Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0BAK
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:09
Roepletters: PA0BAK
Locatie: Eiland Tholen, Zeeland
Contacteer:

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#16 Bericht door PA0BAK »

PA3DAT schreef: 30 sep 2021, 18:54 Of gewoon Mavo, zoals Jesse Klaver... :mrgreen:
[OffTopic]
Gewoon gezond verstand is voldoende, ter zake kundig kan je worden, wanneer je je gaat verdiepen in de materie.
Een hoge opleiding kan betekenen dat je slim genoeg bent, maar je kunt ook te éénzijdig zijn met je kennis.
Daarnaast kan iemand met een lagere opleiding best heel goed zijn in bepaalde onderwerpen.
[/OffTopic]
Om bij het onderwerp te blijven, deze dader mag dus niet bij mij in de straat komen, want ik heb een antennemast :roll:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6253
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#17 Bericht door PA3DAT »

Moeten we nu ook al ON topic blijven in de theekransjes? :D :shock:

Dat van Jesse Klaver heb ik ooit gelezen of gehoord, geen idee of dat wel klopt hoor.
En je hebt mijns inziens groot gelijk met je opmerking "een hoge opleiding kan betekenen dat je slim genoeg bent, maar je kunt ook te éénzijdig zijn met je kennis." Juist dáárom denk ik dat een beta-studie helemaal geen pré hoeft te zijn voor een politicus, het is misschien wel een nadeel (zeg ik heel voorzichtig).

Ik las een leuk stukje over Rutte en Merkel: https://www.parool.nl/wereld/rutte-prij ... gle.com%2F
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PE1RTC
Berichten: 256
Lid geworden op: 09 apr 2018, 20:41
Roepletters: pe1rtc

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#18 Bericht door PE1RTC »

PE2AAB schreef: 30 sep 2021, 08:29
pe1hzg schreef: 29 sep 2021, 20:40 ...
Zo'n basis-station heeft dat niet. Heeft het ding ueberhaupt UPS? Voor hoe lang? Een uur? En hoe betrouwbaar is zo'n basis-station? En hoe zit het met gedrag bij overbelasting?
...
Steeds minder. Voorheen werden de separate units wel uitgerust met accu's maar dat betekent onderhoud, vervang componenten, afval en veel extra kosten voor zaken die weinig (tot niet) gebruikt worden.
Dat ben ik niet met je eens. Heb tot 2 jaar geleden gewerkt in de storingsdienst van een grote mobiele operator. Toen kwam het wel voor dat ik een dag later op lokatie kwam, de kast nog draaide en de spanning er al de dag ervoor af was gegaan. Bij een 2e mobiele operator heb ik wel s meegekeken en daar ook een prachtig accu cabinet. Maar ja, hoe het nu is weet ik natuurlijk niet maar kan me niet voorstellen dat ze al die accu's in 2 jaar hebben opgeruimd.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#19 Bericht door PE2AAB »

Bij een niet nader te noemen in Nederland opererende Telecom operator hebben we diverse MMC's en 6102 RBSsen niet meer voorzien van batterijen of deze zelfs verwijderd. Maar wellicht heeft deze operator die acties alleen doorgevoerd in goede redundante regio's?

Zal eens even navraag doen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
KHoos
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 apr 2013, 08:29
Roepletters: PE4KH
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#20 Bericht door KHoos »

pa3kc schreef: 29 sep 2021, 16:21 en mag hij drie jaar niet in de buurt van zendmasten binnen Nederland komen.
Ik vroeg me af hoe nauwkeurig dat "in de buurt van zendmasten" neergezet is en heb het opgezocht in het vonnis (te lezen op https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2021:5188):
De rechtbank stelt als bijzondere voorwaarden dat veroordeelde:

[..]

zich niet mag bevinden op, in of nabij zendmasten binnen Nederland, zolang de reclassering dit noodzakelijk acht.
Dat kan dus uitgelegd worden als 'in de buurt van iets in het antenneregister' (als je de letter in plaats van de intentie van het vonnis volgt). Dat kan nog vervelend zijn.
Koos van den Hout callsign PE4KH

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Werkstraf voor man die zendmasten in brand stak uit angst voor 5G

#21 Bericht door sottezero »

Merkel sprak Russisch, en dat heeft ons waarschijnlijk al menigmaal voor dikke shit behoedt.
En misschien de reden waarom we nog geen gasprijs van 200 euro per kuub hebben.
Rutte spreekt bier, net als de koning... daar kom je alleen mee binnen bij multinationals en bij hockeyvrouwtjes.

Maar als dit moet afschrikken? een theelichtje gooien naar de gouden koets door een blanke en je wordt je hele leven lang getreiterd door de overheid, maar de boel willen afbreken als een BLM, dan ben je een held...

hoe krom is deze planeet...

Plaats reactie