Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#16 Bericht door pe1cmo »

Och, altijd gezellig om met die AT inspecteurs een kop koffie aan te bieden. En een huiszoekingsbevel hebben ze niet nodig hoor, ik heb hier niets te verbergen. :D
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#17 Bericht door Frankyboy »

Vervelende is dat de buren van TS al hebben aangegeven dat AT niet binnen mag komen.
Bij inschakelen AT schiet je dus niets op, alleen verslechterd de verhouding met buren waarschijnlijk wel wanneer ze daar toch aan de deur staan.

TS heeft dus een lastig oplosbaar probleem.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#18 Bericht door pc1mb »

Zo te lezen al best ver geëscaleerd. Hakken in het zand en zo. Dan ben je als RZA gewoon het bokje als het AT buiten meet dat het dáár aan de normen voldoet, en dat doet het al snel.

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#19 Bericht door pa0fmy »

Ben al enkele jaren aan het klagen maar van het begin af aan wordt steeds gezegd dat alles in orde is. Gevraagd of ik dan even mag rondkijken maar dan moet ik met een "zendertje" door het huis gaan en dat wil ze niet. Als ze problemen heeft met een tak die over de tuin groeit is dat meestal binnen 24 uur er af. Ook technische reparaties worden supersnel en zonder winstoogmerk uitgevoerd. Ze weet supersnel het antwoord klaar. Als ik meedeel dat het vanmorgen een uurtje weg is geweest is meteen het antwoord er is niets veranderd dus komt het niet van ons. Alles is bekabeld met UTP. We hebben twee modems de tweede is met een stekkertje aangesloten. Bingo!

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#20 Bericht door PA9X »

pa0fmy schreef: 13 mei 2022, 20:09 Ben al enkele jaren aan het klagen maar van het begin af aan wordt steeds gezegd dat alles in orde is. Gevraagd of ik dan even mag rondkijken maar dan moet ik met een "zendertje" door het huis gaan en dat wil ze niet. Als ze problemen heeft met een tak die over de tuin groeit is dat meestal binnen 24 uur er af. Ook technische reparaties worden supersnel en zonder winstoogmerk uitgevoerd. Ze weet supersnel het antwoord klaar. Als ik meedeel dat het vanmorgen een uurtje weg is geweest is meteen het antwoord er is niets veranderd dus komt het niet van ons. Alles is bekabeld met UTP. We hebben twee modems de tweede is met een stekkertje aangesloten. Bingo!
En als je oppert dat een storend apparaat ook een voorbode kan zijn van erger. Een laadapparaat of een adapter die op het punt staat in brand te vliegen? Dat deed bij mijn buren de ogen openen.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#21 Bericht door pe1rea »

Een alu hoedje zit in zijn/haar bubbel en krijg je niet zo gek...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#22 Bericht door pc1mb »

PA9X schreef: 13 mei 2022, 21:41
En als je oppert dat een storend apparaat ook een voorbode kan zijn van erger. Een laadapparaat of een adapter die op het punt staat in brand te vliegen? Dat deed bij mijn buren de ogen openen.
Dat werkt alleen in een vroeg stadium. Kom je daar later mee dan geloven ze je niet.

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#23 Bericht door pa1bvm »

pak een willekeurig laad apparaat bij de kringloop 2 a 3 euro
warm hem voorzichtig buiten op ( zo een föhn voor verf aftebranden ) nadat het ding leuk smelt .. dan afkoelen
en die laat je dan aan de buren zien .. kijk deze begon vorige week bij mij te storen .. ik was nog net op tijd ..
fake news ..tja ..

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#24 Bericht door pe1rxq »

Dat is gewoon een ontzettend dom advies.

Ten eerste is dit een publiek forum waar nu de ene zendamateur aan de andere adviseert om de boel te bedonderen.

Ten tweede, wat als het omgekeerde gebeurt: de buurvrouw staat met een verbrande adapter aan de deur en zegt dat dit elke keer gebeurd in de buurt van een antenne.

Speel het eerlijk, dat werkt op lange termijn het beste voor iedereen!

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#25 Bericht door pa0fmy »

Straling doet het ook altijd goed. Je huis staat 24 uur per dag onder straling. Een andere buurvrouw zat al uit het raam te schelden toen met zonnepaneelstoring op zoeken op twee meter met een vossenjachtradio. Hier in de buurt zit de "stralingsmevrouw" Kan je vinden op internet. Doet goede zaken en gaat met een stralingsmetertje met logperio-antenne door het huis om het aan te tonen. Die meters zijn voor enkele tientjes te koop bij Conrad. Die heb je zo snel terugverdiend.

Gebruikersavatar
pe1rea
Berichten: 1744
Lid geworden op: 27 dec 2008, 10:18
Roepletters: PE1REA
Locatie: Ergens op het water PF8124 of PA4299

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#26 Bericht door pe1rea »

Heel verschrikkelijk zulke mensen...
73 Jinny .--. . .---- .-. . .- PE1REA
Email, put VRZA dot NL behind the call
Mail from: yahoo, hotmail, aol and msn goes unread /dev/null
This message is NOT scanned by any Anti Virus software :-)

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#27 Bericht door PE1PQX »

pa0fmy schreef: 15 mei 2022, 15:58 Straling doet het ook altijd goed. Je huis staat 24 uur per dag onder straling. Een andere buurvrouw zat al uit het raam te schelden toen met zonnepaneelstoring op zoeken op twee meter met een vossenjachtradio. Hier in de buurt zit de "stralingsmevrouw" Kan je vinden op internet. Doet goede zaken en gaat met een stralingsmetertje met logperio-antenne door het huis om het aan te tonen. Die meters zijn voor enkele tientjes te koop bij Conrad. Die heb je zo snel terugverdiend.
Ga jij er naast staan met een Nano-SA (u weet wel, een broertje van de nano-VNA) en bepaal de frequentie van het 'stoor signaal' en vertel er bij wat dat (mogelijk) is....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Paula Bean
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 aug 2019, 12:50

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#28 Bericht door Paula Bean »

pe1rea schreef: 15 mei 2022, 16:19 Heel verschrikkelijk zulke mensen...
Over het algemeen is de educatie over wat straling cq. EM-velden zijn, ver onder de maat. Om te beginnen weten de mensen niet wat het verschil is tussen ioniserende en niet-ioniserende straling. Mijn oma dacht dat ze kanker zou krijgen van eten dat in de magnetron was opgewarmd, want: 'iets met straling'. Ze dacht werkelijk dat eten uit de magnetron radio-actief was.

Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Re: Ben ik verplicht Agentschap telecom binnen te laten op zoek naar storingen?

#29 Bericht door pa0fmy »

Nog eens aan het peilen geweest. Bijna zeker zit het probleem niet bij die zeurderige buurvrouw maar aan de andere kant. Als je als technicus een probleem gaat zoeken ga je ook kijken wat het niet kan zijn of welk gedeelte al werkt. Als die buurvrouw nou even had meegewerkt om het probleem uit te sluiten was ze sneller van het gezeur af. Dat onderzoek duurt maar 1 seconde. Even de aardlekschakelaar testen en weer aanzetten en de draagbare radio meenemen. Het viel op dat het probleem terug kwam na vervanging settopbox van Ziggo. Ook toen het een halve morgen weg was begonnen ze er 's-avonds weer over. O.a. over het tweede modem met een stekkertje. Dus dat is erg verdacht. Aan de andere kant wonen Polen in een huis eigendom van een uitzendbureau. Die wil wel meewerken. Eerste probleem zonnepanelen opgelost, PlasmaTV vervangen. Weet niet wat die polen gedaan hebben misschien telefoonopladertje dat er in blijft zitten of die TP-link die ook steeds op de WIFI scanner verschijnt.
Kijk even hier over straling https://www.praktijkvanalphen.nl/kopie-van-home
Nog meer gekkigheid https://www.praktijkvanalphen.nl/energe ... nigen-huis
Die stralingsmevrouw uit mijn QTH zie ik niet meer op internet. Zal wel geen klanten meer hebben of het metertje is stuk. .

Plaats reactie