Leuk contact gehad met Scouting De Hooglanders in Oud-Beijerland.
Ze gaan alleen aan de JOTi meedoen.
Er is onvoldoende interesse in de JOTA.... helaas !
Als team van 5 zendamateurs (PA6JOTA) helpen wij al ruim 30 jaar scoutinggroepen met hun (eerste / tweede) beleving van de JOTA.
PA6JOTA schreef: ↑26 aug 2024, 13:53
Leuk contact gehad met Scouting De Hooglanders in Oud-Beijerland.
Ze gaan alleen aan de JOTi meedoen.
Er is onvoldoende interesse in de JOTA.... helaas !
Bij ons (Jan Campertgroep) is het precies andersom. Best lang JOTI en JOTA gedaan, maar JOTA is overgebleven. We gaan dit jaar weer meedoen werkend onder PG6JC.
Bij ons ook inderdaad. Geen JOTI. Internetten doet iedereen thuis of op de telefoon. Wij gaan voor radio. Zowel audio als video en ik kan je vertellen dat video razend populair is.
Wij pakken beide op, maar het JOTI deel vullen we niet in met IRC of chat. De huidige organisatie heeft leuke activiteiten die meer onder noemer "techniek en communicatie" vallen dan specfiek onder jota of joti. Denk bijvoorbeeld aan de https://jota-joti.scouting.nl/jota-joti-challenge/
En waar valt het solderen van een soldeerpakketje onder? Ik denk dat de huidige organisatie jota-joti ook meer integraal oppakt, het is immers meer dan zenden of chatten
Maar goed, ik hoop dat PA6JOTA snel een groep vindt
Ik vernam (via de app group van Scouting Beyloo in Beilen) dat Scouting Heerenveen RA's zoekt.
Mochten er belangstellenden in de buurt wonen of een stukje willen rijden.
Bedankt voor de reacties !
Wij zijn reeds in gesprek met een scoutinggroep.
Voor andere opties begint het nu wel erg kort dag te worden (sluiting inschrijving is 20 september).
Als team van 5 zendamateurs (PA6JOTA) helpen wij al ruim 30 jaar scoutinggroepen met hun (eerste / tweede) beleving van de JOTA.
PA2WN schreef: ↑09 sep 2024, 15:51
Ik vernam (via de app group van Scouting Beyloo in Beilen) dat Scouting Heerenveen RA's zoekt.
Mochten er belangstellenden in de buurt wonen of een stukje willen rijden.
Maar wat anders dan PC5E weet kennelijk?
Dit is mij in elk geval niet bekend.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken
Weer een groep afgevallen ....
De explorers doen niet mee in verband met de toetsweek van school, en te weinig pionierexpertise en handjes die dan overblijven.
Nog 10 dagen om een groep te vinden die wel enthousiast meedoet en snel doorpakken ...