Ha! Mooi!
Dank voor alle tips een aanwijzingen.
Wat betreft de buren: We hebben een hele goede relatie en dat blijkt ook uit hun intentie tot meewerken. Uit die goede relatie komt uit voort, zoals het nu is, dat ik me onthoudt van RF-activiteiten in de avond. Ik wil hun avond(en) niet verstieren. Anderzijds vinden zij het vervelend dat ik mijn hobby niet kan uit oefenen. Dus gaan we eraan werken. En ik ga zeker in een (deel van) de kosten op me nemen.
Ik denk dat een WIFI-oplossing eens nader bekeken gaat worden. Verder gekeken n.a.v. door jullie gegeven tips: KPN blijkt iets in die zin te hebben.
Gaan we uitzoeken.
Dan mijn eigen installatie. Met dat ik begreep dat zij (de buren) Powerline Internet/TV hebben, heb ik me gerealiseerd dat zij ook bij mij zouden kunnen storen.
Maar, zoals opgemerkt in mijn antwoord aan Tjeerd, ik heb zoveel shit uit PV-installaties dat als ze 's avonds stil vallen ik al heeeel gelukkig ben. En daardoor wat blind ben voor het residu wat er dan nog is. Overigens met een web-sdr werken als RX-tool heb ik ook al eens gedaan. Gaat best goed.
Verder heb ik al eerder de volgende ingrepen gedaan:
Een "QRM-killer" aangeschaft van Mans Jansen PA0MBJ. Deze doet zeker wat, iig in de avond.
Er er ligt een zwaar netfilter klaar, om in de 230V voeding van de shack opgenomen te worden.
Sinds kort heb ik een eigen gemaakte mag loop in bedrijf genomen. Die doet zeker wat! Ook overdag. Overigens ook aan storingen in eigen huis. Met mijn Inverted V gaat de afzuigkamp wel eens spontaan op max loeien.

Dat doet ie niet bij de mag loop.
Vooralsnog bedankt voor het meedenken. Ik ben u allen zeer erkentelijk!

73, Martin, PA0MM. (ex PA0MJM)
DXCC mixed (219), phone (192), digital (173), 40m (103), 30m (108), 20m (151), 17m (108), 15m (143), 12m (100), 10m (114) met een IC-7300, 100W, ant: inverted V