Digimodes Jota 2021

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Digimodes Jota 2021

#1 Bericht door PA3JVA »

Korte vraag, doet men tijdens de jota ook wat aan digimodes?


Joop

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: Digimodes Jota 2021

#2 Bericht door PA1BVH »

Daar zijn wij wel eens meebezig geweest alleen waren er toen geen scouting tegenstations.
En bij sstv op hf kwamen er plaatjes voorbij die we de kinderen liever niet toonden....
member of:PI4SBR

Gebruikersavatar
PA3JVA
Berichten: 243
Lid geworden op: 01 apr 2017, 18:54
Roepletters: PA3JVA
Locatie: Heerhugowaard

Re: Digimodes Jota 2021

#3 Bericht door PA3JVA »

Ik had al een vermoeden dat er weinig gedaan werd aan digimodes.

Ik denk dat ik een kleine setup meeneem en die op de achtergrond mee laat pruttelen. Zie wel wat er van komt. En of er een reactie komt.
Het is niet de enige set die we hebben staan.

Joop

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Digimodes Jota 2021

#4 Bericht door pe1hzg »

In Eindhoven, waar de nodige JOTA-activiteit is, blijkt het moeilijk om hier mensen energiek voor te krijgen.

Ik weet dat er vroeger een paar stations waren met SSTV maar de gereserveerde SSTV frequenties bleven stil.

Voor wat betreft andere digimodes - vroeger lieten we kinderen nog wel eens met een APRS rugzakje rondrennen maar de laatste jaren hoor ik daar weinig van.

Ik zou, om teleurstellingen te voorkomen, navraag doen bij andere groepen in de buurt.

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: Digimodes Jota 2021

#5 Bericht door PA3RIS »

Misschien eens overleggen met groepen in de buurt. Zeker SSTV kan erg leuk zijn met kinderen. Spreek een frequentie op 70cm af, laat scouts een tekening maken of foto's van elkaar en stuur die door naar een andere groep, die dan weer iets soortgelijks terug kan sturen.

Pret voor de kinderen verzekerd, en als je er een aparte frequentie voor gebruikt heb je geen last van plaatjes die kinderen beter niet zien.

Plaats reactie