Het is eindelijk gelukt. Nadat donderdag gedurende enkele uren een baken geactiveerd was, hetgeen zwak maar waarneembaar was, kwam vandaag Gopan, VO1/M0XUU on air met FT8. Er was een apart Watts app groepje met Newfoundland, en vrij snel hadden PA2V, PE1CMO en PA3FYM een verbinding gemaakt.
Komende dagen is Gopan nog actief en hopelijk is dit de voorbode dat er meet activiteit komt. Opmerking, Newfoundland ligt buiten de footprint van de satelliet.
Canada via QO100
-
- Roepletters: pe1cmo
- Contacteer:
Canada via QO100
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España
Ayamonte España
Re: Canada via QO100
Wat is zijn setup qua dish en vermogen?pe1cmo schreef: ↑11 mei 2024, 17:04 Het is eindelijk gelukt. Nadat donderdag gedurende enkele uren een baken geactiveerd was, hetgeen zwak maar waarneembaar was, kwam vandaag Gopan, VO1/M0XUU on air met FT8. Er was een apart Watts app groepje met Newfoundland, en vrij snel hadden PA2V, PE1CMO en PA3FYM een verbinding gemaakt.
Komende dagen is Gopan nog actief en hopelijk is dit de voorbode dat er meet activiteit komt. Opmerking, Newfoundland ligt buiten de footprint van de satelliet.
Civilisations are inevitably crushed by the weight of nobheads shortly after inventing the internet
You take the red pill (Ham license), you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes
You take the red pill (Ham license), you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit hole goes
Fantastisch! Hopelijk nog wat meer tropo-lift in Newfoundland en wellicht dat het dan in CW ook gaat.
73,
Wouter Jan PE4WJ
73,
Wouter Jan PE4WJ
Ja dit is fantastisch dat het gelukt is.
Voor mijn gevoel is de cirkel met Newfoundland nu rond gemaakt.
Op 13 en 3 cm de afstand overbrugt maar ook mijn middengolf signaal is daar op 918 al doorgekomen.
De opname was duidelijk te decoderen dat ik het was.
Waarom meld ik dat?
Omdat je met goede wil, kennis van antenne, resultaten boekt waarvan iedereen zegt het kan niet.
Theo
Voor mijn gevoel is de cirkel met Newfoundland nu rond gemaakt.
Op 13 en 3 cm de afstand overbrugt maar ook mijn middengolf signaal is daar op 918 al doorgekomen.
De opname was duidelijk te decoderen dat ik het was.
Waarom meld ik dat?
Omdat je met goede wil, kennis van antenne, resultaten boekt waarvan iedereen zegt het kan niet.
Theo
-
- Contacteer:
Een vraag over het vermogen, ongeveer 5 Watt in een 80cm schotel. Met meer vermogen in FT8 gaat leila aan. Zijn vermogen is ook zo iets, soms te detecteren, soms ook niet. Ik kreeg -14 van hem.
Het baken wat we hebben gemaakt geeft 10 Watt en was in CW goed te nemen.
Het baken wat we hebben gemaakt geeft 10 Watt en was in CW goed te nemen.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España
Ayamonte España
-
- Contacteer:
De antenne aan de andere kant:
en de setup binnen:
Gopan, VO1/M0XUU en Graham, VO1DZ ??PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España
Ayamonte España