PD2EW schreef:
@PA3AI
Gaaf, die 31 meter masthoogte en ook mooi, die touwtjes op de kaart..
Welk vermogen gebruikten jullie, welke kabel, hoe lang en welke antenne (versterking..)?
Helaas ook dit jaar: zo dichtbij (27 km) en toch geen touwtje... in 2017 komt PA3ALJ (Milas) wel in de lijst voor.
Je kan misschien eens wat verbindingen bekijken op de hoogtekaart:
https://www.pdok.nl/viewer/Ik had hem op A3 geprint, gelamineerd en bij de hand gehouden.. dat helpt soms ook bij de verklaring van de lange afstanden.
PB0M (Mike) is de enige die we wel gewerkt hebben in Hengelo (OV), in 2019 en 2018.
Wij gebruikten (zie eerdere post): 9 mtr masthoogte, x300 antenne, 20 mtr Aircell-7, 20 Watt.
Onze eindstrap is z'n 60 á 80 watt. Die zit achter een icom 251e, lekker makkelijk te bedienen voor scouts en het is echt een "zender".
In onze stalen mast van 18m hoogte 4x een jaybeam pbm14/2m horizontaal met 13.7 dBd, dus bijna 20 dBd.
In de houten mast van 31m een onbekende 10el 2m antenne verticaal. 12 á 13 dBd denk ik. Ook hadden we een rondstraler op 31m, maar die hebben we niet veel gebruikt omdat we een 1 op 2 antenne switch hebben.
De kabels weet ik niet allemaal exact, de yagis hebben geloof ik cellflex 7/8 en cellflex 1/2 de rondstraler had stuk cellflex en een stuk rg214.
In 2017 hebben julie waarschijnlijk milos gesproken, hoewel hij sinds gisteren ook op milas reageer

Heb even snel een overlay van onze verbindingen op de hoogte kaart gemaakt. conclusie, mast moet hoger... @PA3TON, ideetje, hoogte als kaart?
Iedeeen zijn er al weer genoeg voor een hogere mast/constructie.
@PA3TON, dat idee voor klikken en draaien ligt bij ons ook al (2jaar)., maar bij een logboek in is natuurlijk helemaal ideaal. Ons plan was via rotctl van hamlib.