JOTA-JOTI 2022

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

JOTA-JOTI 2022

#1 Bericht door PE2AAB »

In het derde volle weekend van oktober wordt wereldwijd de JOTA-JOTI gehouden. JOTA staat voor Jamboree On The Air en JOTI voor Jamboree On The Internet. Waarschijnlijk heb je weleens gehoord van een Wereld Jamboree. Tijdens zo'n kamp komen rond de 30.000 Scouts van over de hele wereld bij elkaar. Tijdens de JOTA-JOTI blijft iedereen in zijn eigen land, en toch praten elk jaar honderdduizenden Scouts een weekend lang met elkaar via de radio of het internet.

Het thema van de JOTA-JOTI dit jaar is: ‘Tijd voor avontuur’

Dit jaar vind de JOTA-JOTI plaats tijdens het weekend van 14, 15 & 16 oktober.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: JOTA-JOTI 2022

#2 Bericht door Thom PA9T »

Mooi dat het thema bekend is! Dan kunnen we aan de voorbereiding gaan beginnen! :D

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2022

#3 Bericht door PE2AAB »

De inschrijving van de JOTA-JOTI 2022 is vanaf vandaag, 27 juni 2022, geopend.

Let Op! Om je te kunnen registreren móet je ingelogd zijn in SOL (ScoutingOnLine).
Meer info zie: https://jota-joti.scouting.nl

Inschrijven JOTA-JOTI of JOTA Only https://sol.scouting.nl/as/form/40344/participant/new
Inschrijven JOTI Only https://sol.scouting.nl/as/form/40341/participant/new
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: JOTA-JOTI 2022

#4 Bericht door pe1hzg »

Laten we deze thread gebruiken om dit jaar ideeen uit te wisselen en dingen te coordineren.
De landelijke organisatie heeft staffing problemen; het is wellicht niet helemaal eerlijk om langs de kant te gaan staan en "entertain us" te roepen, daar kunnen we zelf ook veel aan doen en daarom deze suggestie.

Toen ik het thema van dit jaar zag dacht ik "da's weer een moeilijk thema" maar contact met de speltakleiding leverde allerlei enthousiasme op: tijdmachines, tijd-spelletjes enzovoort.

Ik maak me een beetje zorgen over "knutselen". De mensen van kitbuilding.org hebben het de afgelopen tijd niet gemakkelijk gehad. Ook zijn er allerlei problemen met "onderdelen".
Om met dat laatste te beginnen, het probleem van schaarste is er in 2022 nog steeds. Als je knutselt met electronica ben je het al wel tegengekomen, allerlei standaardcomponenten "leverbaar vanaf december 2023".
Ik maak me daarom een beetje zorgen: als je "gaat knutselen" moet je op tijd beginnen met voorbereiden.
Voor de eigen groep ben ik inmiddels bezig met een "eigen ding" waarvoor ik de hoofdcomponenten inmiddels in bezit heb.

Ik ben benieuwd hoe het staat met de voorbereidingen bij andere groepen?

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2022

#5 Bericht door elsinga »

Gezien de onderbemensing van de landelijke organisatie: als het je leuk lijkt om daar te gaan helpen, dan breng ik je graag in contact met ze. Dan ga je iets doen met het thema, de verhalen en de activiteiten die ter beschikking worden gesteld.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2022

#6 Bericht door PA3RIS »

Ik sluit me graag aan bij Elsinga. Wil je iets voor de LJJO doen, meld je dan. We zijn erg onderbemenst en kunnen alle hulp gebruiken.

Gebruikersavatar
Hylke_PA9HK
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 okt 2017, 13:06
Roepletters: PA9HK
Locatie: Koedijk, Nederland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2022

#7 Bericht door Hylke_PA9HK »

Ik ben aangesloten bij de LJJO dus dat moet wel een succes worden :wink:
Hylke Kingma, 19 jaartjes jong, Lid Landelijke JOTA-JOTI Organisatie, docent natuurkunde & scheikunde i.o. aan de Hogeschool van Amsterdam, oproepchauffeur op de trekker-oplegger, in bezit van Klein Vaarbewijs 2 en marifoon basis, mail: PA9HK@vrza.nl

Thom PA9T
Berichten: 410
Lid geworden op: 19 dec 2005, 16:37
Roepletters: PA9T
Locatie: Oudewater

Re: JOTA-JOTI 2022

#8 Bericht door Thom PA9T »

Goed zo Hylke! Een bak positieve reclame via allerlei media kan geen kwaad voor de jota-joti!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2022

#9 Bericht door PE2AAB »

Mooi Hylke! Altijd goed om de vacatures ingevuld te zien worden! Top!

Veel succes met je functie
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2022

#10 Bericht door PA1BVH »

Ik heb contact gehad met Frank per mail, ik wacht af of er iets is wat bij me past!
member of:PI4SBR

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: JOTA-JOTI 2022

#11 Bericht door pe1hzg »

De inschrijving is inmiddels gesloten en een voorlopige lijkst beschikbaar, zie https://jota-joti.scouting.nl/inschrijv ... emerslijst

Ik maakte me zorgen over het aantal inschrijvingen, maar dat valt uiteindelijk mee:
206 inschrijvingen, waarvan
50 JOTA
134 JOTA-JOTI
22 JOTI

Ik kijk uit naar 184 stations op de band!

Ik weet dat wat mijn groep betreft het aantal JOTA-stations nog een hoger wordt en JOTA-JOTI een lager, als de correctie nog tijdig verwerkt wordt.

Geert Jan

PS: "inschrijving" is altijd lastig, maar wellicht dat de landelijke organisatie zich zou moeten realiseren dat zaterdag 10 september voor "zuid" de eerste draaidag was, en 9 september, de dag ervoor, sluiting inschrijving. Ik vrees dat er nog wat laatkomers gaan komen...

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: JOTA-JOTI 2022

#12 Bericht door PA3JVA »

Ik kijk er misschien overheen maar ik zie scouting Angela uit Heerhugowaard er niet bij staan.

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: JOTA-JOTI 2022

#13 Bericht door pe1hzg »

PA3JVA schreef: 11 sep 2022, 21:35 Ik kijk er misschien overheen maar ik zie scouting Angela uit Heerhugowaard er niet bij staan.
Er gaat wel eens meer wat mis met inschrijven. Dat was een van de reden van dit mailtje.

Advies is *als de raphazen* contact op te nemen met de organisatie; er kan nog wel eens wat geregeld worden, maar hoe later == hoe moeilijker.

Mooi, 185 stations!

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: JOTA-JOTI 2022

#14 Bericht door PA3JVA »

We staan er in de laatste versie wel op.

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: JOTA-JOTI 2022

#15 Bericht door PA3RIS »

pe1hzg schreef: 11 sep 2022, 21:14 PS: "inschrijving" is altijd lastig, maar wellicht dat de landelijke organisatie zich zou moeten realiseren dat zaterdag 10 september voor "zuid" de eerste draaidag was, en 9 september, de dag ervoor, sluiting inschrijving. Ik vrees dat er nog wat laatkomers gaan komen...
Dat beseft de organisatie terdege..

En inschrijven kan al een aantal maanden, van ruim voor de vakantie.. Maar kennelijk moet dat op de laatste dag.

We kunnen het rustig langer door laten lopen, en dan hebben we weer wat we de afgelopen jaren een aantal keren hebben gehad, dat de A0-kaarten op maandag of dinsdag voor de JOTA in de bus vallen, we ze snel nog (met 2 of 3 mensen) in enveloppen moeten gaan doen en we dan gezeur krijgen dat ze pas op vrijdag in de bus vallen.. Hoe we het ook doen, het is toch nooit goed, en dus hebben we er dit jaar voor gekozen dat we de papierwinkel (dat zijn altijd zo'n 500 enveloppen) dit jaar hopelijk eens een keer op tijd in de bus vallen.

Plaats reactie