Arrl 10m contest

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Arrl 10m contest

#1 Bericht door pa4o »

Iemand nog meegedaan aan de Arrl 10m contest?

Ik heb wel wat meegedaan en vond de propagatie zaterdag een stuk beter dan zondag. Helaas moest ik zaterdag middag om 4uur stoppen doordat ik weg moest. Ik heb me verder prima vermaakt, ik deed mee in Low power en deed alleen cw.

Peter PA4O

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Arrl 10m contest

#2 Bericht door PC8M »

Ik heb meegedaan als phone operator bij PI4CC. Een hele relaxte contest en het was ontzettend gezellig in de bunker! Condities waren erg interessant. Eerst verbinding die ik maakte was met VK op de zaterdagochtend. In de middag een enorme pile-up uit de USA gewerkt voor een paar uur. Sommige signalen waren keihard en andere net boven de ruisvloer. Rond 18.00 was de band dan ook wel weer gesloten voor ons. Zondag zijn er ook weer flink veel verbindingen gemaakt door andere operators in phone en cw. In totaal 362,964 punten. 812 QSO en 174 multipliers gewerkt.

Op naar de volgende contest! :)

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Arrl 10m contest

#3 Bericht door pa4o »

@PC8M,
Mooie uitslag hebben jullie. Niks mis mee.

Hier is mijn score.

Peter PA4O
Bijlagen
arrl10m-summery.jpg
arrl10m-wereld.jpg

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Arrl 10m contest

#4 Bericht door PD2R »

Prachtige contest maar helaas, de hobby staat hier op een uitzonderlijk laag pitje. In 2011 voor laatst mee gedaan vanaf het station van PI4DX als Single Op Phone Only. Toen waren de condities zo goed dat ik op bepaalde momenten een fractie van mijn eigen call terug hoorde. Multipath echo’s waren er ook genoeg waardoor het soms gewoon erg moeilijk was om stations die op zich hard genoeg waren, toch goed te nemen.
Het record staat nog steeds maar als de condities deze cyclus net zo goed of zelfs beter worden, dan moet dat record te breken zijn want ik weet dat ik het hier en daar heb laten liggen.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
pf5x
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 sep 2010, 22:45
Roepletters: PF5X
Locatie: Cuijk, JO21wr
Contacteer:

Re: Arrl 10m contest

#5 Bericht door pf5x »

Ja, was een leuke contest. De condities waren zaterdag idd duidelijk beter dan zondag. Gemiddeld vond ik het sowieso wat tegenvallen want afgaande op de SFI en SN had ik er iets meer van verwacht. Maar niet geklaagd want het was oneindig veel beter dan vorig jaar.
Ik heb een korte blog over de contest hier: https://pf5x.wordpress.com/
Enno, PF5X

Elecraft K3, Icom IC-7100/7300, wire vert. (30/40m), inv. L 80m (base loaded for 160m), Mosley MB-32WA (10-20m), Begali Signature/Bencher/Palm Radio paddles. Also PF44F for WWFF/PAFF activities. CWops #2531, NTC #40.

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Arrl 10m contest

#6 Bericht door pa4o »

De raw scores staan ook op de website.

https://contests.arrl.org/rawscores.php

Peter

PC8M
Berichten: 224
Lid geworden op: 11 mar 2008, 20:52
Roepletters: PC8M
Locatie: Rotterdam

Re: Arrl 10m contest

#7 Bericht door PC8M »

pa4o schreef: 12 dec 2022, 12:26 @PC8M,
Mooie uitslag hebben jullie. Niks mis mee.

Hier is mijn score.

Peter PA4O
Mooie score! Het loont zeker om alleen CW te doen tijdens deze contest aangezien dat meer punten oplevert per QSO.

Leuk om te lezen dat iedereen het naar z'n zin heeft gehad. De 10m band is echt een gave band. Een paar keer ook flinke echo's gehoord van mijzelf en soms zo erg dat ik een QSO met een bepaald station niet kon afronden :)

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Arrl 10m contest

#8 Bericht door PA2REH »

Snelheid dan drastisch omlaag brengen (of het vermogen verlagen, wil ook wel eens helpen hihi)
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Plaats reactie