Ukraine zendamateurs

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE1DTQ
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:29
Locatie: JO33DF

Re: Ukraine zendamateurs

#31 Bericht door PE1DTQ »

pe1br schreef: 05 mar 2022, 11:37 Ik zou zeggen laat de NAM het gas uit de grond halen voor de prijs die ze 2 jaar geleden ook kregen dan hebben ze de kosten ruim vergoed.
De verkoopprijs houden we op hetzelfde hoge niveau vergelijkbaar met de prijzen in het buitenland.
De rest van het geld gaat direct naar de provincie Groningen en die zorgt er voor dat de bewoners in dat gebied eindelijk eerlijk en ruim gecompenseerd worden (ook voor schade die in het verleden veroorzaakt is door gaswinning).

De Groningers zijn een nuchter volk en die begrijpen ook wel dat er iets moet gebeuren, als je ze ruim compenseert en zorgt dat het eindelijk ook op een eerlijke manier gebeurd willen ze best meewerken.
De Groningers mogen ook wel iets aan overhouden na jaren van ellende.
Helemaal mee eens gezien de huidige ontwikkelingen!
Perseus SDR/TS-480/TS-B2000/TS-590

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Ukraine zendamateurs

#32 Bericht door pc1mb »

PA2RU schreef: 05 mar 2022, 11:52Clusters boycotten Russen..ik melde UA9LAO en die spot kwam niet tevoorschijn..
Dat is jammer. Russen opsluiten in hun lokale propagandabubbel is precies wat Poetin wil.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Ukraine zendamateurs

#33 Bericht door on4avt »

pc1mb schreef: 05 mar 2022, 16:42
PA2RU schreef: 05 mar 2022, 11:52Clusters boycotten Russen..ik melde UA9LAO en die spot kwam niet tevoorschijn..
Dat is jammer. Russen opsluiten in hun lokale propagandabubbel is precies wat Poetin wil.
Als jij weet wat Poetin wil zijn we al een stuk verder. Mij is het een raadsel.

Gebruikersavatar
PA0LUX
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 apr 2009, 14:09
Roepletters: PA0LUX

Re: Ukraine zendamateurs

#34 Bericht door PA0LUX »

Beseft men wel dat die vriendelijke radioamatuers aan de andere kant in Rusland vaak de ouders zijn van de moordenaars in Ukraine? De mensen die dus hun kinderen daar laten moorden en zelf later zeggen "Ich habe es nicht gewusst"? Ze weten het echt wel, ze stonden niet voor niets allemaal in de rij voor de Ikea, net voordat die dichtging. Klinkt hard he, maar dat is het ook als je land kapot geschoten wordt. Stel je voor dat dat hier gebeurt en je kinderen zijn net doodgeschoten. Zou jij het op dat moment normaal vinden dat een Amerikaanse amateur gewoon vriendjes blijft met zijn Russische soortgenoten? De Russen zijn allemaal schuldig hier aan en dat moeten we ze laten weten. Het slappe gepraat van de afgelopen tijd zorgt er alleen maar voor dat Putin en zijn volk steeds verder gaan.
Iedereen heeft recht op het maken van zijn eigen fouten...

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Ukraine zendamateurs

#35 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik stel voor dat we het gewoon weer over het zendamateurisme gaan hebben. Dat was althans de reden van mij om deze topic te beginnen..................
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Ukraine zendamateurs

#36 Bericht door pe1rxq »

Juul - PE0GJG schreef: 24 feb 2022, 14:22 Hoe is het met de Ukraine zendamateurs ?

Weet iemand dat ?
Je moet wel onzetten naief zijn om te denken dat de oorlog niet ter sprake zou komen als antwoord op deze vraag.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Ukraine zendamateurs

#37 Bericht door on4avt »

pe1rxq schreef: 05 mar 2022, 22:21
Juul - PE0GJG schreef: 24 feb 2022, 14:22 Hoe is het met de Ukraine zendamateurs ?

Weet iemand dat ?
Je moet wel onzetten naief zijn om te denken dat de oorlog niet ter sprake zou komen als antwoord op deze vraag.
Waarom stel je die vraag dan eigenlijk?
Ander topic, Hoe is het met de Hollandse amateurs? Euh goed zeker, niks te melden.
Een Diktator zijn gang laten gaan is nooit een goed ideé. Ik besef wel,dat als EU 1 stap te ver gaat de ganse boel ontploft. Dan weten we meteen ook, of het grootspraak is of heeft hij werkelijk DE wapens. Dan blijft er nog over voor mij:wat gaat er om in het hoofd van iemand die de macht heeft om de wereld te vernietigen? Beseffen die dan dat ze er ook aan gaan? Of zijn ze overtuigd dat ze overblijven en almachtig zullen zijn. In het laatste geval zijn ze compleet gek te verklaren. In ieder geval is het een triestige zaak wat nu gebeurd. Drog redenen om een land te onderwerpen. Open wereld economie word hierdoor weer gekelderd . Ik hoop van harte dat dit snel opgelost raakt. Wat met de schade die al is veroorzaakt? Veel vragen.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3124
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Ukraine zendamateurs

#38 Bericht door elsinga »

[mod] Ik snap dat we de zendamateurs in de Ukraine niet los kunnen zien van de oorlog en hun/onze Russische collega's, maar het wordt nu wel heel erg een verhardende politieke discussie... En ondanks het Theekransje lijkt me dat niet de bedoeling. Dus gaarne weer richting on-topic graag. Anders gaat het topic op slot[/mod]
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA0LUX
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 apr 2009, 14:09
Roepletters: PA0LUX

Re: Ukraine zendamateurs

#39 Bericht door PA0LUX »

Ach, censuur, waar zien we dat meer? Laten we maar gauw weer de andere kant op kijken. Want erger dan een slotje kan het niet worden...toch?
Iedereen heeft recht op het maken van zijn eigen fouten...

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Ukraine zendamateurs

#40 Bericht door PA5COR »

Je zit hier op een forum waar vrijheid van spraak is geregeld door de eigenaars van het forum, je hebt nog genoeg mogelijkheden om je te uiten in je dagelijks leven op andere wijze.
We zijn zendamateurs op een forum, daarvoor, 45 jaar geleden bij het halen van mijn licentie heb ik geleerd politiek en godsdienst uit de discussies te houden omdat die 2 altijd uitlopen op een discussie waar geen eind aan komt en verhard.
We zijn het er allemaal wel over eens dat wat er gebeurd in de Ukraine verschrikkelijk is.
Laten we het daar maar op houden.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Ukraine zendamateurs

#41 Bericht door Frankyboy »

PA0LUX schreef: 06 mar 2022, 09:21 Ach, censuur, waar zien we dat meer? Laten we maar gauw weer de andere kant op kijken. Want erger dan een slotje kan het niet worden...toch?
Wat is het mooi wanneer je de wereld zwart - wit kunt zien, echter is het nooit zwart - wit.
En een vraag van een modje om het hier gezellig te houden gezien de emoties wordt als censuur gezien en de andere kant opkijken, man man.

Ik snap de vraag van Juul best wel. In oorlogstijden wordt er ook naar zendamateurs gekeken.
Die kunnen ongecontroleerd contact opbouwen met anderen, dat geld bv met amateurs in NATO gebied maar ook met amateurs in Russisch gebied.

Dus dat er regelgeving komt en er op gelet wordt is normaal en is ook van alle tijden.

Gebruikersavatar
PA0LUX
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 apr 2009, 14:09
Roepletters: PA0LUX

Re: Ukraine zendamateurs

#42 Bericht door PA0LUX »

Het is te triest voor woorden dat het woord discussie gebruikt wordt. Alsof je over een oorlog kunt discussieren. Ik heb gereageerd op het topic, ik ben het niet zelf begonnen. Ik lees dan allerlei kritiek op de eigenaar van QRZ. Dat vind ik onterecht. Maar hier gebeurt dus precies het tegenovergestelde.

Ik heb 50 jaar geleden mijn licentie behaald pa0cor, maar toen werd er nog aan ethiek gedaan. Het is mij nu wel duidelijk hoe de meeste forummers hier er over denken. Als we zeggen dat we het erg vinden zijn we er van af. En iemand die het niet met ons eens is denkt zwart-wit en moet de mond gesnoerd. Maar ja, dat is de mode tegenwoordig. Het is duidelijk dat de forummers geen vervelende dingen willen horen. Daarom zal ik maar niet meer reageren en hopen dat de bom uiteindelijk toch niet wordt gegooid. Dat zou het einde van dit mooie forum zijn.
Iedereen heeft recht op het maken van zijn eigen fouten...

Gebruikersavatar
PA0LUX
Berichten: 94
Lid geworden op: 12 apr 2009, 14:09
Roepletters: PA0LUX

Re: Ukraine zendamateurs

#43 Bericht door PA0LUX »

Iedereen heeft recht op het maken van zijn eigen fouten...

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Ukraine zendamateurs

#44 Bericht door Juul - PE0GJG »

elsinga schreef: 06 mar 2022, 08:21 [mod] Ik snap dat we de zendamateurs in de Ukraine niet los kunnen zien van de oorlog en hun/onze Russische collega's, maar het wordt nu wel heel erg een verhardende politieke discussie... En ondanks het Theekransje lijkt me dat niet de bedoeling. Dus gaarne weer richting on-topic graag. Anders gaat het topic op slot[/mod]


Zet maar op slot.
Ik stelde een gewone vraag zonder bijbedoeling en zonder politiek. Meer niet.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Ukraine zendamateurs

#45 Bericht door Frankyboy »

PA0LUX schreef: 06 mar 2022, 10:46 Het is te triest voor woorden dat het woord discussie gebruikt wordt. Alsof je over een oorlog kunt discussieren. Ik heb gereageerd op het topic, ik ben het niet zelf begonnen. Ik lees dan allerlei kritiek op de eigenaar van QRZ. Dat vind ik onterecht. Maar hier gebeurt dus precies het tegenovergestelde.
Ik probeer nogmaals de nuance erin te brengen.
Je beweert zelf dat alle ouders er allemaal van weten en ouders van moordenaars zijn, echt hoe zwart wit wil je het maken.
Het is geen Nederland waar je kunt zeggen dat "Rutte er geen reet van snapt en een lul is" disclaimer: even een voorbeeld.

Daar wordt je opgepakt en kun je jaren vastgezet worden. En dan kun je hier stoer roepen Putin is gek, maar daar is het even anders.
Ik kan me het verdriet niet voorstellen van de ouders die hun zoon terugkrijgen in een kist. En nee die keuze is niet zo eenvoudig.
Er is daar dienstplicht en weigeren in oorlogstijd? Je zult niet de eerste Rus zijn die de doodstraf krijgt.

En dan hier roepen ouders van moordenaars. Over ethiek gesproken.
Je kamt een heel volk over 1 lijn.

En ja die oorlog is verschrikkelijk en Putin is de veroorzaker.
En hoe wil je dat oplossen? Vol op het orgel met de NATO? Dat loopt vrijwel zeker af in een atoomoorlog, ook niet echt een oplossing.

En de ouders van onze jongens? Zijn dat dan ook moordenaars? Of mag je Russen wel vrij afmaken?
Zoals ik al melde, het is nooit zwart-wit.
Sterker, ik heb ook 6 jaar beroepsdienst erop zitten, ook een moordenaar in de dop dus?

Dat de oorlog verschrikkelijk is en Putin een dictator zal weinig discussie opleveren hier hoor.

Ik heb 50 jaar geleden mijn licentie behaald pa0cor, maar toen werd er nog aan ethiek gedaan. Het is mij nu wel duidelijk hoe de meeste forummers hier er over denken. Als we zeggen dat we het erg vinden zijn we er van af. En iemand die het niet met ons eens is denkt zwart-wit en moet de mond gesnoerd. Maar ja, dat is de mode tegenwoordig. Het is duidelijk dat de forummers geen vervelende dingen willen horen.
Ik heb ook meer dan 40 jaar een licentie, over ethiek kunnen wel bomen hoor.
Ik vind er ook wat van dat je voor je eigen gemak maar even iedereen hier in een bepaalde hoek zet waar jij bovenstaat qua ethiek.
En iemand die het niet direct me je eens is gelijk in een hokje neerzet.
Maar ja dat is blijkbaar de mode?
Zie je hoe makkelijk je iets kunt omdraaien.

Wanneer je niet naar elkaar wilt luisteren en begint met verwijten kom je nergens.
Uiteindelijk leid dat tot ellende.

Daarom zal ik maar niet meer reageren en hopen dat de bom uiteindelijk toch niet wordt gegooid. Dat zou het einde van dit mooie forum zijn.
Jammer dat je negatief afsluit en natrapt (dat weet jezelf ook wel)

Eens met Juul verder.

Gesloten