Special call PF24KWF

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 379
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Special call PF24KWF

#1 Bericht door pc9t »

Op 25 april 2023 kreeg ik een bevestiging van wat ikzelf al vermoeden, de bevestiging van slokdarm/maagkanker, dan ziet je wereld er ineens heel anders uit.

Vragen als wat nu, kan ik nog genezen, kan ik nog opa worden, hoe moet mijn Xyl straks verder spoken door je hoofd. Er waren vooralsnog geen uitzaaiingen buiten een verdacht plekje op de alvleesklier wat men niet met zekerheid kan duiden als een tumor. Vele inwendige onderzoeken zonder resultaat heeft men het gelaten zoals het was, dan volgen er 23 bestralingen en 5 chemokuren in 4,5 week.

Dan blijkt dat de tumoren wel veel kleiner zijn geworden maar niet verdwenen, dus moest er een operatie plaatsvinden waarbij 75% van de maag en een deel van de slokdarm wordt verwijderd en de resterende maag aan het restant van de slokdarm wordt vastgezet.

En nu ruim 6 maanden verder blijkt er een vernauwing in de slokdarm te zitten op de plek waar alles aan elkaar is gezet, wat ze daar aan kunnen doen en wat voor risico’s eraan hangen weet ik nog niet.

Krijg nu immunotherapy in totaal 12 behandelingen, we zijn momenteel wel helemaal schoon, maar de angst laat je nooit meer los.

Ik heb al zoveel mensen in mijn omgeving meegemaakt die deze vreselijke ziekte hebben, sommige hebben het niet overleeft andere weer wel, maar ook die leven met een soort van tikkende tijdbom.

Dit alles heeft me op het idee gezet om deze special call te gaan doen, misschien dat ik mensen kan bewegen om donateur te worden van het KWF.

Maar waarom dit verhaal omdat deze ziekte natuurlijk wereldwijd voorkomt en eigenlijk eerst dmv extra giften via direct QSL te verzamelen en deze na een jaar te verzilveren en dan over te maken aan het KWF.

Ik wil hier geen enkel financieel voordeel van hebben. Ook al zou ik eerder komen te overlijden dan zorgt dat mijn Xyl dit alsnog afhandeld.

Zijn er ervaringen met deze soort van special call voor een goed doel. Of ben ik iets te positief in gesteld en zal dit niet gaan werken.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Icom IC9100 / Microham DXP / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1801
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Special call PF24KWF

#2 Bericht door PA9CW »

Zo, dat is niet zo’n mooi bericht. Ik wens je heel veel sterkte en hoop echt van harte dat je geneest van deze vreselijke ziekte. Ik weet wat het betekend. Héél veel sterkte.🍀

Mocht deze call ook in CW te werken zijn, zal ik mijn uiterste best doen.

🙏
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 379
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Special call PF24KWF

#3 Bericht door pc9t »

Helaas ben ik CW niet machtig, dus het zal SSB en FT4/8 en Rtty worden.

Ben wel aan het uit dokteren of ik met de Flex iets in CW kan doen dmv software.

Of misschien dat er meer operators hieraan mee willen doen die wel CW machtig zijn.

Ik sta overal voor open zelf start ik op 1 maart aanstaande.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Icom IC9100 / Microham DXP / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7118
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Special call PF24KWF

#4 Bericht door PE2AAB »

Hi Maurice,

Heftig bericht! We hebben elkaar onlangs nog even gewerkt tijdens de PACC dus die verbinding gaat geen probleem zijn. Uiteraard maak ik graag gebruik om je SES te werken als je in de lucht bent!

Met SES heb ik geen ervaring; met de ziekte des te meer helaas.

Sterkte in deze onzekere en intensieve tijd en hopelijk verbetering in het ziektebeeld! Ik hoop mijzelf in je log te mogen zetten als de mogelijkheid daar is.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Special call PF24KWF

#5 Bericht door PD2R »

Wat een nare berichten Maurice, ik hoop echt dat je nog lange tijd schoon mag blijven.

Voor wat betreft je activiteiten, ik denk zeker een mooi initiatief. Het KWF is natuurlijk een mooi fonds om te ondersteunen maar naar aanleiding van je bericht over waar je actief wilt gaan zijn, lijkt het erop dat je dat voornamelijk op HF wil gaan doen. Je signalen gaan dan al snel de hele wereld over dus wellicht is het een idee om een internationaal fonds te ondersteunen. Ik vermoed dat dat meer aanspreekt bij amateurs buiten ons kleine Nederland.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5133
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Special call PF24KWF

#6 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PD2R schreef: 18 feb 2024, 15:42 Wat een nare berichten Maurice, ik hoop echt dat je nog lange tijd schoon mag blijven.

Voor wat betreft je activiteiten, ik denk zeker een mooi initiatief. Het KWF is natuurlijk een mooi fonds om te ondersteunen maar naar aanleiding van je bericht over waar je actief wilt gaan zijn, lijkt het erop dat je dat voornamelijk op HF wil gaan doen. Je signalen gaan dan al snel de hele wereld over dus wellicht is het een idee om een internationaal fonds te ondersteunen. Ik vermoed dat dat meer aanspreekt bij amateurs buiten ons kleine Nederland.
Heel veel sterkte Maurice,

Ik sluit mij bij bovenstaande woorden aan. Probeer ook ergens op het Web uit te leggen waarom je deze call gaat gebruiken. Met de mode FT8/FT4 is daar geen ruimte voor.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 379
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Special call PF24KWF

#7 Bericht door pc9t »

Dank voor jullie inbreng zover, ga sowieso op Qrz.com de call aanmaken en het verhaal en het idee profileren desnoods een website aanmaken.

Zal ook kijken naar een internationaal fonds, of info opvragen bij KWF.

Ik weet dat er veel werk bij komt opzetten, en het is momenteel nog druk met sowieso 2x per week fysiotherapie en rust daarna om weer kracht op te doen.
Doordat ik geen grote hoeveelheden meer kan eten moet ik meerdere eetmomenten creëren op een dag en omdat ik nog veel dingen niet kan eten ten opzichte van wat ik wel kan eten en moet zorgen voor voldoende eiwitten is dit al bijna een dagtaak. Dus al met al licht er nog veel te doen.
En had ook graag misschien iets op 2 meter willen doen maar heb hiervoor niet veel voorhanden.

Het idee is misschien ook uit emotie ontstaan en ook om iets te willen bijdragen om toch iets te kunnen doen aan iets waar we niet willen bij stilstaan en het kan ons allemaal overkomen.

Had ook niet gedacht dat het mij zou overkomen, en helaas heeft het een impact op het gehele gezin.

Maar ik blijf openstaan voor meer tips en info. En we gaan verder met het vergaren van info.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Icom IC9100 / Microham DXP / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 379
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Special call PF24KWF

#8 Bericht door pc9t »

Inmiddels heb ik bij het KWF een actie aangemaakt zodat indien men wil geld rechtstreeks aan het KWF kan doneren, zodat men niet het idee kan krijgen dat het iets is om mezelf te verrijken.

Heb verder bij het KWF gevraagd of zij bekend zijn of er een internationaal kanker fonds bestaat waar je ook zoiets als een actie kan aanmaken.

Ook op qrz.com is al een pagina aangemaakt onder PF24KWF nu nog een facebook pagina aanmaken.

En kijken wat er nog meer is om deze actie aan te melden.

Nogmaals tips zijn uiteraard zeer welkom en als iemand zich geroepen voelt om aan deze actie mee te doen dan kan dat ook er is zelfs een teamvorm mogelijk bij het KWF.

Weet ook niet of er al eerder een soortgelijke actie/activatie is gedaan, en of daar resultaten van bekend zijn.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Icom IC9100 / Microham DXP / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 379
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Special call PF24KWF

#9 Bericht door pc9t »

Intussen zijn we zo nu en dan actief met de special call PF24KWF.

Ik heb LZ1JZ bereid gevonden om voor mijn actie 1000 qsl kaarten te doneren, mits er animo voor is

Nu wil ik dit via QSL direct met een bijdrage waarvan de opbrengst na aftrek van de verzendkosten ook weer naar de goede doelen gaan.

Ik kan dit ook via Clublog doen alleen heb ik hier geen kaas van gegeten, iets wat sowieso al moeilijk gaat bij mij :cry:

Wie heeft hier ervaring mee en kan me hier meer over vertellen. Niet dat ik met een hoop kosten kom te zitten, nogmaals het is om goede doelen te steunen en niet om er zelf een voordeel uit te halen.

Ik weet ook niet of er respons op gaat komen omdat ik eigenlijk wel wat vraag voor een qsl kaart, maar een postzegel kost al € 1,75 en een envelop ook ongeveer € 0,05 , dus zou er € 3,00 over blijven om te donderen per kaart, als ik € 5,00 per kaart direct zou vragen.

Zit ook nog te denken aan wie een donatie doet van € 3,00 via de actie pagina van KWF of Wereld Kanker Onderzoekfonds dat deze dan ook een QSL kaart krijgt toegestuurd dan zou er € 1,00 overblijven.

Weet nog niet hoe ik dit het beste kan doen en of dit iets is waarvoor mensen geld voor zouden betalen.

We betalen soms wel geld voor een qsl kaart van een special DXCC.

Het is wat steeds spontaan komt om niet dagelijks met de ziekte bezig te zijn, en zo iets positiefs aan het negatieve te kunnen doen.

Ik kan best wel tegen kritiek zolang die wel onderbouwd wordt. :D
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Icom IC9100 / Microham DXP / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

Plaats reactie