Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
PA0HOP
Berichten: 315
Lid geworden op: 04 feb 2010, 17:12
Roepletters: PA0HOP

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#196 Bericht door PA0HOP »

64-2
Basisopleiding Venlo/Blerick (slapen op stro)
Vervolgopleiding Ernst Kasimir kazerne in Roermond gedurende 3 maanden (slapen op stro)
Terug naar Blerick voor vrachtwagen rijopleiding. Na drie weken rijbewijs.
Daarna 13 maanden 299 Squadron op de Kop van Deelen (slapen onder hagelwitte lakens; het leek wel een hotel....).

pe1nil-cor
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 jan 2020, 18:20
Roepletters: pe1nil

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#197 Bericht door pe1nil-cor »

Das ook toevallig.

Ben van lichting 1970 ook ik heb in Blerick landmacht mijn groot rijbewijs gehaald daarna naar brandweer opleidingen luchtmacht Arnhem LETS daarna werkzaam brandweer op vliegbasis Deelen en in gedeeld bij het 299 Squadron.

Zat in ploegen dienst luchthaven brandweer als 299 op oefening ging dan moesten er twee brandweer mensen
met een brandweer voertuig mee.
Heb daar een jaar dienst gedraaid daarna overgestapt naar de luchtmacht brandweer waar ik 38 jaar heb gewerkt.

73 Cor
PE1NIL
Bijlagen
WhatsApp Image 2023-04-19 at 13.22.35.jpg

PA0VRA
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 apr 2009, 13:18
Roepletters: PA0VRA
Locatie: Nieuwegein

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#198 Bericht door PA0VRA »

Nu kan ik, Eddy PA0VRA, eigenlijk niet achterblijven. Net als Hans PA0HOP opgekomen in Blerick ( 64-2 ) daarna Roermond opleiding radiotelefonist. Ging naar vliegbasis Ypenburg bij GPLV 300 squadron. Bij gebrek aan chauffeurs de rijopleiding gedaan in Nunspeet. De laatste maanden werd ik nog overgeplaatst naar vliegbasis Deelen bij GPLV 299 squadron. Daar ontmoette ik Hans en ben eigenlijk door hem zendamateur geworden. Leuke tijd gehad, vooral de oefeningen in Leopoldsburg en Fliegerhorst Fassberg.
73 Eddy PA0VRA

PA3FBO
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2014, 22:36
Roepletters: PA3FBO

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#199 Bericht door PA3FBO »

82-1
Eerst de Beekman in Ede, (woensdag?) 's avonds lopen naar de Stevin, naar de shack van PI1VKL
Afbeelding
Later rijopleiding in Grave.
Paraat in het Bungalowpark Garderen.
Als Centralist/Chauffeur op een 3 tonner.
Ik met groot verlof, 3 dagen later de club naar DL.
Later nog 2x op herhaling geweest in Crailo, Korps Militaire Colonnes, veel niks doen en een beetje rondrijden op "Brandweer" burger 6 tonners.

PA3DAF
Berichten: 29
Lid geworden op: 26 nov 2012, 19:35
Roepletters: PA3DAF

Re: Wie heeft er allemaal in dienst gezeten?

#200 Bericht door PA3DAF »

85-5, 6 maanden opleiding Elias Beekman/ Simon Stevin in Ede voor radiotelefonist, telexist en telegrafist (omdat ik mijn A machtiging al op zak had kon ik mooi mijn cw snelheid verbeteren). 7 maanden 107 Radio Compagnie, Generaal Majoor Kootkazerne Garderen, toen weer een maandje terug naar Ede voor opleiding voor mijn vrijwillige bijdrage aan de MFO vredesmacht in het zuiden van de Sinaï (Sharm el Sheikh). Daar heb ik van november 1986 tot mei 1987 op het ComCen gezeten waar een ITT MSR8000 HF transceiver stond met daaronder een 1KW solid state:

Afbeelding

Ik kon daar tijdens nachtdiensten echt niet vanaf blijven :D
Erwin, PA3DAF

Plaats reactie