weer touch schakelaar

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Plaats reactie
Bericht
Auteur
shortwave
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 mar 2013, 22:43
Roepletters: pa3gmf

weer touch schakelaar

#1 Bericht door shortwave »

hallo iedereen

tijdje is het rustig geweest om weer een aanraaklamp , nou mijn vraag zijn die dingen nou toegestaan in nederland of niet
ik heb met mijn buurman al eens zo,n probleem gehad en heb het toen kunnen oplossen om de Chinese meuk eruit te rukken en er een snoer dimmer er tussen gezet iedereen blij ook de buurman 2 jaar lang nu koopt de overbuurman een nieuw bed met je raad het al een ledstrip over de ombouw best mooi maar de aanraak schakelaar das minder want vooral bij telegrafie kan hij eigenlijk mee schrijven

nu heb ik ooit al eens het at erover geinformeerd en die vermelde mij toen dat die lampen of schakelaars verboden zijn of gaan worden
heeft iemand na nu 2 jaar daar info over

73 PA3GMF

PE2WD
Berichten: 31
Lid geworden op: 27 dec 2016, 22:14
Roepletters: PE2WD
Locatie: Chaam

Re: weer touch schakelaar

#2 Bericht door PE2WD »

Ik herken het probleem, hetzelfde heb ik ook meegemaakt met een buurman in de straat
die had 3 van die touch lampen,buiten het feit dat ze gevoelig zijn voor rf, vind ik ze ook erg gevaarlijk!
gelukkig heb ik het ook op kunnen lossen door er dimmers tussen te zetten en die aanraak meuk er uit te halen.
ik hoop echt dat het verboden word om dit soort apparatuur te gebruiken en of te verkopen.
dit is bij mij dus opgelost
maar nu heb ik het weer met KPN interactive tv,bij een andere buurman, ook weer gedonder dat het modem niet tegen rf kan.
bij 100W gaat het al fout :evil:
ik word langzaam aan moedeloos van al die waardeloze troep die zomaar geïnstalleerd kan worden.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: weer touch schakelaar

#3 Bericht door PE2AAB »

Vraag bij de importeur de DoC of Declaration of Conformity eens op. Dat geeft antwoord op je vraag. (het werkelijke antwoord ligt iets ingewikkelder)
Ben benieuwd ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: weer touch schakelaar

#4 Bericht door PA0LMD »

Vreselijke dingen die aanraakschakelaars.
We hebben hier zo'n IKEA lampje..idem probleem.
Ook de nieuwe Samsung TV, aantal aanraak schakelaars, de TV ging aan en uit op het ritme van de modulatie.
Eenvoudige oplossing : TV opengemaakt en..."knip af" kabeltje doorgeknipt, toestel werkt nu alleen via de afstandsbediening.
Prima zo.
Meten is (z)weten

shortwave
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 mar 2013, 22:43
Roepletters: pa3gmf

Re: weer touch schakelaar

#5 Bericht door shortwave »

ok pff

ben dus niet de enige GELUKKIG , dit is zover ik weet het enige probleem en ik kan met die over buurman gelukkig door een deur
dus hij maakt er niet zo,n punt van omdat het niet zo vaak voorkomt en snachts laat ben ik niet qrv en ik gebruik het maximale toegestane vermogen
ik ben benieuwd wat het at ervan vind , ik had begrepen dat die dingen verboden waren

groet 73 Han

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: weer touch schakelaar

#6 Bericht door PA3HMP »

geef buurman een morse cursus kado :mrgreen:

Plaats reactie