Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#1 Bericht door pa3kc »

1920x1080a.jpg
Een van de getroffen zendmasten in Veldhoven.

Een man uit Veldhoven krijgt een werkstraf van 120 uur omdat hij vorig jaar twee zendmasten in zijn woonplaats in brand heeft gestoken. Verder moet hij ruim 41.000 euro aan schadevergoeding betalen en mag hij drie jaar niet in de buurt van zendmasten binnen Nederland komen.

De rechter veroordeelde hem ook tot een celstraf van 38 dagen, maar die heeft de man al uitgezeten tijdens zijn voorarrest.

De 32-jarige man sloeg in april 2020 twee keer toe op één dag. Hij goot benzine over kabels en apparatuur van de zendmasten en stak die aan. Beide zendmasten raakten daarbij beschadigd. Daardoor konden de inwoners van enkele wijken in Veldhoven tijdelijk niet bellen of gebruikmaken van internet.

Tijdens de rechtszaak vertelde de man dat hij bang is voor 5G-netwerken en er op deze manier iets tegen wilde doen.

Bron: https://nos.nl/artikel/2399703-werkstra ... st-voor-5g

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#2 Bericht door PA3DAT »

Prima toch? Hij heeft 38 dagen gezeten en moet nog € 41.000 betalen. Daar zal nu wel spijt van hebben... :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#3 Bericht door pa1bvm »

wie heeft deze man dan toch zo gruwelijk bang gemaakt ????

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#4 Bericht door PA5COR »

Te veel samenzwerings site's bezocht, I.Q. als zijn schoenmaat, geen goede combinatie... :|
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#5 Bericht door PE2AAB »

En het erge is dat die 41K de lading nog niet eens dekt. Dit zijn alleen al de apparatuurkosten en materiaal kosten. Moet de zaak ook nog worden schoongemaakt, oude apparatuur en bekabeling worden gedemonteerd, gemonteerd en worden gecommisioned. Dat zijn fors wat uren die er ook nog bij komen. We spreken hier over 2 locaties. Ik heb er een van de twee gezien maar de schade is aanzienlijk.

Deze daden moeten zwaar gestraft worden, zeker in een tijd waarbij vast telefoonnetten nauwelijks nog in gebruik zijn en de burger dus afhankelijk is van de mobiel om evt. hulpdiensten te bereiken in geval van nood.
Dat het breed uitgemeten wordt in de pers brengt hopelijk andere potentiële daders op andere ideeën. Met een rol alufolie op het Malieveld gaan roeptoeteren ofzo ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#6 Bericht door pe1hzg »

Allereerst, dit staat in de verkeerde groep. Heeft niks met zendamateurisme te maken -> "theekransjes".



Wel maak ik me zorgen over mensen die "veiligheid" roepen over dit soort dingen. Een PTT-telefooncentrale had een hele kelder vol met accu's. Voldoende om de infra nog weken in stand te houden als er iets misgaat.

Zo'n basis-station heeft dat niet. Heeft het ding ueberhaupt UPS? Voor hoe lang? Een uur? En hoe betrouwbaar is zo'n basis-station? En hoe zit het met gedrag bij overbelasting?

Ik zeg niet dat we met z'n allen naar DARES moeten rennen.

Wel verbaast het me dat mensen die menen iets over veiligheid te moeten zeggen ("politici"), domweg geen idee hebben hoe deze dingen werken.

Laten we een paard een paard noemen: mobiele netwerken zijn wellicht leuk voor feesboek, joesjoep of watsap, maar hebben geen rol als 't er echt op aankomt.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#7 Bericht door pc1mb »

Oef, 41k, breng het maar eens op. Die is nog wel even aan het afbetalen.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#8 Bericht door pa3kc »

pa3kc schreef: 29 sep 2021, 16:21 .... en mag hij drie jaar niet in de buurt van zendmasten binnen Nederland komen.
Knap hoor als hem dat lukt met de uitrol van de extra 5G masten :)

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#9 Bericht door PA3DAT »

pe1hzg schreef: 29 sep 2021, 20:40 Wel verbaast het me dat mensen die menen iets over veiligheid te moeten zeggen ("politici"), domweg geen idee hebben hoe deze dingen werken.
Dat verbaast mij niets, sterker nog: ik vind dat heel normaal. Politici worden omringd door deskundigen die het wél weten en die hen adviseren. Zo kun je dus prima een vrouwelijke minister van defensie zijn, zonder ooit zélf in het leger te hebben gezeten.

Angela Merkel was in Europa één van de meest invloedrijke politici van de afgelopen decennia. Waar heeft zij verstand van? Van scheikunde! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#10 Bericht door Rene - pg3r »

PA3DAT schreef: 30 sep 2021, 08:04 Angela Merkel was één van de meest invloedrijke politici van de afgelopen decennia. Waar heeft zij verstand van? Van scheikunde! :D
Die heeft tenminste een beta-achtergrond. Dat kun je van de meeste politici niet zeggen.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#11 Bericht door PA3DAT »

Ja, maar is dat een pré wanneer je politiek bedrijft? Dat betwijfel ik...
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Rene - pg3r
Berichten: 846
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:17
Roepletters: pg3r
Locatie: Rotterdam

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#12 Bericht door Rene - pg3r »

Dan ben je inderdaad overgekwalificeerd.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#13 Bericht door PE2AAB »

pe1hzg schreef: 29 sep 2021, 20:40 ...
Zo'n basis-station heeft dat niet. Heeft het ding ueberhaupt UPS? Voor hoe lang? Een uur? En hoe betrouwbaar is zo'n basis-station? En hoe zit het met gedrag bij overbelasting?
...
Steeds minder. Voorheen werden de separate units wel uitgerust met accu's maar dat betekent onderhoud, vervang componenten, afval en veel extra kosten voor zaken die weinig (tot niet) gebruikt worden.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD2JHP
Berichten: 293
Lid geworden op: 03 jan 2007, 22:08
Locatie: WADDINXVEEN
Contacteer:

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#14 Bericht door PD2JHP »

Ter info: Angela Merkel kreeg in 1986 de doctorstitel in de natuurkunde met een proefschrift over kwantumchemie en is geen scheikundige.

Check je feitjes! :)
Making a contact is great; to be friends is greater... Try to help each other!

Life should NOT be a journey to the grave with the intention of arriving safely in an attractive and well preserved body.
Rather we should skid in sideways - Chardonnay in one hand - chocolate in the other - body thoroughly used up, totally worn out and screaming "WHO HA, What a Ride"! HI HI

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#15 Bericht door PA3DAT »

Op Europa.nu vond ik:
Angela Merkel (1954) is sinds 22 november 2005 bondskanselier van Duitsland. Zij leidt momenteel een coalitie van CSU/CSU met de SPD. Zij is scheikundige en werkte als wetenschapper in de DDR. In 1990 werd zij voor de CDU lid van de Bondsdag. In 1991-1994 was Angela Merkel minister voor vrouwen- en jeugdzaken en in 1994-1998 minister van milieu. In 2000 volgde zij Helmut Kohl op als voorzitter van de CDU.
Verder heb ik me er ook niet in verdiept... :oops:

Even verder gezocht: schijnt dus inderdaad natuurkunde te zijn. Maar of dát nou een goede basis is voor de politiek?
Ik zou eerder denken aan wat bredere studies als geografie, politicologie, filosofie, economie, geschiedenis enz.
Of gewoon Mavo, zoals Jesse Klaver... :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Plaats reactie