Alhoewel het wat minder duidelijk zal klinken, zal je met die bami porto toch wel e.e.a. moeten kunnen waarnemen van die bliepjes.
Je hebt niet verteld wat de afstand tot die zonnepanelen installatie is, maar ik kan bij de overburen achter hun huis, de storing
op een Quansheng UV-K5 overduidelijk waarnemen op 70 cm in SSB op een afstand van 10m tot die panelen.
Thuis, op hemelsbreed 50m afstand tot de dichtbijzijndste panelen, is het ook nog prima te horen als ik de yagi die kant uit draai.
Goed, dat je een melding hebt gedaan, want door vele meldingen gaat er hopelijk wat veranderen. De man bij het RDI wist in ieder
geval meteen waar het over ging en is al bekend met deze storing door de AP System omvormers.
Ik heb in ieder geval ook al een mail naar AP zelf gestuurd , zo in de strekking van dat hun product over een zeer breed frequentiespectrum
uitzend en ik als primaire gebruiker storing ondervind van een secundaire gebruiker. Met dien verstande of er uberhaupt sprake kan zijn van
een secundaire gebruiker omdat ik gesteld heb dat ze hoogstwaarschijnlijk geen vergunning hebben aangevraagd en gekregen om
radiosignalen uit te mogen zenden van 5 Mhz tot 440 Mhz.
En tevens dat dit een conservatieve observatie is omdat ik de QRM zelfs een keer op 23 cm heb kunnen waarnemen en het stoor-spectrum
waarschijnlijk nog veel groter is.
PE1RTC schreef: ↑24 aug 2024, 08:27
Kreeg van hen een grote doos opgestuurd met filters om tussen de panelen en de inverters te plaatsen
Hartelijk dank voor je reactie , want jouw ervaring is dus dat ze het zeker serieus nemen en 'verkapt' schuld bekennen
Dan is het te hopen, dat als er vele klagers zijn, het product door de RDI getest gaat worden en hopelijk afgekeurd. De blauwe Soladin 600 is
ruim 15 jaar geleden ook afgekeurd en dat zou geweldig zijn als dat met deze troep ook gaat gebeuren en AP Systems van de markt verdwijnt.