PACC 2025
- PE4BAS
- Roepletters: PE4BAS
- Contacteer:
Re: PACC 2025
Weer genoten van de contest. Probeer altijd de score van het jaar ervoor te verbeteren. Dit jaar weer gelukt. Een verslag is hier te lezen:
https://pe4bas.blogspot.com/2025/02/pac ... eview.html
Iedereen bedankt voor de QSO's. Tot volgend jaar.
https://pe4bas.blogspot.com/2025/02/pac ... eview.html
Iedereen bedankt voor de QSO's. Tot volgend jaar.
Dupes gewoon altijd werken. Ten eerste is dat sneller dan uitleggen dat je iemand al gewerkt hebt. Ten tweede, de kans is groot dat er bij het eerder gemaakte QSO iets mis is gegaan. Of het tegenstation heeft iets verkeerds gelogd of jij hebt een foutje gemaakt. Hoe dan ook, de kans is aanwezig dat het eerste QSO afgekeurd wordt en je daar geen punten voor ontvangt. Wanneer je iemand voor de tweede keer werkt en dat QSO klopt wel, dan krijg je daar in ieder geval wel punten voor.
Krijg je nu heel veel dupes achter elkaar dan moet dat wel een trigger zijn om eens goed te kijken wat er aan de hand kan zijn. Dat kan van alles zijn:
- Foutieve spot op cluster: nieuwe spot plaatsen (self spotting is sinds dit jaar toegestaan in de PACC)
- Mogelijk zit er een andere station op dezelfde QRG en wordt dat station aangeroepen en niet jij: Ga QSY.
- Call komt niet goed over bij tegenstation. Mogelijk spreek of sein je niet duidelijk. Misschien valt er door lag een letter of teken weg bij de voice of CW keyer: Spreek of sein duidelijk en controleer je voorgeprogrammeerde voice of CW berichten.
Resumé, dupes dus gewoon werken of als het tegenstation aangeeft dat jij een dupe bent, hem/haar motiveren om je alsnog te werken.
73, Maarten PD2R/OV2T
TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R
Inderdaad jammer dat daar geen onderscheid in gemaakt kan worden. Voor de multi-op categorieën maakt het echter niet uit, dat zijn alleen PA stations.
Hopelijk worden de raw scores alsnog gepubliceerd op de PACC site. Is in het verleden volgens mij altijd het geval geweest.
Los daarvan, zoals ik al in de comments op 3830 schreef, kudos voor jullie prestatie in de M/S klasse. Knap gedaan met twee operators.
73, Maarten PD2R/OV2T
- pa3met
- Roepletters: PA3MET
- Contacteer:
helder, thanks!
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100
- PE4BAS
- Roepletters: PE4BAS
- Contacteer:
In principe heb je gelijk. Maar dan moet het niet zo gek gaan als mij is overkomen tijdens de CQWW. Op 80m werd ik keer op keer geroepen door dezelfde Duitser tijdens een pile-up. Dus ik werkte hem de eerste keer, daarna een aantal anderen....hij riep weer. Ach, ik werk hem een tweede keer een dupe maakt niet uit, er kan wat fout gegaan zijn. Ik werk weer een stuk of wat andere stations en warempel daar heb je die Duitser weer. Ik probeer hem te negeren maar zijn signaal is best hard. Ik werk hem voor de derde keer en hoop dat het nu over is.....mis. Na een tijdje roept hij weer. Tja, toen heb ik hem netjes uitgelegd dat hij al 3x in het log stond en dat ik het nu zat begon te worden. Meneer bracht daarna zijn excuses over en ik heb hem niet meer gehoord. Gekker kan het iet worden volgens mij...Dupes gewoon altijd werken. Ten eerste is dat sneller dan uitleggen dat je iemand al gewerkt hebt. Ten tweede, de kans is groot dat er bij het eerder gemaakte QSO iets mis is gegaan.
Uitzonderingen op de regel zijn er altijd Bas 

73, Maarten PD2R/OV2T
- elinek
- Roepletters: PH4E
- Contacteer:
191 verbindingen met compromis antennes:
10 meter 5 meter end fed
15 meter 7,5 meter end fed
20 meter mag. loop mfj
40 meter en 80 meter schroevendraaier antenne met 10 meter draad.
Maximaal 100 watt uit een Yaesu FT991a
Ik had het geluk dat er zeer weinig wind stond en mijn glasfiber mastje behoorlijk uit kon schuiven. Meeste verbindingen op 40 meter, daar ben ik zelf gaan roepen en kreeg er opeens 20 achter elkaar retour. Minste op 10 meter, dat wilde bijna niet.
10 meter 5 meter end fed
15 meter 7,5 meter end fed
20 meter mag. loop mfj
40 meter en 80 meter schroevendraaier antenne met 10 meter draad.
Maximaal 100 watt uit een Yaesu FT991a
Ik had het geluk dat er zeer weinig wind stond en mijn glasfiber mastje behoorlijk uit kon schuiven. Meeste verbindingen op 40 meter, daar ben ik zelf gaan roepen en kreeg er opeens 20 achter elkaar retour. Minste op 10 meter, dat wilde bijna niet.
https://www.elinek.nl (de site met alles wat je al wist)
Voor t 2e jaar op rij deelgenomen met mn Franse call. De NL call ingeruild nu ik in F woon. Vorig jaar nog op een paar banden PA's gewerkt wat natuurlijk voor te korte afstand vanaf PA op hogere banden niet te doen is ( woon ca 650 lm vanaf het midden van PA )
Dus ben voor een score gegaan op 40m, en dan specifiek alleen ssb, want daar is t meeste aanbod te verwacjten. Het doel gezet op 300 QSO's...hoog inzetten, dan heb je iets om 'voor te gaan'.
Uiteindelijk 303qso's dus doel gehaald ( ok zonder dupes 285 ). Nu maar afwachten wat anderen in de klasse jebben gedaan.
73
Dennis F4VWK
Dus ben voor een score gegaan op 40m, en dan specifiek alleen ssb, want daar is t meeste aanbod te verwacjten. Het doel gezet op 300 QSO's...hoog inzetten, dan heb je iets om 'voor te gaan'.
Uiteindelijk 303qso's dus doel gehaald ( ok zonder dupes 285 ). Nu maar afwachten wat anderen in de klasse jebben gedaan.
73
Dennis F4VWK
De geclaimde scores staan nu ook op de website.
Peter
Peter
- PA0BAK
- Roepletters: PA0BAK
- Contacteer:
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.