CQWPX CW

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

CQWPX CW

#1 Bericht door pa4o »

Gaan er nog mensen meedoen aan de CQWPX CW contest komende weekend?
Ik ga in ieder geval wel een aantal uurtjes meedoen.

Peter

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: CQWPX CW

#2 Bericht door PA9CW »

Peter,

het is de bedoeling om mee te doen met de speciale call, PC75FREE. Die is goed voor wat extra punten, wat betreft de prefix.
Het zijn tevens de laatste twee dagen dat ik de call mag gebruiken. Dus nog even wat QSO's maken. En het is altijd een leuke en drukke contest.
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: CQWPX CW

#3 Bericht door PA3DAT »

Ik doe ook wel wat uurtjes mee! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: CQWPX CW

#4 Bericht door pa4o »

Ik zal de livescore op http://cqcontest.net/view/readscore.php in de gaten houden.. :-)
Hoop mijn score van vorig jaar te evenaren. Hoop ook dat de 10 en de 15m open is..

Peter

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: CQWPX CW

#5 Bericht door PA2RU »

10 doet het de laatste dagen best goed...veel ES / short skip ;)
Ik had het plan om ook mee te doen..
73 René PA2RU

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: CQWPX CW

#6 Bericht door pa4o »

Kun je mooi een aantal multies werken dan Rene.

Peter

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: CQWPX CW

#7 Bericht door PD2R »

Wino PA0ABM, Richard PA0RRS en de ondergetekende doen mee met PF6W vanaf het QTH van Wino. Richard start in de nacht, in de ochtend neemt Wino en het over en dan iets later in de ochtend mag ik het stokje over nemen. Daarna zien we wel hoe het loopt. Ik heb er wel zin en de call klinkt wel lekker in CW. De laatste contest was de PACC dus ik heb er wel weer zin in!
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: CQWPX CW

#8 Bericht door pa4o »

Mooie call om mee te doen in de wpx contest Maarten. Kom je misschien wel tegen op de 80m. Heb hier geen 160m tot mijn beschikking..

Peter

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: CQWPX CW

#9 Bericht door PD2R »

Ik zal denk ik niet veel op 80 te vinden zal zijn Peter want Richard en Wino doen de avond, nacht en vroege morgen. Maar wie weet treffen we elkaar. Veel plezier!
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: CQWPX CW

#10 Bericht door PA2RU »

Ik heb 400 qso's gelogd , en een half uur voor het einde gestopt ;)
Ruim 160k punten bruto...en de conditie's op 10 en 15 waren best wel goed..zo goed dat die banden laat in de avond nog open waren ;)
Zaterdag niet meegedaan ivm aanschaf van een auto die de oldtimer vervangt...
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: CQWPX CW

#11 Bericht door PD2R »

Zo maar even een paar uurtjes meegedaan tussen 10:30u en 14:00u en zo’n 250 Q’s in het log van PF6W gezet. In de middag heerlijk op het terras onder het genot van een enkele koude pilsjes weer gezellig bijgepraat met Wino en Richard, dat was namelijk al weer veel te lang geleden. In dit geval waren de sociale contacten even belangrijker dan contest contacten :wink:

De banden waren zover ik kon beoordelen prima! Erg fijn dat 15 en 10 weer open waren. Het is dat Wino op zondag avond niet thuis was want anders was ik nadat ik de kinderen naar bed had gebracht, nog even naar Huijbergen gereden om nog een paar uurtjes mee te doen.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: CQWPX CW

#12 Bericht door PA2REH »

Zo, het zit er weer op. Gefeliciteerd allemaal met de scores. Altijd leuk de verslagen te lezen (geldt ook voor de soapboxes).

Aanvankelijk wilde ik op 10m aan de gang maar al snel (na 7Q's) naar 15m gegaan en daar ook verder de hele contest blijven hangen. Ruim 600 Q' s. Nu maar hopen niet teveel foutjes in de volgnummers te hebben gemaakt, want het was soms net aan. In die zin mis ik de harde signalen zoals ik ze met PI4CC vrijwel altijd wel hoor. Nadeeltje daar (nou niet echt hoor) is dat je soms je eigen ping de wereld rond hoort zodra je stopt met seinen. Antenne's op de goede hoogte doen er wel toe, da's een feit. Verschilletje met thuis hihi.

De condities waren interessant. Niet te vergelijken met de jaren terug, maar toch... er was genoeg om te blijven hangen op 15m. Veel EU en net daaromheen, en soms zelfs echt dichtbij (ON, F, DL, OZ en G) met goede signalen. PA was een ander verhaal. Slechts 6x in het log en signaalsterkte was dan net aan. Maar DX lukte soms ook prima. Zaterdag namiddag beetje Zuid Amerika, maar slechts 1x USA. Zondagmiddag een aantal USA en Canada. Wel weer vroeger dan je zou verwachten. Later op de avond dan opeens weer Russen (waar het dan al nacht is).

Dat de condities grillig waren blijkt wel. Uit het niets E21 (Thailand), maar die was ook zo weer weg. ZS idem. VU en BY gehoord, maar die waren of doof of zaten met zo veel power dat 100W met een dipooltje gewoon te weinig is. Enfin, heb me vermaakt al was ik het zondagavond wel echt zat hihi
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: CQWPX CW

#13 Bericht door pa4o »

Ook hier wat meegedaan aan de contest. Liep wel lekker en mooi dat de 10m zo goed open was, vond dat de 10m een stuk beter open was dan de 15m. Ik had mijn score van vorig jaar uitgeprint en die voor mij gehangen. Vond dat ik minstens die score moest halen. In het begin ging het redelijk maar later vond ik het wat inzakken. Leuke run gehad op de 20m avond met NA en wat ZA erbij.
Uiteindelijk mijn eindscore qua qso's en punten goed kunnen verbeteren ten opzichte van 2019.

Peter
Bijlagen
101149947_2644364985852722_2320195540081442816_n.png

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: CQWPX CW

#14 Bericht door PD2R »

Dat is wel meer dan zomaar “wat meegedaan”, dat is gewoon een hele nette score! Ik ben begonnen op 15 met runnen en dat ging wel aardig. Toen dat terug liep ben ik naar 10 gegaan. Op 10 wil het echter niet zo goed lukken. Ik probeerde ook weer te runnen maar de AL-811 liet het afweten. Ik kreeg er geen vermogen uit op die band en dus heb ik barefoot gewerkt. Het lukte niet echt om een goede run te krijgen en Search and Pounce is niet echt mijn ding. Daarna wat gegeten en toen naar 20 gegaan. Daar leverde de amp netjes 350W en dat scheelt toch wel als je probeert te runnen. Toen dat weer een beetje terugliep hield ik het voor gezien. Had zondagavond nog even willen “Yanken tanken” maar helaas was Wino niet thuis.

Al zou ik het station er voor hebben, ik geloof dat ik mij er niet meer toe kan zetten om nog zo fanatiek mee te doen aan een 48 uurs contest. Bovendien heb ik er ook de tijd niet meer voor :mrgreen:

In die paar uurtjes die ik heb meegedaan heb ik je wel een aantal keer in het cluster voorbij zien komen.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: CQWPX CW

#15 Bericht door PA9CW »

Ja, het was weer een geslaagde contest. Ik heb deze keer niet met QRP gewerkt, omdat ik de call PC75FREE gebruikte. En ik wilde de "chasers" de gelegenheid geven om deze call nog even op de valreep te werken. De call was namelijk nog maar tot en met 31 mei geldig.
In totaal 801 QSO's gemaakt. Alleen maar runnen, vanwege het hogere vermogen, t.o.v. het gebruikelijke QRP. Met QRP kan je beter afwisselen met Runnen en S&P-en. (Vreemde werkwoorden) Maar deze keer alleen maar Runnen.
Op alle banden was voldoende aanbod. Op alle banden > 100 QSO's gemaakt. Leuk dat de hogere banden ook weer eens open waren. Op 160 meter slechts een handjevol gewerkt, maar dat komt meer door de antenne. Maar wel prima voor de prefixen.
Op 80 meter kreeg ik opeens een pile-up. Ik merkte dat er veel dupes tussen zaten. Toen ik op het Cluster keek, zag ik dat iemand PC75FRI gespot had. Dus daardoor kreeg ik erg veel dupes.

Al met al erg tevreden.

PS Peter blijft toch wel erg bescheiden, met zijn woorden. "ik heb ook wat even meegedaan". Ongelooflijk wat een score. Maar dat zal wel een combinatie antenne/power zijn. Maar petje af, hoor!
Bijlagen
CQWWWPX-5.png
CQWWWPX-4.png
CQWWWPX-3.png
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Plaats reactie