Wat voor soort antennes zijn dit?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Wat voor soort antennes zijn dit?

#31 Bericht door Frankyboy »

Cornelisvr schreef:Hoi,

Ik ben idd best kortaf. Als ik al mijn research ga delen met jullie dan moet ik hier een compeet epos gaan schrijven. Het onderzoek is voor een groot gedeelte voor mijzelf. Gewoon interesse zonder oordeel. Misschien dat ik er in de toekomst over ga publiceren. Maar dat weet ik nog niet.

Wat betreft de troposcatter, hier wil ik wel op ingaan omdat dit in de kern van dit forum ligt.

De Troposcatter in europa was onderdeel van de European Troposcatter Army. (ET-A) met DCCCS tefelonie. Dit systeem werdt primair gebruikt voor het verzenden van permissie voor de PAL (permissive action links) die op de kernwapens zaten. Dit kon niet bij de howitzer munitie. Daarom zitten er kooien om de Munitie Igloos heen op veel foto's.
Ook een groot deel van het ET-A troposcatter netwerk is nog steeds geheim. Dus als iemand daar meer over kan vertellen hoor ik het graag.

Nogmaals, ik kom hier niet voor een discussie of ze er wel of niet hebben gelegen. Ik weet het al lang. Ik ben nu op zoek naar bewijs. Een stukje daarvan is het soort antennes en de radio frequenties/apperatuur die er bijhoorde. Ik kan dit dan wezetten tegen de gebruikte nucleare backup systemen. Dit vormt dan weer een klein stukje bewijs voor de aanwezigheid van kernwapens op de basis.
Helder, je hoeft niet al je research te delen hoor :) Gewoon dat je het wilt weten en er interesse voor hebt is al genoeg.

Wel grappig, het maakt mij niet uit of ze op Soesterberg hebben gelegen maar ik ben er dan eigenlijk weer van overtuigd dat dat niet zo is.

Om terug te komen op je troposcatter scatter daar weet ik niet zoveel van qua techniek maar wel ongeveer hoe het gebruikt werd.
Helaas voor jou heb ik dan slecht nieuws qua opzet in Soesterberg.

Normaal werd dit systeem opgezet om met meerdere basis hoppen te maken die verder dan de horizon ging 200 mijl was mogelijk en dat moest betrouwbaar zijn.
HF is dat niet genoeg. Kortom er werd inderdaad een netwerk opgezet.

't Harde en Havelte bv hadden zo'n toren staan en die was gericht op Bremerhaven (180 en 140 mijl afstand)
Deze torens zagen er als volgt uit: (ook open en rood/wit)
Wikilink Hoek van Holland: https://nl.wikipedia.org/wiki/Troposcat ... n_Holland)
Straalzender_Hoek_van_Holland.jpeg
Dit is volgens mij de enige die nog als monument in Nederland staat.
De torens in 't Harde en Havelte waren net zo alleen met 2 schotels onder elkaar en hoger. (bijnaam de Eifeltoren van 't Harde)
De openings hoek is ook bijna horizontaal.

De getoonde foto van jou lijkt hier niet op en heeft een openingshoek die wijst op satelliet communicatie en niet op het ET-A systeem.
Sterker het lijkt er op dat die foto ook niet in 1960 genomen is maar later gezien de helderheid enz.

De gebruikte schotels voor ET-A heb ik niet kunnen ontdekken op Soesterberg en dat was vast opgemerkt door anderen want je moest wel wat hoogte hebben hiervoor.
Zichtlijn iets omhoog en heel veel vermogen, meer dan 1 Kw. Dat moet opvallen stop je niet in een kleine antenne.
Ik kan er naast zitten maar ik denk dat je vwb dit systeem voor Soesterberg op een dood spoor zit.

Maar succes met je zoektocht ik ben wel benieuwd naar de uitkomst.

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Wat voor soort antennes zijn dit?

#32 Bericht door Frankyboy »

Nog even verder gezocht en inderdaad vliegbasis Volkel had er ook eentje:
https://nimh-beeldbank.defensie.nl/foto ... 5fda6d3851

Defensie plaatst het zelf nu ook.

Kortom deze masten stonden dus op 4 plaatsen:
't Harde, Havelte en vliegbasis Volkel.
Degene in Hoek van Holland werd gebruikt als tussenstation tussen Duitsland en Engeland

Dit systeem werd inderdaad toegeschreven aan de Amerikanen die de opslag van nucleair wapens verzorgden en bewaakten. (aanname maar die lijkt wel onderbouwd en terecht)
Het stond dus niet in Soesterberg. Dit systeem was dus niet actief in Soesterberg.
Ik denk dat die conclusie nu wel bewezen is.

Cornelisvr
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 jun 2020, 08:27

Re: Wat voor soort antennes zijn dit?

#33 Bericht door Cornelisvr »

Meer over tropo en over de sites.
Sites in Nederland missen trouwens.
http://www.usarmygermany.com/Sont.htm?h ... FE%201.htm

Deze vindt ik persoonlijk het meest interessant.
https://www.usarmygermany.com/Sont.htm? ... -ECCCS.htm

Maar blijf even on topic. Wat voor antennes zijn het?

Plaats reactie