Oproep voor radiozendamateurs!

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Thom PA9T
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: Oproep voor radiozendamateurs!

#16 Bericht door Thom PA9T »

Op facebook zag ik een oproep van de Scouting St. Jozef in Hooglanderveen (Amersfoort) die ook een zendamateur zoeken. @pa0ete, dat is jouw wijk, ken jij misschien iemand? :D

Thom PA9T
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: Oproep voor radiozendamateurs!

#17 Bericht door Thom PA9T »

Nogmaals even onder aandacht brengen :-) het is voor het goede doel, als we allemaal even helpen zijn er over 20 jaar ook nog zendamateurs.... :D

Van vrijdag 20 oktober tot en met zondag 22 oktober is de JOTA-JOTI. Het jaarlijkse evenement waar de scouts van over de hele wereld elkaar via de radio en/of het internet ontmoeten. Voor specifiek de Jamboree on the Air is de medewerking van radiozendamateurs (N of F) absoluut onmisbaar!

De hulp van zendamateurs is dringend nodig!
Zonder zendamateurs dus géén JOTA-JOTI! Meehelpen met een lokale Scoutinggroep is leuk en eenvoudig. Je helpt hiermee ook onze hobby voortbestaan, want veel scouts willen hierna hun registratie halen!


Heb je interesse of wil je nog extra informatie of overleg? Stuur dan snel een bericht naar Frank Troost – PA3RIS op jota.joti.frank@gmail.com

Interesse? Lees het artikeltje op https://www.veron.nl/nieuws/oproep-voor ... -van-2023/

Meer algemene informatie vind je hier: https://jota-joti.scouting.nl/

PA3CQN
Berichten: 791
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Oproep voor radiozendamateurs!

#18 Bericht door PA3CQN »

Zowel bij de VERON als bij scouting zelf staat dan weer nergens waar ze iemand zoeken. Er staat zelfs geen lijst van groepen die mee doen zodat je kunt zien of het een beetje in de buurt is. Op die manier kun je natuurlijk geen stormloop aan reacties verwachten.
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

Gebruikersavatar
PD2EW
Berichten: 420
Lid geworden op: 22 sep 2016, 17:41
Roepletters: PD2EW

Re: Oproep voor radiozendamateurs!

#19 Bericht door PD2EW »

.

Naar ik heb vernomen is er de laatste tijd erg veel veranderd in de organisatie van de JOTA/JOTI. Ik ken de details niet en hoef ze ook niet te weten, maar dat betekent wel dat het wiel in een relatief korte tijd opnieuw moest worden uitgevonden, en wel op vele terreinen. Ook betekent dat, dat men waarschijnlijk moest uitzoeken waar de voorgangers informatie hebben gedeeld en welke of dat is, hoe of je erbij komt en of het nog wel juist is.

Als we nou eens beginnen met meer elkaar te helpen en minder aan de zijlijn opmerkingen te maken over hoe je het zelf allemaal beter zou willen zien, dan zou dat een beter klimaat scheppen. Ook al is het goedbedoeld, let dan een beetje op de toon die je bezigt en die de muziek maakt want dan heb je ook in de toekomst nog de kans dat er mensen zijn die hun nek uitsteken voor een goed doel. De nieuwe organisatie wil echt ook wel veel dingen aanpassen of veranderen, maar niet overal zijn er de handjes voor of is er voldoende tijd.

Alle respect voor hen die dit karwei in een relatief korte tijd op zich hebben genomen en weer op de rit hebben gekregen, want het vervangen van zo een organisatie is echt geen gemakkelijke klus. ‘Chapeau’ dus voor Thom en zijn achterliggende nieuwe (scouting) organisatie.

Bedenk je wel… de JOTA/JOTI is er in eerste instantie voor het op allerlei gebied motiveren van jongelui, veelal scoutingleden. Jij bent als radioamateur alleen maar een onderdeel hiervan, een (leer)middel dus om radioverbindingen te maken met andere scoutinggroepen. Jij mag het evenement natuurlijk ook gebruiken om je radio- of elektronicahobby meer bekendheid te geven, maar het zijn van een middel, dat is het belangrijkste.

En ja, ook ik probeer het (zover mijn gezondheid het toelaat) om mijn nek uit te steken voor de jongelui. Ik neem zelfs twee introducees van 10 jaar mee, voor hun eerste kennismaking met scouting en… ik ben niet eens lid van een scoutinggroep!
Mijn radiohobby mag ook best door hen gebruikt worden, maar het hoeft niet. Ik lever materiaal en ideetjes, help mee bij het ‘solderen’ en houd mijn inmiddels 4 pagina’s lange flauwe grapjes- en moppenoverzicht bij de hand (doet het altijd goed: ’t is blauw en zit op een hek..)

.

Plaats reactie