Ik heb nu de montage van de 2.4GHz ANT connector (N-jack) zodanig aangepast dat de N connector-flens nu direct tegen de heat-spreader blok geschroefd zit. Dat is wat je normaal zo wil zien! Voorheen zat er de "losse" aluminium achterplaat tussen als op onderstaande foto = oude situatie.
Met wat huisvlijt is het "tussenschot" voor de N-jack flens weggehaald met het volgende resultaat:
Hopelijk draagt dit weer iets bij aan een stabiele werking van de PA. De nieuwe MMIC is nog niet geplaatst, eerst nog wat componenten meten er om heen. Zo is de gemeten ingangs-C naar pin 6: 6pF (12p + 12p in serie)
2.4GHz MMIC power amp MW7IC2725N
Re: 2.4GHz MMIC power amp MW7IC2725N
73 Ed PA1EW Loud-and-Clear...
Re: 2.4GHz MMIC power amp MW7IC2725N
iets wat ik me ook afvraag is waarom aan de antenne uitgangs-stripline een extra (vermoedelijke 1/4 lambda) stripline naar aarde zit. Het zou een beveiliging kunnen zijn tegen DC statische ladingen schade, direct aan de PA uitgang?
Maar dit lijkt eigenlijk overbodig daar er een scheidings-C'tje (1p8) in het RF uitgangspad zit zodat externe piekspanningen etc. de PA sowieso niet kunnen bereiken.
Een mogelijke "spurious" test kan zijn na eerst deze smalle strip-line even af te koppelen zodat de antenne-uitgang niet meer aan aarde ligt voor DC....
Maar dit lijkt eigenlijk overbodig daar er een scheidings-C'tje (1p8) in het RF uitgangspad zit zodat externe piekspanningen etc. de PA sowieso niet kunnen bereiken.
Een mogelijke "spurious" test kan zijn na eerst deze smalle strip-line even af te koppelen zodat de antenne-uitgang niet meer aan aarde ligt voor DC....
73 Ed PA1EW Loud-and-Clear...