bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#1 Bericht door sottezero »

Ik koop regelmatig wat zendapparatuur of onderdelen in china.
Dat ging eigenlijk altijd wel goed, tot een week of 4 geleden...
Ik heb nu 8 pakketjes met adsb, aprs, 70cm en hf dingetjes en-route... waarbij de eerste al 3 weken geleden het eerste bezorgmoment heeft gehad.
Inmiddels zijn er nu dus al 7 bijgekomen die allemaal op hun eigen bezorgmoment staan..
Het is op dit moment erg druk. Daardoor kunnen pakketten langer onderweg zijn dan je van ons gewend bent. Via track & trace vind je de laatste informatie. Sorry voor het ongemak.
Maar dat staat er al maanden...
We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag, sorry. Houd je track en trace-overzicht in de gaten. Je nieuwe bezorgmoment vind je hier.
Vervolgens staat er niets bij 'hier'....

PA3FBO
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#2 Bericht door PA3FBO »

dan moet je post.nl hebben, die zijn gestopt met aan huis bezorgen, ze leggen het tegenwoordig onbeheerd in de openbare ruimte, het maakt ze niets uit of dat in de regen is of niet, het maakt ze ook niets uit of het pakketje door een voorbijganger wordt meegenomen.

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#3 Bericht door PA3ECZ »

PA3FBO schreef: 06 jun 2023, 17:15 dan moet je post.nl hebben, die zijn gestopt met aan huis bezorgen, ze leggen het tegenwoordig onbeheerd in de openbare ruimte, het maakt ze niets uit of dat in de regen is of niet, het maakt ze ook niets uit of het pakketje door een voorbijganger wordt meegenomen.
Nu, dat gebeurd hier niet, en als we niet thuis zijn dan nemen de buren het aan, en dat is wederzijds.
Af en toe komt de (vaste) Postbezorger hier als er een pakket aan ons geleverd wordt, en regelmatig bied ik hem een bakkie leut aan, en daar maakt hij ook even tijd voor.
Dus dat gaat hier wel even anders toe.

PA3FBO
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#4 Bericht door PA3FBO »

Heb je zeker een echte besteller (vaste dienst) i.p.v. een bijna-nederlandstalige in een oude bus die ooit wit was.
Een brievenbus pakket met een retour sticker werd gewoon weer in mijn bus gegooid terwijl het adres waar het naar toe moest er goed op stond.
Nu hoorde ik dat het bij andere bedrijven ook een drama is.
Iemand moest voor een bedrijf waar ze LANGS geweest waren (maar niet gestopt, terwijl er mensen aanwezig waren), pakje bij het depot ophalen.
Daar aangekomen was het van: kijk maar daar ergens in de stelling.
Geen ID gevraagd, geen controle of het juiste werd mee genomen.

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#5 Bericht door PA3ECZ »

PA3FBO schreef: 06 jun 2023, 18:32 Heb je zeker een echte besteller (vaste dienst) i.p.v. een bijna-nederlandstalige in een oude bus die ooit wit was.
Een brievenbus pakket met een retour sticker werd gewoon weer in mijn bus gegooid terwijl het adres waar het naar toe moest er goed op stond.
Nu hoorde ik dat het bij andere bedrijven ook een drama is.
Iemand moest voor een bedrijf waar ze LANGS geweest waren (maar niet gestopt, terwijl er mensen aanwezig waren), pakje bij het depot ophalen.
Daar aangekomen was het van: kijk maar daar ergens in de stelling.
Geen ID gevraagd, geen controle of het juiste werd mee genomen.
Ja, dat klopt, het is iemand die al op leeftijd is, dus van de oudere generatie, en al vele jaren dit werk doet.
En altijd netjes en beleefd, die heeft vroeger een goede opvoeding gehad, dat ontbreekt soms bij velen van een jongere generatie.
Die hebben kennelijk wel voeding gehad, maar geen opvoeding, uitzondering op enkelen die het wel goed doen.

Gebruikersavatar
PA1AIS
Berichten: 2073
Lid geworden op: 18 okt 2017, 05:37
Locatie: Nijedinges
Contacteer:

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#6 Bericht door PA1AIS »

Bij ons pakketjes aangeboden vrijdag na hemelvaart. Met hemelvaart op vakantie gegaan en 2e pinkster weer terug.
Nu blijkt dat de pakjes bij ons na een week al retour gestuurd worden!

Voorlopig geen geld terug, want alie vindt dat er eerst 70-90 dagen moeten verstrijken.
If you think education is expensive, try ignorance. (Derek Bok)

https://www.zendamateur-marktplaats.nl/

1977 PD0FFM / 1979 PE1DHI / 2017 PA1AIS JO23ta

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#7 Bericht door Charles_ »

PA3FBO schreef: 06 jun 2023, 17:15zijn gestopt met aan huis bezorgen, ze leggen het tegenwoordig onbeheerd in de openbare ruimte, het maakt ze niets uit of dat in de regen is of niet, het maakt ze ook niets uit of het pakketje door een voorbijganger wordt meegenomen.
Komt inderdaad heel vaak voor tegenwoordig. Pakketten voor bewoners van appartementen worden dikwijls bij de centrale entree van het complex gedumpt. Diefstal is dan ook geen uitzondering. En als een handtekening een vereiste is dan krabbelt de bezorger er wel iets op :oops:
En dan mag je als geadresseerde gaan bewijzen niets ontvangen te hebben... Zo gaat dat anno 2023 :(
PA1AIS schreef: 06 jun 2023, 20:26Nu blijkt dat de pakjes bij ons na een week al retour gestuurd worden!
Klopt. Standaard worden pakketjes max 7 kalenderdagen in bewaring gehouden op het afhaalpunt. Daarna gaat het retour, waarheen weet dan blijkbaar niemand :evil:
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

PA3FBO
Berichten: 282
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#8 Bericht door PA3FBO »

Had bij de AH wel een heel snelle terugstuur actie. 's avonds tege 21:00u de melding dat het pakje was aangekomen bij AH, ik de volgende middag er heen, geen pakje. Bij binnenkomst was het op de stapel met retouren gelegd en met de wagen waar het mee gekomen was retour gezonden, foutje bedankt. Produkt was natuurlijk niet meer leverbaar en een alternatief veel duurder.

PA3RIS
Berichten: 832
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#9 Bericht door PA3RIS »

Ben ik blij dat ik in Duitsland woon. Hier is postbezorger nog een vak, waarvoor ze goede mensen aannemen. En de postbezorger is ook de bezorger van DHL. Hij belt aan als hij een pakje heeft en je kunt ook gelijk gefrankeerde of retour-pakketten meegeven. Normale gefrankeerde post trouwens ook.

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#10 Bericht door pa5wil »

PostNL is een drama op dit moment. Ik verwachte een brievenbuspakket. Eerst werd de bezorgdag veranderd in de volgende dag. Volgende dag melding pakket is bezorgd. Maar geen pakket ontvangen. Volgende dag, bezorgtijd niet gehaald. Werd verplaatst naar 4 dagen later. Eindelijk na 7 dagen pakket ontvangen.
Wil

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#11 Bericht door PA3ECZ »

pa5wil schreef: 07 jun 2023, 06:06 PostNL is een drama op dit moment. Ik verwachte een brievenbuspakket. Eerst werd de bezorgdag veranderd in de volgende dag. Volgende dag melding pakket is bezorgd. Maar geen pakket ontvangen. Volgende dag, bezorgtijd niet gehaald. Werd verplaatst naar 4 dagen later. Eindelijk na 7 dagen pakket ontvangen.
Dan verschilt het nogal met afleverdata en tijden bij/van de bezorging van PostNl.

Afgelopen maandag heb ik 's Middags een brievenbus pakje hier in Veendam in de rode brievenbus gestopt die bestemd was voor iemand in Driebruggen, en gistermiddag had diegene het ook al mogen ontvangen, nu dat is toch wel vrij vlot geleverd.

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#12 Bericht door Charles_ »

Het is overigens geen nieuw onderwerp, het is al eens eerder besproken op dit forum :)
viewtopic.php?f=12&t=13586
Het is na al die jaren er niet beter op geworden, integendeel zelfs :oops:
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4545
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#13 Bericht door PE1PQX »

Hier erg weinig problemen met PostNL, ik laat standaard mijn pakketten bij een PostNL punt brengen zodat ik het ophalen kan wanneer mij dit uit komt.
Vaak komt de bezorger als er niemand thuis is en dan gaat het evengoed naar diezelfde PostNL punt.

Heb meer gedoe met DHL, DPD, GLS en dergelijke....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pa5wil
Berichten: 271
Lid geworden op: 21 okt 2014, 08:09
Roepletters: PA5WIL
Locatie: Heemstede

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#14 Bericht door pa5wil »

PE1PQX schreef: 07 jun 2023, 20:06 Hier erg weinig problemen met PostNL, ik laat standaard mijn pakketten bij een PostNL punt brengen zodat ik het ophalen kan wanneer mij dit uit komt.
Vaak komt de bezorger als er niemand thuis is en dan gaat het evengoed naar diezelfde PostNL punt.

Heb meer gedoe met DHL, DPD, GLS en dergelijke....
Dacht ook handig te zijn met pakket bij afhaalpunt van DHL te laten bezorgen. Ik krijg mail dat pakket afgehaald kon worden. medewerker afhaalpunt kon geen pakket vinden. Volgende dag weer eens gekeken. Geen pakket. Pakket door DHL gemeld als vermist. Na paar dagen bericht dat pakket is terug gezonden naar verzender omdat het niet is opgehaald.
Wil

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1432
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#15 Bericht door PH2LB »

Vandaag bij onze staats media :

https://nos.nl/artikel/2478317-vakantie ... -pakketjes

Weet niet waar die vertraging precies zit, maar heb meerdere pakketten onderweg van een particulier in het westen die 3 dagen geleden al bezorgd zouden moeten zijn, en een pakketje vanuit Eindhoven is er gewoon binnen een dag.
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Plaats reactie