen,

Op www.repeaterbook.com kun je .csv-files downloaden (even registreren, gratis).
Links in het menu kun je kiezen op locatie (North American repeaters of rest of the world repeaters).
Vervolgens wijs je het land aan waar je de repeaters van wilt downloaden.
Dan kan je kiezen voor welke band je wilt downloaden (kan ook kiezen voor 'All') en evt. welke stad of staat, etc.
Het downloaden gaat alsvolgt: klik bovenaan op 'export' > 'merk transceiver' >'model transceiver' > kies daarna 'repeater list'.
Dit alles wordt goed uitgelegd op YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Bm_7fzlg3F0

Maar nu stuit ik op een probleem: de gedownloade .csv-files blijken leeg te zijn als ik ze open in Excel (Excel wordt ook in het fimpje gebruikt om de files te openen). Een enkele keer staat er wel wat in. Zo is het mij gelukt om enkele repeaters in Oostenrijk te downloaden en in mijn IC-705 te importeren.
Als ik een US-staat download, b.v. Oregon, dan lukt het wel. Maar Nederlandse, Belgische en Oostenrijkse files (i.v.m. vakantie) blijken keer op keer leeg.
Is er iemand die het wel lukt?

73 de PH2X
Jaap
forumbeheerders kunnen zonder overleg en zonder verwittiging vooraf danwel achteraf teksten van je wijzigen (spreek uit ervaring)
Tussen kunnen en doen zit een wereld van verschil

PE4WJ
Roepletters: PE4WJ

Re: Repeaterbook CSV-files download

#2 Bericht door PE4WJ »

Wat is de bestandsgrootte? Als die 0kB is dan is de file echt leeg, anders is het een Excel "dingetje". Probeer de file eens met bijv. Notepad (kladblok) te openen, zie je dan wel wat?

73,

Wouter Jan PE4WJ

PH2X

#3 Bericht door PH2X »

Soms zijn de bestanden maar 1kb (maar soms ook groter, zo is Oregon 29kb). Dan zie je alleen de header (group nr, group name, channel, frequency, etc) maar totaal geen station genoemd. In het geval van Oregon lukt het dus wel.
Een enkele keer lukt het wel, met een hele lijst. Zoals nu net: alleen dstar-repeaters (Oostenrijk, dus deze lukte).

En er is een probleem bijgekomen, een error:
Het importeren in de 705 lukt niet.
Menu >set >SD card >Import/Export >Import >Repeater List >rb_cs705.csv (file)
Melding 'Keep 'SKIP' settings in the Repeater List? >Yes >Import file >Yes en dan Data Error, restart 705
Ik probeer zo of dit ook met de file die Oregon bevat gebeurt. Edit: dat gaat goed

Openen in kladblok geeft hetzelfde resultaat, dus het gaat fout bij het downloaden.
Ik heb repeaterbook hierover een bericht gestuurd. Wellicht kennen ze het probleem en hebben ze een tip.
forumbeheerders kunnen zonder overleg en zonder verwittiging vooraf danwel achteraf teksten van je wijzigen (spreek uit ervaring)

PE4WJ
Roepletters: PE4WJ

#4 Bericht door PE4WJ »

Ok, ja duidelijk een probleem bij repeaterbook. Succes!

73, Wouter Jan PE4WJ

PH2X

#5 Bericht door PH2X »

Probleem wordt onderzocht bij RepeaterBook:
It’s probably a special character that the software doesn’t like. I will have to look at each repeater entry and see if there is a “&” or something like that.

Kan dus wat meer tijd kosten.

Ron01

#6 Bericht door Ron01 »

Klopt, ik liep hier ook tegenaan. Dus maar alles handmatig erin gezet.
* UBC125XLT * Target 3HF * SDR * Icom IC-2730 * Yaesu FT-450d * Kenwood R1000 * Realistic DX-394 * Bearcat UBC 785 * Bearcat UBC 780 *
Diamond X50N * Diamond RH771 * Diamond RH775 * Diamond MR-77B * Diamond X300N * Diamond X510N * HF Kits Endfed * Miniwhip * Daiwa CN-501V * Daiwa CN-102L *

PH2X

#7 Bericht door PH2X »

Er is nog een manier. Ik was deze even vergeten. Mogelijk was deze een tijd niet beschikbaar, ik weet het niet precies, maar via de Haagse clubronde werd ik erop geattendeerd dat je een csv-file kunt downloaden via de website van icom. Dat heb ik gedaan. Echter stond mijn lokale repeater niet in deze lijst, dus deze heb ik toen handmatig toegevoegd. Er missen er nog een paar die ik had willen zien in de lijst. Dat gaat om buitenlandse repeaters. Komt morgen wel.

Hier een link naar de csv-file. Let op: het lijkt een lijst van US-repeaters, maar is world.
https://www.icomjapan.com/support/firmw ... &category=

PE1PQX
Roepletters: PE1PQX
Contacteer:

#8 Bericht door PE1PQX »

Suggestie: Gebruik de software van RT-Systems: https://www.rtsystemsinc.com/IC-705_c_2070.html
Daar zit de toegang van Repeaterbook ingebakken en importeert het naar de programming software.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Plaats reactie