Zonnepaneel installatie storingen - algemeen info
- tgale
- Roepletters: pa2tg
- Contacteer:
Zonnepaneel installatie storingen - algemeen info
Beste medeamateurs, ik heb wat informatie, kennis en ervaring in een document gezet en op het internet beschikbaar gemaakt. Het Nederlandse in geschrift is zeker niet zo best maar ik denk dat het wel leesbaar is (mijn excuus daarvoor, ik ben engelsman en niet zo goed met taal!) en het is ook de eerste versie - de 'layout' is niet perfect b.v. met de plaatsen van de afbeeldingen enz.
Maar 't is wel te vinden - op <www.tgale.nl/zonnepaneels-all6.pdf> - als U wat commentaar heeft dan graag hoor ik dat van U.
Dacht alleen dat het misschien wat hulp kan geven.
- Trevor PA2TG / G8GFH
Maar 't is wel te vinden - op <www.tgale.nl/zonnepaneels-all6.pdf> - als U wat commentaar heeft dan graag hoor ik dat van U.
Dacht alleen dat het misschien wat hulp kan geven.
- Trevor PA2TG / G8GFH
H.F. thru Microwave, ATVer, FTdx-9000D / FTdx-101D/ FTdx-5000D / FT-736R x 2, own design ATV 70cms, 23cms, 13cms, 6cms, 3cms, 24GHz.
Re: Zonnepaneel installatie storingen - algemeen info
Bedankt voor de info.
Het lijkt me sterk dat de zonnepaneel installateurs hier overal rekening mee houden.
En zolang je in geval van storing hier individueel wat moet zien te bereiken zal dit wel zo blijven.
Een overkoepelend orgaan wat in geval van storing daadkrachtig optreedt zou meer bereiken.
Niet alleen individueel ,maar ook in algemene zin.
Het lijkt me sterk dat de zonnepaneel installateurs hier overal rekening mee houden.
En zolang je in geval van storing hier individueel wat moet zien te bereiken zal dit wel zo blijven.
Een overkoepelend orgaan wat in geval van storing daadkrachtig optreedt zou meer bereiken.
Niet alleen individueel ,maar ook in algemene zin.
- PA0BAK
- Roepletters: PA0BAK
- Contacteer:
Het staat nu in mijn computer, is het toegestaan om het taalkundig te herschrijven en het als HTML op mijn website te (her)publiceren?
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
- PA0BAK
- Contacteer:
Daar is het RDI voor, maar die doet niet veel. (lees: te weinig)
Bijkomende vraag, hoe zit het met de auteursrechten (copyright) op de afbeeldingen?
- tgale
- Contacteer:
Beste PA0BAK,
U vraagd of het taalkundig te herschrijven is, omdat het op Uw computer nu zit. Ik heb in principe niets tegen, maar ik heb de origineel al gegeven aan de leider van de "whatsapp groep" over zonnepaneel storing en die gaat het ook doen denk ik.
Maar bovendien, ik heb het ook gegeven aan mijn vrouw, en zij is tolk-vertaler beeidigd bij het overheid (zij is echt Nederlandse, maar haar Engels is zelfs beter dan de mijne (!) - dus er komt een hergeschreven versie van mij in ieder geval.
Wat de copyright(s) betreft, heb ik eigenlijk niet over gedacht maar de meeste afbeeldingen zijn van mijn eigen hand (of eigen muis!). Ik wil wel liever niet dat er te veel versies van het document rondloopt - mijn opzet was eigenlijk om relevante dingen te verduidelijken en een verzameling van feiten en inzicht bij elkaar te brengen.
Zonodig maak ik van tijd tot tijd wel updates en extra informatie in het document zodat het actueel blijft.
Beste 73's - Trevor
U vraagd of het taalkundig te herschrijven is, omdat het op Uw computer nu zit. Ik heb in principe niets tegen, maar ik heb de origineel al gegeven aan de leider van de "whatsapp groep" over zonnepaneel storing en die gaat het ook doen denk ik.
Maar bovendien, ik heb het ook gegeven aan mijn vrouw, en zij is tolk-vertaler beeidigd bij het overheid (zij is echt Nederlandse, maar haar Engels is zelfs beter dan de mijne (!) - dus er komt een hergeschreven versie van mij in ieder geval.
Wat de copyright(s) betreft, heb ik eigenlijk niet over gedacht maar de meeste afbeeldingen zijn van mijn eigen hand (of eigen muis!). Ik wil wel liever niet dat er te veel versies van het document rondloopt - mijn opzet was eigenlijk om relevante dingen te verduidelijken en een verzameling van feiten en inzicht bij elkaar te brengen.
Zonodig maak ik van tijd tot tijd wel updates en extra informatie in het document zodat het actueel blijft.
Beste 73's - Trevor
H.F. thru Microwave, ATVer, FTdx-9000D / FTdx-101D/ FTdx-5000D / FT-736R x 2, own design ATV 70cms, 23cms, 13cms, 6cms, 3cms, 24GHz.
- PA0BAK
- Contacteer:
Trevor, dan wacht ik af, dubbel werk doen heeft geen zin.
v.w.b. de tekeningen, er staan erbij, met een firma/fabrieks naam en dat mag je dus niet zomaar overnemen.
Alles dat geschreven is (ook muziek) heeft automatisch auteursrecht (copyright) behalve wanneer dit in Nederland is gemaakt door een overheid.
Het hoeft dus niet vermeld te worden (behalve wanneer een overheid rechten claimt).
Daarnaast heeft het copyright teken © geen juridische betekenis, dat was alleen voor de '90'er jaren in de USA.
v.w.b. de tekeningen, er staan erbij, met een firma/fabrieks naam en dat mag je dus niet zomaar overnemen.
Alles dat geschreven is (ook muziek) heeft automatisch auteursrecht (copyright) behalve wanneer dit in Nederland is gemaakt door een overheid.
Het hoeft dus niet vermeld te worden (behalve wanneer een overheid rechten claimt).
Daarnaast heeft het copyright teken © geen juridische betekenis, dat was alleen voor de '90'er jaren in de USA.
- tgale
- Contacteer:
Beste PA0BAK,
De betreft afbeelding (9) heb ik de cifers vs. sommige frekwenties met de hand in een lijst op papier. De afbeelding zelf heb ik gemaakt met verschillende informatie extra (b.v. in kleur voor de amateurbanden) en is dus eigenlijk van mijn hand. Ik dacht omdat ik de cifers van het bedrijf hebben gebruikt dat het eerlijker was om de naam van het bedrijf te melden; ik heb dat nu weggehaald en het zou in de volgende versie ook weg zijn.
Bedankt voor het opklaring, 73's - Trevor
De betreft afbeelding (9) heb ik de cifers vs. sommige frekwenties met de hand in een lijst op papier. De afbeelding zelf heb ik gemaakt met verschillende informatie extra (b.v. in kleur voor de amateurbanden) en is dus eigenlijk van mijn hand. Ik dacht omdat ik de cifers van het bedrijf hebben gebruikt dat het eerlijker was om de naam van het bedrijf te melden; ik heb dat nu weggehaald en het zou in de volgende versie ook weg zijn.
Bedankt voor het opklaring, 73's - Trevor
- PA0BAK
- Contacteer:
Afbeelding 4 is van Toshiba.
- tgale
- Contacteer:
Ah! Deze heb ik overzien! Ik zal een andere voorbeeld nemen, het exacte FET is niet nodig, alleen het feit dat het schakeld zeer snel, dus ik zoek wat schakelcifers op en wat andere karakteristieken en maak ik een 'generiek' FET van. Bedankt in ieder geval.
Ik vond het in ieder geval een zeer informatief schrijven Trevor, dank je wel.
Als ik je weer eens hoor op het Leidsche kanaal zal je er zeker eens over aanspreken.
Als ik je weer eens hoor op het Leidsche kanaal zal je er zeker eens over aanspreken.
73 de PA2WN, Theo
- PA0BAK
- Contacteer:
Daar sluit ik me bij aan, het is niet voor niets dat ik het wilde overnemen
Mooi stuk werk Trevor, interessant om te lezen.
Ja, er is in Nederland veel mis gegaan bij de introductie van PV installaties.
Met had de installatie van dergelijke systemen over moeten laten aan gecertificeerde bedrijven, en de RDI als toezichthouder.
Ik weet wel dat ook dat geen garantie is, maar het is een begin, en zo'n bedrijf kun je aanspreken in geval van prutswerk.
Ja, er is in Nederland veel mis gegaan bij de introductie van PV installaties.
Met had de installatie van dergelijke systemen over moeten laten aan gecertificeerde bedrijven, en de RDI als toezichthouder.
Ik weet wel dat ook dat geen garantie is, maar het is een begin, en zo'n bedrijf kun je aanspreken in geval van prutswerk.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!
Daar is in het neoliberalisme over nagedacht, de markt zal het allemaal regelen.
En als grote voordeel dat het veel goedkoper is en dat de overheid minder hoeft te controleren en handhaven.
Het zijn bewuste keuzes geweest welke ondersteund worden door de kiezers.
Theo
Ja en daardoor zitten we nu met de problemen.
En ja logisch als je de eerste de beste prutser iets laat doen dat het goedkoper is dan dat je het door een vakman laat doen.
En een echte vakman die zijn werk serieus neemt komt niet meer aan de bak, omdat hij het niet maken kan voor dat geld.
En ja logisch als je de eerste de beste prutser iets laat doen dat het goedkoper is dan dat je het door een vakman laat doen.
En een echte vakman die zijn werk serieus neemt komt niet meer aan de bak, omdat hij het niet maken kan voor dat geld.
Ham radio, the only fail safe communication system in the world!
Dit zijn keuzes geweest die de meeste stemmers gewild hebben.
Hoe blij was toch wel niet iedereen dat de PTT afgebroken werd?
De markt was beter en veel goedkoper, het bedrijfsleven mocht zelfs zijn eigen producten certificeren.
Prachtig voor de aandeelhouders en zo.
En gezien de uitkomst van de laatste verkiezing dan wil de kiezer dit nog steeds.
Het is niet anders helaas
Theo
Hoe blij was toch wel niet iedereen dat de PTT afgebroken werd?
De markt was beter en veel goedkoper, het bedrijfsleven mocht zelfs zijn eigen producten certificeren.
Prachtig voor de aandeelhouders en zo.
En gezien de uitkomst van de laatste verkiezing dan wil de kiezer dit nog steeds.
Het is niet anders helaas
Theo