de oplossing!

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: de oplossing!

#16 Bericht door pa3met »

ik vind persoonlijk een klacht ook overdreven.

Er zijn rechten en plichten; overal over klagen is niet mijn ding (voor dit soort dingen dan)
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 402
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: de oplossing!

#17 Bericht door PD0JSB »

ik vraag me af hebben deze producten een CE markering hebben ?
En zo niet waarom niet ?
als ik zo eens rond lees betreffende garantie is het over het algemeen zeer vaag en bedenkelijk,,,, echter het betalen wordt overal wel als "betrouwbaar en veilig"
zelf bestempeld
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: de oplossing!

#18 Bericht door PA1AIS »

PD0JSB schreef: 27 jan 2024, 12:45 ik vraag me af hebben deze producten een CE markering hebben ?
En zo niet waarom niet ?
als ik zo eens rond lees betreffende garantie is het over het algemeen zeer vaag en bedenkelijk,,,, echter het betalen wordt overal wel als "betrouwbaar en veilig"
zelf bestempeld
Dat zou nog een "dingetje" kunnen zijn m.b.t. de toegepaste materiale, kunststoffen etc.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: de oplossing!

#19 Bericht door PA1AIS »

PA3DAT schreef: 27 jan 2024, 11:54 Ja, dat zat ik mij achteraf ook te bedenken... Ze hebben zelfs een webwinkel keurmerk. Ik vind het bedrog, maar hoe toon je dat (juridisch) aan?
Aan de andere kant, je wordt wel bedonderd. En als er voldoende mensen over klagen bij Marktplaats wordt er (in een aantal gevallen) wel aantoonbaar actie ondernomen.

Ondertussen gaan argeloze mensen voor honderden euro's het schip in. Want dat er zo'n website bestaat, met alles erop-en-eraan en blijkbaar met voldoende voorraad, toont al aan dat er geld wordt verdiend!
PA1AIS schreef: 27 jan 2024, 11:19 Waarom een klacht? Op welke grond?
Ik denk dat deze aanbieder exact levert wat hij aanbied en ook voor die prijs.
Dat wij allemaal niet zo gewiekst zijn om zo makkelijk onze boterham te verdienen is ons probleem.
Daarbij heeft elke klant een zelf informatie plicht over wat hij koopt, net als de verkoper een informatieplicht heeft over wat hij verkoopt.
Jugo, zijn dat nou jouw normen en waarden, als zelfstandig ondernemer?
Mijn insteek is altijd geweest (en nog) die van een win-win-situatie, niet die van veel winst-veel verlies! :wink:
Hoi Aloys,

Dat van €500 om de camper nar NL te halen is natuurlijk wél zwendel en bedrog, laat dat duidelijk zijn. Als ze daarbij ook nog foto materiaal gebruiken van anderen, nog meer.

Over dat laatste:
Als ik dat beter geregeld had, had ik nu "pensioen" geweest, maar het staatspensioen duurt nog 4 jaar. Natuurlijk moet er wat verdient worden, als de schoorsteen niet rookt, dan is de boel snel failliet. het hangt er ook af welke markt je zit en welke diensten je daar nog bij moet leveren. Consumenten elektronica zoals onze hobby valt werkelijk geen zak op te verdienen. De inspanningen zijn even hoog als de verdiensten. Daar in tegen als je in de overheden en offshore en windenergie zit, zijn de marges veel hoger. Nadeel is dat je dat niet elke week hebt en er vaak veel engineering achter een bureau voor nodig is. Dus de marge moet wel hoger zijn om gemiddeld de kachel te laten branden. Snel geld is 'm niet.
Ik zeg altijd dat ze bést een keer over me heen kunnen lopen (meestal niet), maar nooit heen en weer. Dat heeft een industrie klant ook, dus je moet het fair blijven spelen. Sometimes you win, sometimes you loose.

Ik heb gelukkig al 20 jaar niks meer met particulieren te maken, die zeiken veel te snel omdat "ze recht ergens op hebben" . Wij doen ook reparatie/garantie van de apparatuur die in de watersportwinkels verkocht wordt. In 90% van de gevallen is het aantoonbaar dat de klant zelf de oorzaak is. daarom maken we uitgebreide rapporten.
En wat héél belangrijk is:
Wie probleem eigenaar is en wie probleem eigenaar blijft (en niet wordt).
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Cor - PA4Q
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 apr 2021, 13:09
Roepletters: PA4Q
Locatie: Frankrijk

Re: de oplossing!

#20 Bericht door Cor - PA4Q »

advertentie is verwijderd

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6276
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: de oplossing!

#21 Bericht door PA3DAT »

Kijk, dus tóch, mooi! :D

Jugo, het was met een knipoog. Ik werd getriggerd door jouw opmerking "dat wij allemaal niet zo gewiekst zijn om zo makkelijk onze boterham te verdienen is ons probleem." Ik -persoonlijk- wil helemaal niet "zo gewiekst" zijn dat ik geld zou verdienen aan het besodemieteren van mijn medemens. En zo werk jij ook niet, dat begrijp ik wel.

Maar het doet me deugd dat zo'n aanbieder, zulk geld-uit-de-zak-klopperij, tóch van Marktplaats wordt verwijderd.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1489
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: de oplossing!

#22 Bericht door pa3met »

PA3DAT schreef: 27 jan 2024, 17:20 Maar het doet me deugd dat zo'n aanbieder, zulk geld-uit-de-zak-klopperij, tóch van Marktplaats wordt verwijderd.
Mij dus niet. Wie bepaalt of het wel of niet ke is? What's next? iemand die een telegraaf abonnement probeert te verkopen? of iemand met een 27 Mhz ding waar toevallig
30W uit komt ipv datgene wat mag? Het is net als vrijheid van meningsuiting. Is het onwettelijk dan grijp "je" in, anders niet.

Vergeet niet dat een placebo-effect voor iemand belangrijk kan zijn. Diegene die er last van denkt te hebben (5G etc) kan nu niet skopen en zit nu gekluisterd in huis omdat jij
vond (bv) dat het niet door de beugel kon.

Als iemand blij is om een achterlijk vermogen uit te geven aan iets wat niet werkt mara zich er wel fijn bij voelt dan is dat niet jouw, of mijn probleem. Ook niet van MP trouwens.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6276
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: de oplossing!

#23 Bericht door PA3DAT »

Dan zul je ook wel blij zijn met de verkoop van nepmedicijnen via internet, vanwege het placebo-effect :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PE0DNY
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 sep 2019, 22:22
Roepletters: PE0DNY
Locatie: Drogeham

Re: de oplossing!

#24 Bericht door PE0DNY »

pa3met schreef: 27 jan 2024, 19:17
Mij dus niet. Wie bepaalt of het wel of niet ke is? What's next? iemand die een telegraaf abonnement probeert te verkopen?
Jij zou als zendamateur toch moeten weten dat het pure nep en daarom oplichting is.
En iemand oplichten mag niet.
73 Ynte

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 354
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: de oplossing!

#25 Bericht door PG7VG »

Bij risicovolle investeringen moet er ook een tekst geplaatst worden.

Misschien moet er bij dit soort producten ook een tekst komen dat het niet bewezen is, effecten onzeker zijn etc?

Dat zou de goedgelovigen dan mogelijk triggeren er toch iets beter over te denken?
73, Peter.

Plaats reactie