Uit een ver verleden.

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Uit een ver verleden.

#1 Bericht door ON7RA »

Zijn hier OM’s die deze OM nog gekend hebben?

ON4DeltaWhiskey
Bijlagen
ON4DW BOB.jpg
ON4DW BOB.jpg (10.46 KiB) 6863 keer bekeken
73 Renaat :D ON7RA :D

Gebruikersavatar
ex-F0NVA
Berichten: 147
Lid geworden op: 24 jun 2019, 18:44
Roepletters: F0NVA
Locatie: Over de Schreve

Re: Uit een ver verleden.

#2 Bericht door ex-F0NVA »

Robert (of Bob) was in de jaren zeventig van vorige eeuw een vaste 'klant' in het nachtuilen net op de 80 m band. Veel verbindingen mee gemaakt (als ik in Europa was).
À bois noueux, hache affilée.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: Uit een ver verleden.

#3 Bericht door on4avt »

Ik heb die heel goed gekend! Den Bob uit Dadizele.Moorslede. De man van de nachtuilen ronde op de Brugse repaeter. Zijn rapport was iedere keer 5/9. Iedereen kwam daar goed binnen, zelfs als hij het 6 keer moest her vragen.HI! En Margo, zijn xyl. Ik ben er paar keer binnen geweest naar dingen die hij zogezegd had, maar als je daar was vond hij het net niet. Na een tijd begrijp je het wel.
Ja een fenomeen, dag en nacht standby.
Hij volgde me op alle repaeters soms s'nachts toen ik al vrachtwagen chauffeur naar Luxemburg / Frankrijk reed . En hij kwam bijna altijd over de rpt of weg naar Parijs, ook op de rptr van St Hubert.
Nen echte babbelaar. En als hij de micro terug gaf, bleef hij nog een eind door babbelen. Hier in de Westhoek kende iedereen hem. Er liep een verhaal over hoe hij aan zijn vergunning is geraakt, maar dat ga ik hier niet vertellen.

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Uit een ver verleden.

#4 Bericht door ON7RA »

Inderdaad den Bob.
Bob en zijn XYL Margo kwamen vroeger dikwijls bij ons thuis, bij ON7ZS Willy sk 1999. Soms in het midden van de nacht, als hij terug naar huis reed van een of andere bijeenkomst. Op een keer is mijn moeder terug moeten opstaan uit haar bed, toen Bob midden in de nacht bij ons binnen kwam en de hond dit niet echt naar zijn zin vond. De deur was nooit op slot, na wat keuvelen over frequentie zij 7ZS tegen 4DW geen probleem spring maar binnen. Mijn pa was volledig verlamd en lag te bed in huis, met naast hem een speciaal gemaakte tafel voor al zij apparatuur. Als er niemand thuis was of als iedereen in bed lag, dan lag onze hond op een speciaal gemaakte bak achteraan het bed van mijn pa, zo dat hij niet constant naar beneden zakte. En als Tosca de hond daar lag moest niemand ook maar proberen om binnen te komen, dan gingen de haren recht en kwamen de tandjes bloot, zelfs bij mensen die hij goed kende! Ik zie Bob zo nog arriveren in zijn VW combi ex ziekenwagen. Ik heb hier lang een computertje gehad, Alice was de naam van het ding, een van de vele dingen waar den Bob mee op draai was zoals men dat hier zegt.
Er zullen waarschijnlijk, weinig misschien nog, OM’s zijn die mij pa hebben gekend. Ooit is er door de nachtuilen speciaal een Bal georganiseerd geweest in Aarsele, omdat mijn pa ook eens aanwezig zou kunnen zijn, en waar ikzelf als kleine pagadder ook aanwezig was. Man man man, ik zou nog even kunnen door gaan, maar zal het hier maar bij laten!
Ik denk dat er nergens een transceiver langer geeft aangestaan dan bij onze pa, dag en nacht 24/24 enkel 2x per jaar was het stil, toen moest mijn oudste broer ON2JLA alles open schroeven om het stof er uit te halen Hi.
73 Renaat :D ON7RA :D

Gebruikersavatar
ON7RA
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 mar 2011, 14:30
Roepletters: ON7RA
Locatie: Tielt (Aarsele)

Re: Uit een ver verleden.

#5 Bericht door ON7RA »

Hier een foto van ON7ZS met XYL
De houten bak waar de hond dikwijls lag toon al wat slijtage!
Bijlagen
IMG_20200701_173513176.jpg
73 Renaat :D ON7RA :D

Plaats reactie