Thema JOTA 2022?

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Thema JOTA 2022?

#1 Bericht door pe1hzg »

Hallo,

Het is nog even weg, maar zeker niet ver weg als je bijvoorbeeld bouwpakketjes moet gaan maken (onderdelenschaarste!): wat wordt het thema JOTA2022?

In 2021 heeft kitbuilding aangegeven moeite te hebben met onderdelen (en heb ik ook veel geld uitgegeven om processoren direct bij de fabrikant te kopen!), dus dit is niet te vroeg.

Geert Jan

Gebruikersavatar
pe1rdp
Berichten: 694
Lid geworden op: 22 dec 2006, 23:46
Roepletters: pe1rdp
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

Re: Thema JOTA 2022?

#2 Bericht door pe1rdp »

Hi Geert-Jan,

Het thema is nog niet bekend gemaakt zover ik weet.
Dit was altijd (veel te) kort voor de jota maar vorig jaar wist Rick, PE2AAB, ons al in maart het thema te vertellen.
Rick leest mee, dus als hij het weet, zal hij zich wel melden.

Laten we er ook dit jaar weer een mooi techniek feestje voor de kinderen van maken. Zij zijn de raket-geleerden van de toekomst.
73 Arno - PE1RDP - Veldhoven - JO21QK
http://www.qsl.net/pe1rdp/
https://www.twitter.com/pe1rdp/

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Thema JOTA 2022?

#3 Bericht door PA3RIS »

Goedemorgen,

Helaas is het thema nog niet bekend. Er wordt aan gewerkt..

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Thema JOTA 2022?

#4 Bericht door pe1hzg »

PA3RIS schreef: 11 mar 2022, 08:10 Helaas is het thema nog niet bekend. Er wordt aan gewerkt..
Laat ik de urgentie nogmaals onderstrepen. Bij vele groepen is "solderen" bij de JOTA een belangrijke activiteit.

In 2021 heb ik een pakketje gemaakt wat heel goed paste in het "kleuren" thema van dat jaar, met een veelkleuren-LED en een avondspel waarmee de scouts met hun kitje "kleuren moesten vangen". De kinderen joelden van plezier toen ze leerden wat ze met hun knutsel konden doen.
Daar heb ik wel extreme kosten voor moeten maken om onderdelen op het laatst, direct bij de fabrikant te moeten bestellen. Voor de totale kosten kun je een aardige transceiver kopen.

Voor 2022 zijn de voorbereidingen al begonnen. De onderdelenschaarste wordt er niet beter op, in tegendeel.

Als "Leusden" stelt dat ze willen wachten op "een nieuw thema voor een nieuw Scoutingjaar" dan zijn ze te laat.

Bij het uitblijven van een tijdig thema ga ik bij onze groep binnenkort "Ik hoor je" voorstellen als thema en hoop dat anderen dat ook doen. Ik denk dat we veel kunnen doen met dit thema, op allerlei manieren, behalve radioverbindingen denk ook aan dingen om te kunnen horen of je te kunnen laten horen, bijvoorbeeld ook met twee blikken en een stuk touw, veld-telefoons en dergelijke.

Ik weet niet wat de status van kitbuilding.org is maar het orgeltje waar ze vorig jaar over spraken zou in dit thema passen.

Hopelijk dat de mensen van het "overkoepelend thema" zich eens achter de oren krabben over de situatie die aan het ontstaan is. Ik wil geen ruzie, maar ik begin wel haast te krijgen.

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Thema JOTA 2022?

#5 Bericht door PA3RIS »

Dat begrijp ik helemaal.

Maar wij zijn ook afhankelijk van Scouting Nederland. Ons thema moet aansluiten op het thema wat Scouting Nederland verzonnen heeft. Pas als wij dat weten kunnen we gaan nadenken wat wij ervan maken. De problemen met onderdelen begrijp ik heel erg goed. Daar heeft onze servicekring uiteraard ook last van.

We doen ons best, en hopen zo snel mogelijk het thema van de JOTA-JOTI 2022 bekend te maken.

Plaats reactie