Wat betekend exchange bij een contest?

Alles over contesten.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elinek
Berichten: 142
Lid geworden op: 11 mei 2013, 14:56
Roepletters: PH4E
Locatie: Wormer
Contacteer:

Re: Wat betekend exchange bij een contest?

#16 Bericht door elinek »

PD2R schreef: 13 sep 2021, 19:47 Niet Europesche stations kunnen de eerder gemaakte QSO’s met Europesche stations, doorgeven aan Europesche stations die zij werken. Zijn mogen maximaal ....
prima uitleg, dank je wel.
https://www.amateurzender.nl (de site met alles wat je al wist)

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Wat betekend exchange bij een contest?

#17 Bericht door PA3DAT »

@Bas: ik doe wel mee maar ik antwoord ontkennend als men vraagt om QTC. :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

pa4o
Berichten: 797
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: Wat betekend exchange bij een contest?

#18 Bericht door pa4o »

Sebastiaan,

In de maand november is er de RTTY WAE dx contest. Dan is iedereen werkt iedereen, maar je kunt ook weer een hoop qtc's halen met stations buiten Europa te werken.

Peter

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Wat betekend exchange bij een contest?

#19 Bericht door PD2R »

Dank voor de complimenten, erg leuk om te horen dat mijn uitleg geholpen heeft. Die 10 jaar als full time brandweer instructeur en de tijd die ik werkzaam ben als part time instructeur bij de Veiligheidsregio Zeeland komen soms ook buiten de brandweer goed van pas :wink:

Bas, gewoon doen, na een paar keer dan gaat het als een trein. De eerste keer dat ik QTC ontving heb ik het tegen station gewoon gezegd dat het de eerste keer was met het verzoek daar rekening mee te houden.
Dat ging best aardig maar de tweede keer raakte ik toch van het padje. Het tegen station gaf bij de eerste QSO regel de tijd “13:06” maar bij de tweede QSO regel liet hij het uur weg en gaf enkel de minuten. Het duurde even voordat ik dat doorhad en dan breekt het zweet je al uit :mrgreen:
Het is een beetje hetzelfde als er in CW ineens iemand cut numbers in zijn exchange seint terwijl je daar niet op berekend bent. De eerste en de tweede keer overvalt het je maar de derde keer kijk je er niet keer van op.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Plaats reactie