Ziggo wifi hotspots EMC proof ?

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pd0raa
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 dec 2005, 16:24
Locatie: elburg

Ziggo wifi hotspots EMC proof ?

#1 Bericht door pd0raa »

iemand hier al ervaring met de nieuwe wifi hotspots van meneer Ziggo , d.w.z. zijn ze een beetje stil op hf ? :D

Gebruikersavatar
PA1FOX
Berichten: 100
Lid geworden op: 24 okt 2016, 19:15

Re: Ziggo wifi hotspots EMC proof ?

#2 Bericht door PA1FOX »

Ik denk je vraag op meerdere manieren te interpreteren is.

1. Wifi hotspots / Wifispots is een systeem naam van de Ziggo Connectbox die voor abonnementshouders een grote wifi dekking geeft. Dus je kunt dan met jouw telefoon via de Wifispot van een andere abonnementshouder gebruik maken van internet. Is geen device op zicht, anders dan de witte Ziggo connectbox

2.Als je de Wifipods bedoelt, die nieuwe boosters/access points die Ziggo uitgebracht heeft, dan zijn die volledig EMC proof. Ik kan dik 100 watt maken op alle banden en ze blijven gewoon werken, nergens last van. Ik heb ze net gisteren in gebruik genomen.

3.Als je die Wifipods bedoelt, of die zelf storing veroorzaken? Ik heb het storingsniveau bekeken met beide Wifipods ingeplugd of van het lichtnet afgehaald en kan geen verschil vinden. Daarbij moet ik zeggen dat geen van beide Wifipods bekabeld met mijn connectbox is verbonden. Die verbinding gaat, vooralsnog, ook draadloos. Wat er dus gebeurt wanneer je een lange UTP kabel aan een Wifipod knoopt weet ik niet, maar ik vermoed wel hetzelfde als toen ik een lange kabel aan mijn Ziggo Connectbox verbond. Niets.

Hoezo trouwens 'Meneer Ziggo'? Dat heeft een ondertoon...

Plaats reactie