ik zoek een goede hoofdtelefoon..

Alles over spraak.
Bericht
Auteur
PC5C
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 aug 2012, 21:10
Roepletters: PC5C
Locatie: Boerakker

Re: ik zoek een goede hoofdtelefoon..

#16 Bericht door PC5C »

Ik gebruik diverse koptelefoons.
Voorkeur gaat uit naar de Beyerdynamic DT770 pro. Ik heb de 80 ohm versie. Dat is een goed zittende koptelefoon. Hij wordt niet voor niets veel in studio’s en radio gebruikt. Alle onderdelen zijn te vervangen. De kwaliteit is top. Kost ongeveer 130 euro’s. Je hebt er ook nog een erg goede koptelefoon voor hifi aan!

Er zit geen microfoon op. Als je dat wilt lijkt Behringer een kopie hiervan gemaakt te hebben met een microfoon. De HLC 660M. Voor €30 is die het proberen waard. Ik heb dat nog niet gedaan maar Behringer heeft meestal een prijs kwaliteit verhouding die erg goed is.


Voor tijdens contesten in een lawaaierige omgeving met mede contesters en eindtrappen gaat mijn voorkeur uit naar de Sony WH1000 xm3. Dat kost een paar centen (nu nog ongeveer €215) maar dan is het ook heerlijk stil met die indrukwekkende noise cancelling! Hier zit ook Bluetooth op. Samen met een Bluetooth zendertje ( paar € in China) hief je niet eens meer stil te zitten. Jammer dat de delay dan net te groot is om echt comfortabel te werken. Maar met een kabeltje werkt het perfect!

Er ligt hier ook nog ergens een Heil headset met twee microfoon elementen en een mogelijkheid om van fase te wisselen. Die laatste mogelijkheid is wel comfortabel, maar de headset zelf is (veel te) zwaar en oncomfortabel. Daarom al tijden niet meer gebruikt.

Succes met de keuze!

Rinze
Rinze PC5C JO33EE

Plaats reactie