"vrijwillige" bijdrage AT

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#46 Bericht door Juul - PE0GJG »

En daarom doe ik bij de overheid geen automatische incasso.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#47 Bericht door PA5COR »

Aankondiging inning 44 Euro kwam net binnen vandaag... :mrgreen:
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#48 Bericht door Frankyboy »

Juul - PE0GJG schreef: 27 mar 2021, 20:23 En daarom doe ik bij de overheid geen automatische incasso.
Overheid en ICT :lol: maar het is ook wel weer handig.

maar:
Het is goed en snel afgehandeld, vanmorgen gebeld uitgelegd. Kreeg de vraag om e.e.a. op de mail te zetten.
En vanmiddag al antwoord en alles was goed uitgezocht.

Toch netjes, snel en vriendelijk geholpen :)
Dat hoor ik wel eens anders, maar hier tot nu toe goede ervaringen met het AT.

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#49 Bericht door pc1mb »

Zó! Dat mag wel een unicum heten voor een overheidsdienst. Zo vlot gecorrigeerd.

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#50 Bericht door PA2RU »

Vandaag pas de factuur ontvangen..
En zoals al aangegeven : 44 euro...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#51 Bericht door PA3HMP »

idd hier ook, en helaas betaald, wel met de extra opmerking in het veld : stik er maar in

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#52 Bericht door andre »

Tjonge, durf je wel tegen een geautomatiseerd systeem. Ik denk wel dat dat indruk maakt hoor. En bedankt namens ons allemaal. Volgend jaar vast voor half geld.....
Maar wel weer fijn dat je het direct betaald hebt hoor.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#53 Bericht door PE9ZZ »

Frankyboy schreef: 29 mar 2021, 18:42 Dat hoor ik wel eens anders, maar hier tot nu toe goede ervaringen met het AT.
Mag ook wel voor dat geld.

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#54 Bericht door PA1 »

Ik heb nog geen factuur gezien maar ik woon dan ook in een onder ontwikkeld gebied :mrgreen:
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#55 Bericht door PA3HMP »

andre schreef: 18 apr 2021, 08:59 Tjonge, durf je wel tegen een geautomatiseerd systeem. Ik denk wel dat dat indruk maakt hoor. En bedankt namens ons allemaal. Volgend jaar vast voor half geld.....
Maar wel weer fijn dat je het direct betaald hebt hoor.
aangezien er geen gebruik gemaakt wordt van een betalingskenmerk is het geen geautomatiseerd systeem.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#56 Bericht door andre »

Ja hoor..over 15 dagen geven ze een muisklik en zien ze direct wie er wel of niet heeft betaald. En zelfs die muisklik gaat automatisch.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#57 Bericht door pe1hzg »

In diverse buitenlanden geldt verplichting om veldsterkteberekening in de opbouw van je station op te nemen.

In diverse landen zijn de SHF banden afgepakt of gelden er waanzinnige beperkingen.

Natuurlijk valt er wat op te merken over Agentschap Telecom. Maar ik denk dat ze 't nog niet zo gek doen gegeven de beperkingen die ze van de Nederlandse maatschappij krijgen. Ik heb de bijdrage in ieder geval zonder vervelende opmerking gewoon betaald.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#58 Bericht door PA5COR »

Elke hobby kost geld, of het nou mijn schietsport is of zendamateur zijn.
Schietsport kan ik nu al maanden niiet doen, vanwege de corona beperkingen toch gaat er elke 3 maand meer als het AT bedrag als contributie af van de rekening, zeuren? nee, helpt toch niet, dokken is het devies.
Je kan kiezen, call inleveren of betalen, lid zijn zonder mogelijkheid om je sport te kunnen uitoefenen in de hoop dat het snel beter wordt en lid blijven of de wapens inleveren en op houden.

Ik blijf gewoon lid, betaal wel en haal de "schade' later wel weer in, call inleveren? aan mijn nooit niet, pas als ik de schoorsteen uit ga dan wel ;)
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PA0AA
Berichten: 381
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#59 Bericht door PA0AA »

Vanochtend een ( tweede ? ) faktuur van het AT binnen gekregen aangaande mijn ATOF voor PI2ZLB.
Deze is € 79,-
Dit ondanks het feit, dat ik vorig jaar september al € 184,- 'gedoneerd' heb, voor dezelfde ATOF.
Mijn vraag; Heeft een van de overige repeater beheerders hier misschien een verklaring voor ?
Is die € 184,- een éénmalige betaling, een soort 'vastrecht-tarief' en verder €79,- per jaar ?
En moet ik die € 184,- ( tegenwoordig € 201,- ) dan elke drie jaar weer opnieuw betalen ? :?
Helaas kon het klant-kontakt centrum van het AT me telefonisch niet verder helpen, maar op deze manier wordt het
beheren van een repeater een behoorlijk dure grap.... :(
Ik kom dan nl. op gemiddeld ruim € 140,- per jaar voor een ATOF,
daar komt dan het bedrag voor mijn 'gewone' registratie voor PA0AA nog bovenop.
73, Ruben, PA0AA.

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: "vrijwillige" bijdrage AT

#60 Bericht door Frankyboy »

PA0AA schreef: 19 apr 2021, 14:19 ..
Is die € 184,- een éénmalige betaling, een soort 'vastrecht-tarief' en verder €79,- per jaar ?
En moet ik die € 184,- ( tegenwoordig € 201,- ) dan elke drie jaar weer opnieuw betalen ? :?
Helaas kon het klant-kontakt centrum van het AT me telefonisch niet verder helpen, maar op deze manier wordt het
beheren van een repeater een behoorlijk dure grap.... :(
...
Ruben, ik ben eens aan het zoeken geweest: (geen beheerder)
Deze link staat alles, het is even zoeken:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... 55550.html

9. Frequentiegebruik relais- en bakenstations radiozendamateurs
(Per vergunning) Per vergunning en/of per geplande eenheid
I = € 201
II = € 79
IV =. A en C

Even verder scrollen:
De vergoedingen genoemd in kolom I van bijlage 1 zijn ter dekking van de kosten voor uitvoering, zoals de eenmalige kosten die bij verlening van een vergunning in rekening worden gebracht.
De vergoedingen genoemd in kolom II zijn ter dekking van de toezichtkosten. Deze worden jaarlijks in rekening gebracht. Deze kosten worden immers ook jaarlijks gemaakt.
De vergoedingen in kolom III zijn voor zowel uitvoering als toezicht en worden jaarlijks in rekening gebracht.
In kolom IV zijn de letters opgenomen, die corresponderen met het soort werkzaamheden en het daarbij behorende tarief of wijze van vaststelling van de vergoeding, zoals opgenomen in artikel 5, eerste lid.

Daar uit haal ik dat II de jaarlijkse kosten zijn dus die 79 eur komt volgend jaar weer.
De kosten in I zijn alleen bij aanvraag / verlenging.

Het wordt er dus niet goedkoper op om een ATOF te hebben.

Plaats reactie