Huisdieren in de shack.

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
TheoP
Roepletters: PE1OPQ

Re: Huisdieren in de shack.

#286 Bericht door TheoP »

Ja dat zijn ze ook geworden, onderdeel van het gezin.
En daarom treuren wij mensen ook zo om het verlies van onze dieren.

Theo

Imre_b
Roepletters: PD2I
Contacteer:

#287 Bericht door Imre_b »

Afbeelding

Dit is "Seven" (of five)
We hebben vier van die poezeltjes:
Rocky (belboa)
Jacky (The ripper)
Faith (Een heks)

Niets tegen honden hoor, maar vraag me al een tijdje af waarom ik in youtube filmpjes mbt zendamateur,
vrijwel altijd een kat door het beeld zie lopen?

Niet dat het uit maakt wat ik doe, de aandacht gaat altijd naar wat ik in mijn handen heb.

Als ik bezig ben is er altijd één die mijn microfoon moet knuffelen:)

Imre
Imre,

PD2I

PH2LB
Roepletters: PH2LB
Contacteer:

#288 Bericht door PH2LB »

Helaas geen plaatje te zien. :(
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

TheoP
Roepletters: PE1OPQ

#289 Bericht door TheoP »

Het bestaat niet meer zie ik staan.

Theo

PA0ETE
Roepletters: PA0ETE
Contacteer:

#290 Bericht door PA0ETE »

Milo had gisteren weer zes van mijn stokbroden te grazen genomen. Het zijn van die vacuum verpakte. Deze lagen achter slot en grendel, maar voor deze lockpicking kater geen probleem.

Inmiddels heeft hij er in een paar weken tijd twintig van aangevreten. Hij ritst van de afbakstokbroden de verpakking open. Neemt er een paar happen uit en gaat dan naar de volgende.

Ja en dit verhaal gaat wel degelijk over de shack, want dat is waar ik nu de stokbroden bewaar. Geen van mijn katten mag daar zonder mij als bewaker erbij komen, dit nadat een eerdere kat alle bekabeling achter de apparatuur, precies waar ze de connector uit komen had doorgebeten :)

De shack heeft niet alleen een deurslot, maar ik plak de boel als ik wegga voor de zekerheid ook af met ducktape. Als ik thuis kom zit dat vol met gaten van de kattentandjes :)

Zus Luna kijkt gewoonlijk bewonderend toe hoe haar broer dit soort stuntjes uithaalt, maar de rollen zijn ook wel eens omgedraaid. Luna die wat kleiner is kan veel makkelijker op het zadel van mijn vouwfiets blijven zitten, waar ze makkelijk bij het slot van de shack kan komen. Milo helpt haar daarbij naar boven, en blijft toekijken of hij haar niet moet opvangen als ze eraf zou kukelen.
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

DO4AW

#291 Bericht door DO4AW »

Niet opgevoede katten ?? of Pure verveling als ze de hele dag alleen zijn ???

PE1PQX
Roepletters: PE1PQX
Contacteer:

#292 Bericht door PE1PQX »

Katten hebben een baas, honden personeel.

katten kun je heel beperkt opvoeden :lol:

Maar goed, hier gaat het erg goed met Nala (de Ragdoll van nu 7 maanden jong)
Heb er op mijn website een blogje er over geschreven: https://www.pe1pqx.eu/home/bloggen/nala
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

"We went to the moon 9 times. You're going to fake something, do it once and shut up." - Charlie Duke

PA0ETE
Contacteer:

#293 Bericht door PA0ETE »

DO4AW schreef: 25 mar 2025, 16:42 Niet opgevoede katten ?? of Pure verveling als ze de hele dag alleen zijn ???
Ik werk thuis, dus dat kan het niet zijn :)

PA0ETE
Contacteer:

#294 Bericht door PA0ETE »

Ik heb ruim een uur geleden een item gemaakt voor Radio TPOT, en daar zaten ze een voor een luidkeels door de uitzending heen te tetteren. Toen ik de één in de keuken had opgesloten, kwam de ander het afmaken :)

Ik heb er maar een item van gemaait in de uitzending, als blooper.

PA0ETE
Contacteer:

#295 Bericht door PA0ETE »

Oh ja, broer en zus kat zijn nog geen 10 maanden oud :) Op die leeftijd zijn het nog onopgevoede hooligans natuurlijk :)

PE1PQX
Contacteer:

#296 Bericht door PE1PQX »

PA0ETE schreef: 25 mar 2025, 19:44 Oh ja, broer en zus kat zijn nog geen 10 maanden oud :) Op die leeftijd zijn het nog onopgevoede hooligans natuurlijk :)
De enige juiste benaming: Onopgevoede Hooligans... Dat 7 maanden jonge ding hier gedraagt zich hier net zo.
Saillant detail: Rag-dolls schijnen door te groeien tot ze een jaar of 3-4 zijn, dus die 'kleine hooligan' dat hier nu loopt kon nog wel een flinke dame gaan worden :lol: (zou nu niet anders willen)

Nu ff zoeken naar een Ritalin variant, Nala gaat 'as I write' als een malle hier nu de tent door....

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"

"We went to the moon 9 times. You're going to fake something, do it once and shut up." - Charlie Duke

PA0ETE
Contacteer:

#297 Bericht door PA0ETE »

Milo is al echt heen heel forse kat. Nog niet zoals mijn vorige kat Martine (die ooit met wat overgewicht ruim 10,5 kg woog, normaal gewicht 8 tot 9 kg). Martine was half maine coon. Er was hier een keer een monteur voor onderhoud aan mijn verwarming en die vertelde honderrduit dat hij ook katten had gehad, en zelfs een tijdje nestjes had gefokt voor de verkoop. Ik dacht, dan pak ik Martine even op mijn arm (die had ik in de keuken opgesloten). Hij schrok vervolgens enorm en zei "ik wist niet dat er zulke grote huiskatten bestonden" :)

Martine is zo geweest als deze twee nu tot ze bijna 7 jaar oud was. Toen was ze pas uitgeraasd. Als ze de kans kreeg om in mijn kantoor te komen, waar ook mijn shack is, dan was zij het die alle kabels meteen achter de connectors doorbeet. En dat presteerde ze in een heel korte tijd. En ik heb daardoor dus meerdere keren een deadline voor mijn werk gemist omdat ik geen van de PC's meer kon gebruiken.

Martine accepteerde in die tijd ook niet dat ik zei dat ik iets dat ze deed niet goed vond. En dus had ik haar een keer 's avonds de wacht aan gezegd. De volgende ochtend stond ik onder de douche met koud water. Dus ik bij de verwarmingsketel kijken, en jawel, daar hingen allemaal van die gekleurde spaghettislierten onderuit. Bij de duizenden van deze ketels die er gemaakt waren, zei de fabrikant, was het nog nooit voorgekomen dat de gehele kabelboom opnieuw moest worden gemaakt en vervangen. Nu wel. De gehele ketel moest daarvoor uit elkaar, en het duurde twee maanden voordat het eindelijk klaar was. Gelukkig was het incident in juli. Twee maanden lang alleen met koud kunnen douchen, en de waterkoker gebruiken voor de afwas. Schade: tegen de 800 euro...

N.b. Je zult dat wel niet letterlijk bedoelen, maar mensenmedicijnen zijn vaak niet goed of zelfs heel slecht voor dieren, zelfs gewone pijnstillers. Dat is omdat hun spijsvertering anders is dan bij mensen, en ze bepaalde stoffen met voor ons een halfwaardetijd van een paar uur niet afbreken en er dan lang mee rondlopen. Dat kan de organen beschadigen tot heel ernstig toe.

PA0ETE
Contacteer:

#298 Bericht door PA0ETE »

Amateurspullen waren ook een geliefd doelwit. Ik had een keer een experimentele antenne gemaakt met toch redeljk stevig materiaal (messing lasdraad van 3 mm).

Ik dacht, ik leg hem op de overloop bovenop de waslijnen die daar hangen. Op mijn wasrekken daar trok ze geregeld alle knijpers van het wasgoed, vond ik de natte was uren later op mijn trap, onder de kattenharen van Martine, want die haarde altijd fors uit en had bovenop de stapel liggen slapen. Maar op de waslijnen die hoog, zoń twee decimeter onder het plafond hingen had ik haar nooit gezien. Een paar uur later vond ik de antenne in kleine stukjes van 10 of 15 cm op de grond. Ze heeft alles bij elkaar ook zeker voor 700 of 800 euro coaxkabels kapotgebeten.

Voor de lichtnetsnoeren heb ik, ondanks dat ze daar gewoonlijk wijselijk uit de buurt bleef van dat flexibele PVC-pijp op rol gekocht. Na een paar van deze incidenten heb ik een dun formaat regenpijp gepakt, en nog steeds gaan alle coaxen nu door die regenpijp, buiten het bereik van speelse viervoeters :)

PE1PQX
Contacteer:

#299 Bericht door PE1PQX »

PA0ETE schreef: 26 mar 2025, 00:31
N.b. Je zult dat wel niet letterlijk bedoelen, maar mensenmedicijnen zijn vaak niet goed of zelfs heel slecht voor dieren, zelfs gewone pijnstillers. Dat is omdat hun spijsvertering anders is dan bij mensen, en ze bepaalde stoffen met voor ons een halfwaardetijd van een paar uur niet afbreken en er dan lang mee rondlopen. Dat kan de organen beschadigen tot heel ernstig toe.
Uiteraard niet letterlijk bedoeld, maar met een dikke knipoog. ADHD wordt ook wel "Alle Dagen Heel Druk" genoemd, met diezelfde knipoog.
Omdat Nala een jong beestje is weet je gewoon dat die hun energie dagelijks kwijt moeten. En dat gebeurt dus ook dagelijks.

Onze katten krijgen geen medicatie om de simpele reden dat ze het gewoon niet nodig hebben. Katten moeten katten kunnen zijn en geen zombies.

PE1PQX
Contacteer:

#300 Bericht door PE1PQX »

Ondertussen gaat het hier erg goed met Nala, anderhalve week terug heeft ze een aantal uurtjes bij de dierenarts gebivakkeerd omdat de gesteriliseerd moest worden. Ze heeft n.l. haar eerste 'hitsige bui' (krols) inmiddels gehad en wij willen gewoon geen kittens.
Nala.jpeg
Nu moet ik op zoek naar een dekentje/kussentje zodat ze daar op die plek heerlijk kan relaxen en mijn activiteiten kan beoordelen (en evt. corrigeren)
Reden van het rode rompertje is dat ze obsessief aan haar wondje van de sterilisatie blijft likken, omdat de oplosbare hechtingen mogelijk haar iets irriteren.
Hier heeft Nala overigens totaal geen hinder van, doet alles wat ze wil en kan doen.

Ze wordt steeds meer 'mijn poessie' zoals mijn vrouw dat zegt, ik kan hier enorm van genieten. Ik wordt heel vaak door Nala opgezocht en dan eist ze de volledige aandacht op (zie foto), en dan MOET de radio-hobby wijken. :lol:
Ze is een waardige opvolger van Luna die afgelopen september de regenboog is over gegaan.

Plaats reactie