bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PH2X
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 aug 2019, 10:04
Roepletters: PH2X
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#16 Bericht door PH2X »

Hier ook een vreemde ervaring met de post:

Bestelling gedaan bij een brouwer in Veenhuizen (Ma lust er ook van).
Drie mooie flessen gin. Een ervan wil ik als cadeau voor een studievriend meenemen naar Zweden volgende week.
Pakket deed er enkele (vier) dagen over. Vorige week vrijdag zou het tussen 20:10 en 22:10 bezorgd worden.
Ik zat klaar. Aha, een e-mail-update: pakket is bezorgd om 20:38 uur. Nou niet bij mij.
En ik heb ook geen busje o.i.d. van de post door de straat zien rijden. Als ontvangende partij kan je geen
onderzoek laten instellen. Dat kan alleen de zender, na twee werkdagen. Vandaag met de brouwer gebeld.
Wat bleek: het pakket was vandaag geretourneerd met een fles gebroken. Ze sturen drie nieuwe flessen.
Op mijn verzoek aangetekend (op mijn kosten).
Wat mij verbaast is waarom ze een pakket op 'bezorgd' zetten als dit niet bezorgd is.
Iets met het scannen van veel pakketten tegelijk (scheelt tijd), maar dan werkt het scansysteem dus niet goed.
Ondertussen staat het pakket nog steeds op 'bezorgd' en ik inmiddels ook. Ik ben ook bezorgd :)
Hopelijk heb ik het pakket nog op tijd binnen.
Tussen kunnen en doen zit een wereld van verschil

PA7RP
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2011, 09:18

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#17 Bericht door PA7RP »

Kan ook zijn dat het ingeklaard moet worden. Bij DHL levert dat nauwelijks vertraging op, bij PostNL vaak wel. Heb een keer bijna twee maanden moeten wachten op een pakketje uit Engeland. Lag al die tijd bij PostNL op inklaring te wachten. En ondertussen kwam de ene na de andere beloofde bezorgdatum voorbij in de PostNL app. Uiteindelijk kwam er een betalingsverzoek voor de BTW en andere kosten. Na betaling kwam het pakketje binnen enkele dagen.

PA3FBO
Berichten: 277
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#18 Bericht door PA3FBO »

Inklaren?? vanaf DenHaag gezien ligt Veenhuizen inderdaad in het verre buitenland :mrgreen:

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#19 Bericht door sottezero »

Ja, ik snap. Schiedam ligt wel half in china :mrgreen: :mrgreen:

PD2WHE
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2021, 10:23
Roepletters: PD2WHE
Locatie: JO32CD70

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#20 Bericht door PD2WHE »

ik laat bij online bestellingen het pakket afleveren bij een afhaalpunt .Dan krijg ik op de site van de verzender ,DHL,PostNL etc. de melding dat het pakket afgeleverd is en opgehaald kan worden. Geen gedoe van wij komen tussen 08:00 uur en 11:30 uur en dan moet je dus thuis zijn, maar gewoon op die dag op je eigen tijd ophalen.

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#21 Bericht door PD5DJ »

Precies, zo doe ik het ook, wij hebben bijna alle pakket punten in een straal van 1km zitten.
Ik laat helemaal niets meer thuis komen. veel van die pakket punten zijn 's avonds ook nog eens open.
Dan kan ik rustig na het eten nog even mijn pakketje op halen.
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#22 Bericht door Charles_ »

Toen ik nog in Mariahoeve woonde was de praktijk dat de pakketbezorger alle pakketjes altijd op hetzelfde adres bezorgde. Dus ook voor alle andere flatbewoners, hoefde de bezorger niet alle etages en huisnummers langs waar bezorgd moest worden. Ik snap dat wel, scheelt best veel tijd voor de bezorger. Maakte niet uit of er een handtekening vereist was...
Uitzondering waren rembourszendingen, die moesten bezorgd worden op het juiste adres.
De betreffende bewoners zijn zodoende een pakketafhaalpunt geworden voor de gehele flat. Werd geloof ik wel gewaardeerd.
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#23 Bericht door PE9ZZ »

Er gaat zó veel mis bij Pestnl. Laatst ook weer, pakketje van Eendhoven naar Amsterdam. Ik had het al opgegeven want Pestnl kon z'n eigen barcode (track&trace) geeneens terugvinden maar na 12 dagen lag het inenen, behoorlijk beschadigd maar gelukkig wel compleet, op de mat. Nu komt er een zending met ringkerntrafo's uit Polen met DPD. Ik houd mijn hart vast...

Tjerk, 9ZZ

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#24 Bericht door sottezero »

the plot thickens.....

Ik heb de afgelopen maand 50 pakketjes verstuurd.
10 daarvan hebben er 3 weken over gedaan, 10 hebben er 2 weken over gedaan, 8 hebben nog steeds geen status, 2 zijn met strafporto on hold omdat ze 130cm lang zouden zijn (zijn doosjes van 10x10x4) en 20 zijn aangekomen zonder enige issue, de traagste heeft er 38 uur over gedaan.... Die 20 zijn bij DHL door mij gedropt...

Maar de strafporto vind ik nog wel het meest stuitende... Hoe durven ze te beweren dat mijn pakjes te groot zouden zijn terwijl zelfs stevie-wonder dat zou kunnen zien dat die geen 130cm halen... nog niet als je er 10 naast tegen elkaar plakt.
En dan moet 'JIJ' maar weer bewijzen dat het niet zo was.
Gelukkig vraag ik altijd een foto te nemen van ontvangst, waarop duidelijk de code, het adres, het label en het formaat pakketje zichtbaar is...
Maar echt te triest voor woorden...

Oja, en ik heb het idee dat die bezorgers het wel okay doen, maar degene die het ophalen not-so-much... Ik was laatst in een bouwmarkt waar zo'n punt was van postnl, en daar willen ze gewoon pakketjes niet meenemen als ze groter zijn dan 50x50x50.... Ik heb het idee dat het komt dat postnl wel meer vraagt voor grotere pakketten, maar de ophalers per pakje uitbetalen, ongeacht hoe groot, en dan hebben ze liever 100 kleine pakjes a 10ct per stuk, dan 20 grote pakjes a 10ct per stuk.
pay peanuts, get zibli's.

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#25 Bericht door sottezero »

by the weg, ik zit nu al 55 minuten in de wacht om verhaal te halen op die bullshit strafporto...
de website doet het niet (link naar bezwaar en link naar klachten zijn al offline gehaald)... alsof ze wisten dat er een shitstorm aan zat te komen..
hoe krijg je het voor elkaar om een pakje van utrecht naar utrecht 3 weken vast te houden eigenlijk?
vroeger duurde dat 24 uur.

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#26 Bericht door PE9ZZ »

sottezero schreef: 19 jun 2023, 14:15 ik zit nu al 55 minuten in de wacht
Dan vielen mijn 30 minuten nog mee. Maar wat was die chat kansloos:
Screenshot at 2023-06-15 07-43-13_crop.png
Screenshot at 2023-06-15 07-43-13_crop.png (39.67 KiB) 1249 keer bekeken
Screenshot at 2023-06-15 07-45-52_crop.png
Screenshot at 2023-06-15 07-45-52_crop.png (26.08 KiB) 1249 keer bekeken

Dit was de zending waarvan Pestnl zelfs de barcode kwijt was. Gelukkig is het goedgekomen. Het interesseert ze gewoon niet want de klanten komen toch wel. Krijg je als de facto monopolist.

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#27 Bericht door PA9X »

Het is triest gesteld momenteel met PostNL. Twee zendingen uit het buitenland die weken geleden zijn ingeklaard, maar nog steeds niet bezorgd.

Vandaag kwam een pakket uit Nederland. PostNL meldt dat het bezorgd is in de brievenbus, maar niets gezien.

Ik zag dat Ali inmiddels zendingen met DHL levert.

Gebruikersavatar
Charles_
Berichten: 150
Lid geworden op: 21 feb 2023, 22:33
Roepletters: PC3X
Locatie: Brabant

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#28 Bericht door Charles_ »

Vandaag een bestelling gedaan bij Veenstra. Hun website is gewoon ruk, maar het bestellen is desondanks gelukt.
Inmiddels al een berg spammail gekregen van Veenstra...
Nu is het afwachten hoe de bezorging verloopt. In track & trace staat: bezorgtijd onbekend
Sinds 1976 geïnteresseerd in amateurradio.

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1250
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#29 Bericht door PA9X »

Charles_ schreef: 20 jun 2023, 18:02 Vandaag een bestelling gedaan bij Veenstra. Hun website is gewoon ruk, maar het bestellen is desondanks gelukt.
Inmiddels al een berg spammail gekregen van Veenstra...
Nu is het afwachten hoe de bezorging verloopt. In track & trace staat: bezorgtijd onbekend
Ik meen dat Veenstra tegenwoordig met DHL verstuurd.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5110
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: bezorgmoment niet gehaald... vandaag (vandaag = 3 weken geleden)

#30 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Charles_ schreef: 20 jun 2023, 18:02 Inmiddels al een berg spammail gekregen van Veenstra...
Dat is geen SPAM maar voortgang van je bestelling.

Het lijkt er soms op dat er deelnemers zijn die hier alleen komen om te klagen. Sorry, moest ik even kwijt. :roll:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Plaats reactie