Nu we al weer een tijdje opgehokt zitten, heeft de XYL het idee opgevat om eens flink de bezem door het huishouden te halen ( figuurlijk dan ) en op te gaan ruimen,
te meer daar we binnen niet onafzienbare tijd gaan verhuizen van een QTH van 115 m2 naar eentje van 90 m2.
Dus even rigoreus opruimen, en weg gooien.....
Wat nu ook ter sprake komt zijn de drie verhuisdozen vol foto albums van de afgelopen veertig, vijftig jaar, welke nu in de container terecht lijken te komen.
Volgens haar hebben we er de laatste tien, vijftien jaar niet meer naar gekeken, dus weg ermee.
Als rechtgeaard zendamateur heb ik sowieso nogal eens problemen, zodra het op weg gooien aankomt, maar dit vind ik toch wel zonde.
Nu vraag ik me af, ( en professor Google kan me niet aan het antwoord helpen, helaas )
Bestaat er in Nederland een "Algemeen Historisch Museum" waar dit soort zaken bewaard worden voor het nageslacht ?
Ik kan me voorstellen, dat het op dit moment nog niet zo heel erg interessant is, maar als het over zo'n honderd of tweehonderd jaar nog eens uit een
museumarchief te voorschijn komt, dan levert het een leuk beeld op, hoe de gewone burgerij in 1960 t/m 1990 leefde.
Bovendien, je ziet nu al, dat er nagenoeg geen fysieke foto's meer gemaakt worden, dus over twintig jaar weet niemand meer wat een fototoestel is.
Stel je voor, dat we een paar verhuisdozen met foto albums zouden hebben met het leven in de 16e of 17e eeuw, dat zou toch leuk zijn ?
Nu heb je alleen maar een paar oude meesters, welke in het Rijksmuseum hangen, om te zien hoe het vroeger was.
Wat vinden jullie ervan, zou er nog een museum(pje) of een verzamelaar zijn, die dit ( gratis ) wil hebben ?
NB. Ook thuis bezorgen is mogelijk..... ( ook gratis )
Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
73, René, PA0AA, ( voorheen PA0RNI ).