"vrijwillige" bijdrage AT

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#16 Bericht door PA3DAT »

pa1bvm schreef:draadje kan je zelf als topic starter toch sluiten ???...
Nee, dat kan alleen in de advertentie-afdeling.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#17 Bericht door pc1mb »

Wat een zurigheid.
Volgens mij maakt het AT onze hobby mede mógelijk...

Misschien niet altijd zoals we dat zélf gedaan hadden maarja...

0000
Berichten: 222
Lid geworden op: 30 jan 2017, 13:00

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#18 Bericht door 0000 »

pc1mb schreef:Wat een zurigheid.
Volgens mij maakt het AT onze hobby mede mógelijk...

Misschien niet altijd zoals we dat zélf gedaan hadden maarja...
Juist, wat maakt dat nou uit die paar eurootjes en wel een heel jaar plezier hebben.
Altijd die zeikerds die nergens voor betalen willen, wel een grote waffel hebben! en zelf vaak prive, een ander een poot proberen uit te draaien, en er nog trots op zijn ook! ok, ik draaf even door... :-))) ..spreek uit ervaring des levens, met dit soort lieden.

Ik ben het met Juul eens, afgelopen weekend dacht ik nog 'hee, ik heb nog niet betaald voor m'n licentie, niets gezien per post'
Het zat dus niet alleen bij mij in de koker omdat voorgaande jaren eerder bericht over was.
Want, bij verzuim betaling kan je wel je roepletters kwijt raken.

Automatische betaling, daar doe ik ook niet aan! dit heeft een reden.
Wantrouw bij voorbaat de overheid, tot het tegendeel bewezen is ..

btw, het AT is wel een 'uitgeklede organisatie, minimale mensen die toch maar volgens de vastgelegde regelgeving, beperkte middelen vaak een compromie moeten sluiten.
Dus niet afgeven op onze belangenbehartigen, dit bepaald de overheid.
qrz.c/db/PA5E

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#19 Bericht door PA3HMP »

Tja er zullen ongetwijfeld mensen zijn die graag betalen, ik betaal niet graag voor lucht en ik trek ook andere mensen geen poot uit.

we hebben totaal geen enkele rechten meer maar moeten voor gebakken lucht wel betalen, en waarvoor, enkel voor het papier waar de acceptgiro op gedrukt staat, moet wel goud papier zijn want voor de rest doen ze geen zak voor ons.

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#20 Bericht door PA0LMD »

PA3HMP schreef:Tja er zullen ongetwijfeld mensen zijn die graag betalen, ik betaal niet graag voor lucht en ik trek ook andere mensen geen poot uit.

we hebben totaal geen enkele rechten meer maar moeten voor gebakken lucht wel betalen, en waarvoor, enkel voor het papier waar de acceptgiro op gedrukt staat, moet wel goud papier zijn want voor de rest doen ze geen zak voor ons.
Wel een erg negatieve en volkomen onjuiste bewering. Er zijn genoeg gevallen waarbij het AT storingsproblemen voor ons oplost dan wel behulpzaam is.
Persoonlijk een situatie meegemaakt waarbij het AT circa 100 uur besteedde om een product probleem aan te kaarten bij de fabrikant en het ook opgelost kreeg.
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#21 Bericht door PA3HMP »

Er zijn meerdere gevallen bekend van intruders die met naam en adres aangeleverd werden en at geen zak deed.

wat gebeurd er voor het geld wat ik betaal, enkel een keer in het jaar een acceptgiro en nul rechten.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#22 Bericht door PE2AAB »

Ik vind dat je nogal wat rechten hebt voor dat geld; het gebruik maken van alle aan de amateurdienst toegewezen frequentieruimten.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#23 Bericht door sottezero »

ik heb in de postapp een brief van AT gezien, nog niet binnengekomen...

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#24 Bericht door pc1mb »

De echte anarchist vindt natuurlijk dat betalen voor frequentieruimte slechts betalen voor lucht is. Betalen voor iets wat al van iedereen ís.

Waren er geen agentschappen als het AT die wat bandjes voor ons vrij hielden, dan werd het echter wel een flinke puinhoop waar misschien alles mocht, maar eigenlijk helemaal niets goed bruikbaar zou zijn voor ons...

Dat ze dan niet altijd tijd hebben op te treden tegen elke individuele etterbak moeten we ze maar vergeven...

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#25 Bericht door PA2RU »

PA3HMP schreef:Er zijn meerdere gevallen bekend van intruders die met naam en adres aangeleverd werden en at geen zak deed.

wat gebeurd er voor het geld wat ik betaal, enkel een keer in het jaar een acceptgiro en nul rechten.
Solliciteer hier dan eens -> https://www.werkenvoornederland.nl/vaca ... 021-0009#0

Krijg je er zelfs voor betaalt..kun jij je rechten ook verdedigen :mrgreen:
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#26 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA0LMD schreef:Ja, dit soort vragen duiden er op dat de verveling toe slaat. :D
Ik kan mij steeds meer vinden in bovenstaande uitspraak.

Wacht rustig af mensen en ga knutselen en/of verbindingen maken. :wink:
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#27 Bericht door PA3HMP »

pc1mb schreef:De echte anarchist vindt natuurlijk dat betalen voor frequentieruimte slechts betalen voor lucht is. Betalen voor iets wat al van iedereen ís.

Waren er geen agentschappen als het AT die wat bandjes voor ons vrij hielden, dan werd het echter wel een flinke puinhoop waar misschien alles mocht, maar eigenlijk helemaal niets goed bruikbaar zou zijn voor ons...

Dat ze dan niet altijd tijd hebben op te treden tegen elke individuele etterbak moeten we ze maar vergeven...
Vertel eens even wat doen ze voor het onderhoud van lucht, niks, internet modems die storen, zonnepanelen die storen, rij door een gemiddelde straat heen en er staat veel zooi te stralen in onze banden, wat doen ze eraan helemaal niks, als je het ze onder de neus wrijft dan zeggen ze dat wij geen prioriteit zijn, maar wel grof geld vragen ieder jaar voor niks doen, de maffia zou trots op ze zijn.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#28 Bericht door PE2AAB »

Hoe weet je zo zeker dat AT niets doet? Ik heb als mede repeater beheerder nauwe contacten met AT en kan je vertellen dat mijn ervaring precies tegenover gesteld is!
Ze ruimen juist extreem veel tijd in voor onze gemeenschap. Even kort door de bocht; de 'fee' die wij jaarlijks betalen is bij elkaar opgeteld net genoeg voor drie FTE dus alle effort is meegenomen.

Uiteraard; Rome is ook niet in één dag gebouwd dus het zal tijd nodig hebben maar geloof maar dat ook de overheid van storingsproblematiek weet. (voorbeeld; PV installaties in Den Haag moesten uit toen voormalig president van de US, Obama, Nederland bezocht). Dat wij als burgers iets niet zien betekent niet dat er niets gebeurd.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#29 Bericht door PA2RU »

Als iemand niet verder kijkt dan zijn/haar eigen belevingswereld dan is een oordeel al snel geveld...te snel naar mijn bescheiden mening -> lijkt me een tekortkoming..
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PD7HB
Berichten: 348
Lid geworden op: 21 aug 2016, 17:28
Roepletters: PD7HB
Locatie: Zaanstad

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#30 Bericht door PD7HB »

AT lost storingen best goed op, alweer enige tijd geleden kon ik niets op 40 en 80 meter meer ontvangen vanwege de storing, ruim 9+20 en mijn eigen zoektocht in de buurt haalde niets uit. Alles straalde, zelfs verkeersborden, lantaarnpalen, partytenten en fietsen. Het AT is 2 avonden bezig geweest en snapte er ook niets van dat de straling op elk metalen deel in de buurt aanwezig was maar de 2de avond werd de stoorbron gevonden. Een buurman in de straat achter mij had in huis 12 volt halogeen lampjes in het plafond en na vervanging van de halogeen lampen door LED lampen op de halogeen trafo's was het gedonder begonnen. Na het uitschakelen van de verlichting was de storing weg. Ik heb toen 2 LED trafo's gekocht voor de achterbuur en deze heeft hij aangesloten en geen storing meer ondervonden, buurman blij en ik nog veel blijer ;-) ;-)

Dus kreten dat het AT niks doet ben ik het zeker niet mee eens.
Icom 7300, Icom 7100 met LDG IT-100 tuner, Icom ID-5100, Icom IC-E92D

Plaats reactie