Heftige ratelstoring op precies 1 MHz + harmonischen

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

Heftige ratelstoring op precies 1 MHz + harmonischen

#1 Bericht door pa0fmy »

Wat zou dat kunnen zijn een zeer heftige ratelstoring op precies 1 Mhz. Op de harmonischen tot aan 6 MHz hoor ik het ook. De hoofdschakelaar hier al uitgezet maar het blijft. Vandaag even aan de buren gevraagd of ze 1 seconde even de hoofdschakelaar willen uitzetten om het bij hun uit te sluiten. Daar wilden ze niet aan beginnen. Gevraagd ben je dan bang dat het bij jou vandaan komt en maatregelen moet nemen. Antwoord neen we hebben geen nieuwe apparaten aangeschaft alles is in orde. Gevraagd bewijs het dan en zet even de spanning er af. Antwoord ja maar als het wel zo is dan moet je met een zendertje door mijn hele huis lopen om het op te zoeken en daar begin ik niet aan. Mijn antwoord Dat is niet nodig ik blijf buiten luisteren op een zakradio. Een apparaat kan ook een beetje kapot zijn en ook storing veroorzaken. Antwoord als het het apparaat kapot is gooien we het gewoon weg en kopen we nieuw. Discussie gesloten. Praat niet meer verder met mij. Van de buren moet je het hebben. Stel je voor dat een koordloze telefoon het niet meer doet, de WiFi uitermate traag wordt, de auto niet meer open kan, draadloos speelgoed van de kinderen niet meer werkt, de babyfoon onbruikbaar wordt, favoriete zender op de DAB radio steeds uitvalt dan zullen ze wel maatregelen nemen. Ook werd vorig jaar dringend gevraagd om de bomen te snoeien, dat heb ik ondertussen laten doen. Een beetje egoïstisch vind ik het wel en het gesprek getuigt van een lage intelligentie al hoewel die buurvrouw niet blond is. Misschien weet iemand wat voor een toestel op precies 1 MHz stoort. Ik heb niet de indruk dat het PLC is Het signaal is maar enkele KHZ breed maar is er wel 24 uur per dag. Medewerkers van Agentschap telecom kijken ook mee op deze site en kan mogelijk ervaringsdeskundig zijn en advies geven. Overigens is het zonnepaneel probleem een buur verder ook nog niet opgelost. Die willen wel meewerken. De monteur is geweest en heeft iets veranderd in de meterkast, dat zou helpen. Verteld dat die het dak op moet en al die micro-omvormertjes moet ontstoren. Ook hier PLC via de stroomdraden naar de omvormertjes op het dak. Na een elke handeling moet die monteur hier komen kijken wat voor effect het heeft. Hij kan het met de duimstok bepalen want ik heb de scoop op de AM detector van een ontvanger staan.

Plaats reactie