Zonnepanelen

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Zonnepanelen

#76 Bericht door PA0BAK »

PD7HB schreef: 05 nov 2021, 15:19Wij zijn jou contact persoon, als er iets is moet je bij ons zijn.
Misschien even wijzen op het boete bedrag van € 15000.00 per geval?
link
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PD3E
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 apr 2018, 08:22
Roepletters: PD3E
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Zonnepanelen

#77 Bericht door PD3E »

Ik zou mijzelf niet van het kastje naar de muur laten sturen Henk.
Het prijst je dat je zelf actief het probleem wilt oplossen, maar feitelijk is het niet aan jou.

Jij huurt een woning van een partij en zij hebben een installatie op je dak aangebracht die blijkbaar niet deugdelijk is.
Het product voldoet niet aan de gestelde eisen, dus mag je in verweer komen en eisen dat ZIJ dat oplossen.

Online zijn standaardbrieven te downloaden waarmee je de overtreder aanspreekt op zijn wettelijke verplichtingen.
Het liefst ondertekend door al je buren en aangetekend versturen.

Je zou eventueel ook nog vooraf een derde onafhankelijke partij kunnen vragen voor een second opinion.
Met die rapportage erbij sta je wellicht nog sterker.

Succes!!
73's PD3E, Erwin.

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Zonnepanelen

#78 Bericht door PD7HB »

PD3E schreef: 21 nov 2021, 09:01 Ik zou mijzelf niet van het kastje naar de muur laten sturen Henk.
Het prijst je dat je zelf actief het probleem wilt oplossen, maar feitelijk is het niet aan jou.

Ik wilde het graag zonder tussenkomst van het AT oplossen maar dat was onmogelijk. Als het AT dan komt en die kunnen niets om dat er 1 mV te weinig gemeten word dan sta je als amateur echt in de kou.

Jij huurt een woning van een partij en zij hebben een installatie op je dak aangebracht die blijkbaar niet deugdelijk is.
Het product voldoet niet aan de gestelde eisen, dus mag je in verweer komen en eisen dat ZIJ dat oplossen.

Helaas dit gaat niet op, de woningbouw heeft opdracht gegeven aan Sungevity Amsterdam en die hebben laten installeren door DNR Alkmaar en zij zijn dus verantwoordelijk voor de installatie. Maar die willen niet met mij in gesprek.

Online zijn standaardbrieven te downloaden waarmee je de overtreder aanspreekt op zijn wettelijke verplichtingen.
Het liefst ondertekend door al je buren en aangetekend versturen.

Waar zijn die standaard brieven te vinden Erwin graag een linkje.

Je zou eventueel ook nog vooraf een derde onafhankelijke partij kunnen vragen voor een second opinion.
Met die rapportage erbij sta je wellicht nog sterker.

Succes!!
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Zonnepanelen

#79 Bericht door pa4o »

Heeft het AT gemeten met bewolkt weer of met veel zonneschijn.

Peter

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Zonnepanelen

#80 Bericht door PD7HB »

Het was wel zonnig maar in dit jaargetijden staat de zon wel veel lager dan in de zomer. Het meest vreemde vond ik wel dat er na de meting nog een correctie vanaf moest vanwege het stukje coax van de antenne naar de analyzer, is dat zo'n slechte kabel dan die ze gebruiken?
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Gebruikersavatar
PD3E
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 apr 2018, 08:22
Roepletters: PD3E
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Zonnepanelen

#81 Bericht door PD3E »

Dat de woningbouw opdracht heeft gegeven aan een derde partij doet niet ter zake Henk.
Jij hebt met die andere partij namelijk juridisch niets te maken.
De woningbouw heeft een overeenkomst gesloten met de installateur, niet jij.

Jij hebt slechts een huurovereenkomst met de woningbouwvereniging.
Slechts die overeenkomst is van belang. Niets meer, niets minder.
Van de woningbouw mag jij verwachten dat ze je niet met ondeugdelijke producten opzadelen.
Of het nou isolerende beglazing is, dakpannen, pv-panelen.
Het maakt niet uit.

Probeer anders een oriënterend gesprek bij het Juridisch loket.
Zij hebben overigens ook een hoop voorbeeldbrieven: www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven


Succes!
73's PD3E, Erwin.

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: Zonnepanelen

#82 Bericht door PD7HB »

Als er volgens het AT 10 meter uit de gevel moet worden gemeten dan vraag ik mij af hoe die zonnepanelen boer het over 30 meter kan hebben maandag maar weer eens met het AT aan de foon gaan.


Beste Henk,

We hebben het hier intern uitvoerig besproken. Het is een lastige situatie en ik vind het erg vervelend dat je hinder ondervindt. Alleen is de uitslag van het AT hierin doorslaggevend. De meting die zij gedaan hebben op 10 meter afstand had volgens de wettelijke richtlijnen zelfs op 30 meter afstand uit de gevel moeten gebeuren. De waarde was dan logischerwijs nog veel lager uitgevallen.

We zijn er van overtuigd dat onze partner DNR de installaties bij jou en bij de buren, na de aanpassing, op een correcte wijze heeft opgeleverd. Er zal dus geen volgende bezoek meer ingepland gaan worden.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Plaats reactie